Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie geeft er pakjes nature diet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Indianpepper
Vaste gebruiker

Wie geeft er pakjes nature diet?

Ongelezen bericht door Indianpepper »

Hoi allemaal,

Zoals jullie weten heeft mijn Indi de laatste tijd wat last gehad van kale plekken op zijn neus.
Nav een advies dat ik heb gekregen van het voermerk Prins, ben ik een tijdje geleden overgestapt op senior brokken omdat daar minder eiwitten en vetten in zitten. Voordat ik dat moest proberen, moest ik eerst 7 dagen vers vlees geven van Energique.
Dat laatste heb ik gedaan en merkte dat Indi steeds meer kale plekken kreeg. Na die 7 dagen ben ik op de senior brokken overgegaan en 2x in de week heb ik ipv vlees, vis gegeven. Dat gaat nu goed en de plekken verdwijnen langzamerhand. Het is dus toch een soort van allergie voor vlees...

Nu liep ik vandaag in de dierenwinkel en zag daar pakjes Nature Diet staan. Maar de vis-variant daarvan en de sensitive gold met kruiden erin (ook met vis).
Ik heb een paar pakjes meegenomen om het te proberen, want ik heb het jaren geleden eens aan Pepper gegeven toen ze ziek was en dat at ze erg goed. Er zit namelijk bruine rijst in, wortelen, aardappelen etc. En op de verpakking staat dat er geen toegevoegde smaakversterkers in zitten.

Voordat ik het weer op Indi uitprobeer, vraag ik me af of er mensen zijn die dit merk kennen en regelmatig geven?
Wat zijn jullie ervaringen met dit merk?

Ben erg benieuwd :19:
Afbeelding
Pootje van Pepper en Indi
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik geef het Ameno wel eens maar dan eigenlijk puur als snoep maaltijd. Het is kwalitief niet bijzonder goed, dat zeg je zelf al door de ingredienten die je noemt.

Het is een soort van blikvoer. En Ameno krijgt het dus bijvoorbeeld op feestdagen als extra lekkernij :mrgreen:
:pop:
Indianpepper
Vaste gebruiker

pooh schreef:Ik geef het Ameno wel eens maar dan eigenlijk puur als snoep maaltijd. Het is kwalitief niet bijzonder goed, dat zeg je zelf al door de ingredienten die je noemt.

Het is een soort van blikvoer. En Ameno krijgt het dus bijvoorbeeld op feestdagen als extra lekkernij :mrgreen:
:denken: Als ik naar de site kijk van Naturediet, zie ik dat het geen toegevoegde kleur- en smaakstoffen bevat en anti-oxidanten.
Dan zou het toch juist goed moeten zijn?
Ook staat op hun site dat het voer is van niveau dat het ook voor de mens te eten is. Of beter gezegd: de mens mag en kan het eten en daarom is het goed voor de hond, dus goede kwaliteit en geen afval.

Of bedoel je minder goed dan vers voer?

(ik vraag het gewoon hoor, wil graag weten wat anderen voor ervaringen hiermee hebben namelijk :wink: )
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik vindt het meer als konijnenvoer klinken dan als hondenvoer :mrgreen:
Ik zou het mijn hond in ieder geval niet geven, het is en blijft een soort blikvoer. Is er van 1 van de merken kvv geen vis versie?
Indianpepper
Vaste gebruiker

joline schreef:Ik vindt het meer als konijnenvoer klinken dan als hondenvoer :mrgreen:
Ik zou het mijn hond in ieder geval niet geven, het is en blijft een soort blikvoer. Is er van 1 van de merken kvv geen vis versie?
Ik ken het merk kvv niet...
en eerlijk gezegd ook nooit hier in de buurt bij de dierenwinkels gezien.. :19:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Indianpepper schreef:
joline schreef:Ik vindt het meer als konijnenvoer klinken dan als hondenvoer :mrgreen:
Kvv is geen merk... Het is de afkorting van Kompleet Vers Vlees. :wink:

Ik weet eigenlijk niet welk merk een visvariant heeft...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Indianpepper schreef:
Ik bedoelde inderdaag kompleet vers vlees :mrgreen:
Volgens mij hebben Rodi en Smuldier geen vis versie, misschien weet iemand anders welk kvv merk wel een vis versie heeft?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb een paar bakjes Nature Diet meegenomen naar Engeland 2 weken geleden, omdat ik normaal Carnibest voer en dat neemt wat lastig mee. :wink:

Nozem vond het eten heerlijk, maar ik vind zelf de samenstelling niet echt goed om voor langere tijd te geven. Aardappels en rijst is niet iets wat een hond van nature eet, en is volgens mij alleen bedoeld om aan te zetten, veel voedingswaarde haalt de hond daar volgens mij niet uit.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik ken een paar honden die het al jaren heel goed doen op Nature Diet . Natuurlijk zegt dat niet zoveel :wink: . Volgens de voedingsadvieslijst van de dierenorthopeed waar ik kom, moeten honden veel groenten eten (ook aardappelen, zonder zout natuurlijk) en heel gevariëerd. Nature Diet zou daar zo te zien goed aan voldoen :wink: .
Gr. Marijke
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Nature diet is net zo compleet als kvv of brok dus geschikt om langere tijd te voeren.Ik voer het zelf niet om de simpele reden dat het te duur is om te voeren,voor de prijs van 1 bakje ND kan ik 3x zoveel kvv kopen,waar toch mijn voorkeur naar uit gaat.
Indianpepper
Vaste gebruiker

Maar even een vraagje dan: heeft kabeljauwfilet of koolvisfilet die ik in de supermarkt bevroren haal, wel meer voedingsstoffen voor de hond dan die ND? Want de 'verse' vis is wel wat duurder dan de ND maar als daar meer voedingsstoffen in zitten.

Noot: ik geef maar 1x per week vers voer, de rest van de dagen zit Indi op senior brokken. Dus zó veel voedingsstoffen hoeven er niet echt in te zitten, die krijgt hij al uit de brok :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

haal dan een lekkere zalmkop oid van de markt :wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Witvis kun je inderdaad ook gewoon geven. Een zalmkop zou ik persoonlijk alleen geven aan een hond die al vaker grote stukken heeft moeten verteren :wink:

ND is verhit geweest en daarmee heeft het dus al veel voedingswaarde verloren tov kompleet vers vlees.

Nogmaals, ik zie er geen kwaad in om zo'n bakje af toe aan een hond te voeren, maar niet voor langere tijd of voor vast in het menu op te nemen. Dan zou ik inderdaad kiezen voor vis uit de supermarkt of zelfs van de visboer.

Heb je naast energique ook wel eens een ander merk geprobeerd? Bijvoorbeeld Carnibest, Duck of Rodi?
:pop:
Indianpepper
Vaste gebruiker

pooh schreef:Witvis kun je inderdaad ook gewoon geven. Een zalmkop zou ik persoonlijk alleen geven aan een hond die al vaker grote stukken heeft moeten verteren :wink:

ND is verhit geweest en daarmee heeft het dus al veel voedingswaarde verloren tov kompleet vers vlees.

Nogmaals, ik zie er geen kwaad in om zo'n bakje af toe aan een hond te voeren, maar niet voor langere tijd of voor vast in het menu op te nemen. Dan zou ik inderdaad kiezen voor vis uit de supermarkt of zelfs van de visboer.

Heb je naast energique ook wel eens een ander merk geprobeerd? Bijvoorbeeld Carnibest, Duck of Rodi?
Ja, ik heb voorheen altijd Duck gegeven maar ben op advies van de dierenwinkel overgestapt op Energique omdat er teveel granen in Duck zitten en omdat er in Energique minder toegevoegde stoffen zitten waardoor Indi misschien weer last van jeuk kon gaan krijgen.

Rodi heb ik vroeger wel eens gegeven maar nadat ze het hier letterlijk met lange tanden hebben gegeten, heb ik het nooit meer gekocht...
Ik vond het er zelf ook minder lekker uitzien dan bijv. Duck.

Carnibest heb ik hier niet in de winkels zien liggen.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Indianpepper schreef:Carnibest heb ik hier niet in de winkels zien liggen.
De verkooppunten van Carnibest kun je vinden op: www.carnibest.nl
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ik heb het weleens gekocht maar ik vond het er zo goor uit zien en diesel at het niet op.

nee hier geen diet spul meer
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”