Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kippenekken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

kippenekken

Ongelezen bericht door brenjomi »

ik liep net in de winkel (c1000) en zag allerlei vlees liggen. hier lees ik regelmatig over kippennekken. maar die zag ik niet.
ik eet zelf geen vlees (vriendlief wel)
waar kan je die dingen halen :denken: :mrgreen:
ik denk dat dick het wel lekker vind.

kan ik dat gewoon zo geven (buiten denk ik, dick kennende :wink: )

wat kan ik hem nog geven om te beginnen?? heb al het bottendocument gelezen.
liefst iets wat niet al te groot is. en er een beetje uitziet (anders vind ik het zelf nogal vies :N: :mrgreen: )
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Bij de supermarkt kan je ze niet kopen, maar vaak wel bij de poelier. :wink: Mocht je ze echt niet kunnen krijgen, dan kan je ook kippenvleugeltjes proberen en die knip je dan een paar keer in met een (tuin) schaar of je geeft ze een paar klappen met een hamer, zodat de botjes wat kleinere stukjes worden. Dat lukt meestal ook prima.
Wellicht dat ze bij je dierenwinkel bevroren pens verkopen, een penslapje is ook altijd heel goed voor je hond. En anders kan je bij de supermarkt vaak wel smuldier of rodi krijgen, in de variant pens.
Als het met de kippenbotjes goed gaat, kan je ook wat groter spul proberen zoals lams of geitenbotjes. Maar dan moet je hond dus wel eerst goed reageren op het rauwe vlees en op de botjes. :wink:

Maar wat wil je ermee? Wil je het er gewoon voor af en toe bijgeven?
Of wil je echt langzaamaan over stappen op volledig rauwe voeding?
Want dat zijn toch wel twee verschillende zaken.
Het eerste is leuk, voor erbij. En dan doet de samenstelling er ook niet zo toe omdat je geen tekorten krijgt. Maar als je volledig rauw wilt geven zou ik me eerst ook meer inlezen in de samenstelling van de maaltijden over een langere periode zodat je ook weet hoe je ervoor zorgt dat je hond alles binnen krijgt wat ie nodig heeft. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

dick krijgt nu al rodi, hij vind het heerlijk. krijgt ook af en toe een mergpijpje (onder toezicht) daar smult hij ook van.
ik wil het gewoon voor erbij. zodat hij af en toe echt kan smullen.
kan ik dat op de markt bij de poelier vragen??
morgen is het markt in een dorp in de buurt, daar staat volgens mij ook altijd een poelier. daar kan ik het vragen.

mijn schoonbroer werkt bij een slachter. die ging wel eens een pens voor me meenemen (voor dick dan :wink: ) hij wilde het ook wel in stukken doen of in de gehaktmolen.
maar ja, het is zoon lapswans :mrgreen: daar kan ik nog wel even op wachten. :wink:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”