Ik zit met een vraagje. Heb met jola op het moment wat problemen met haar voeding ze krijgt proplan lam en rijst maar daar wil ik zo snel mogelijk vanaf. Ze krijgt er verstoppingen van waardoor ze dagen lang soms een opgezwollen pijnlijke buik heeft. Daardoor ben ik genoodzaakt om er olie bij te doen zodat het wat makkelijker glijdt maar dan krijg je weer een schommelende ontlasting. Kortom dit werkt gewoon niet voor mijn hond! Nu ben ik via een collega op barca premium gekomen. Ondanks dat ik in een dierenwinkel heb gewerkt had ik hier nog nooit van gehoord! Al snel geleerd dat het vooral bij de honden sport gebruikt wordt.
Op het moment heb ik een proef zakje gekregen en ben er over het algemeen erg tevreden over. De hond heeft weer enorm veel energie, ze is allerter, aanhankelijker (geen idee of dat met het voer te maken heeft) en lijkt zelf beter te luisteren haha.
Maar er zit ook een nadeel aan ze drinkt ineens als een paard
Aangezien ik geen ingredienten op een zak heb staan en ik op internet ook niets over de ingredienten kan vinden ben ik bang dat het misschien komt door teveel zout in de voeding.
Nu was ik dus verder aan het zoeken naar voeding op natuurlijke basis en kwam ik bij farmood en daar stond dat bij overgang honden ook vaak heel veel gingen drinken( zal dat hier dan ook het geval zijn?)
Ook valt me op dat ze veel ontlasting heeft. waar ze vroeger een keer per dag een drol legde is dat nu wel 3 keer terwijl eigenlijk overal staat dat ze er weinig ontlasting van zou krijgen.
Nu schommel ik wat af eerder heb ik mijn hond op eukanuba rundvlees gehad waar ze alleen maar van afviel, daarom toen overstap gemaakt naar lam er rijst. Ik ben dus ook een beetje bang dat ze nu weer het zelfde effect zal krijgen.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!
Groetjes Lisette