Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

farmfood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Puk en Bompa
Actief

farmfood

Ongelezen bericht door Puk en Bompa »

Ik ben aan het twijfelen om mijn honden farmfood brokken te gaan voeren ( om de dag, de andere dag duck). Ik had een mailtje gestuurd naar Farmfood en kreeg een heel fatsoenlijke mail terug. Natuurlijk beweren ze dat het goed is, dat beweert elke fabrikant.

Daarom zou ik graag ervaringen horen van mensen die farmfood geven.

Puk staat nu op dieetbrokken van de dierenarts. Deze brokken kosten 80 euro per zak en tot nu toe is ze nog niet veel afgevallen. De brokken zien er ook heel vies uit (lijkt op karton). Puks vacht glanst niet mooi en haar ontlasting is platter. Daarom zou ik haar op farmfood willen zetten.

Wat zijn jullie ervaringen? Moet je meer of minder voeren dan van gewone brokken? Mij werd gezegd 300 gram, maar dat lijkt me erg veel omdat Puk 10 kg moet afvallen. Van het dieetvoer krijgt ze 240 gram per dag en van gewone brokken 150 gram. Ze valt overigens geen sikkepit af.
Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Ik denk dat je dan even voor de hoeveelheid op de site van ff moet kijken voor de hoeveelheid.
Een geperste brok is wel zwaarder dan de geexpandeerde brok, dus de hond zal er ook moeten wennen om dit te krijgen.

Ik zou bv 4 dagen brok voeren en 3 dagen duck en niet om en om.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey staat op farmfood (als ze eet :roll: ) Is gecastreerd, we moeten op haar gewicht letten, maar ze doet het er perfect op... Ook mooie donkere drollen, in tegenstelling tot toen ze op Hills stond...

Maar binnenkort gaat ze over op Carnibest :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik voer al jaren FF en ben er dus zeer tevreden over. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik heb ook FF gevoerd
Mooie donkere drollen
En in tegenstelling tot vele brokken minder chemische troep
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Het probleem is dat lightvoeding niet bedoeld is om honden te laten afvallen, maar om ze op gewicht te houden. Afvallen werkt het beste door meer te bewegen en minder te eten :wink:

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Puk en Bompa
Actief

Ongelezen bericht door Puk en Bompa »

Sennaruby schreef:Het probleem is dat lightvoeding niet bedoeld is om honden te laten afvallen, maar om ze op gewicht te houden. Afvallen werkt het beste door meer te bewegen en minder te eten :wink:

Groetjes,

Fieke
Dat is idd zo bij de dieetbrokken die je in de winkel koopt.
De brokken die ik nu voer (specific weight reduction) zijn echt bedoeld om de hond te laten afvallen en zijn alleen verkrijgbaar bij de da.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Timo heeft een tijd geleden ook FF gegeten maar hij vond het niet echt lekker, ook waren ze te zwaar voor zijn maag aangezien hij er veel van moest overgeven.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik geef Boomer sinds kort Farmfood en ben zeer tevreden! Boomer ook.. :wink:

Boomer is een moeilijke eter, hij luste eigenlijk alleen Pedigree...
Nu heeft hij sinds ruim een maand Farmfood en de problemen die hij regelmatig had (blaasontsteking, diarree enz.) heeft hij tot nu toe nog steeds niet gehad. Het is natuurlijk nog maar kort, maar hij poept minder vaak en in mindere hoeveelheid.
En het belangrijkste vind ik; hij eet iedere dag! Weliswaar niet de A.D.H., maar hij eet tenminste iedere dag.. Hij sloeg regelmatig een paar dagen over, wat hij nu niet meer doet.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

En wat als je 'n gedeelte van de brokken vervangt door gekookte sperciebonen? Dat vult wel zodat de hond geen honger meer heeft, maar daar zit verder niets in waarvan hij kan aankomen. En natuurlijk meer bewegen. Iedere flinke doorloop wandeling en met bal of iets gooien.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”