Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

barca premium

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

barca premium

Ongelezen bericht door corason del perro »

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraagje. Heb met jola op het moment wat problemen met haar voeding ze krijgt proplan lam en rijst maar daar wil ik zo snel mogelijk vanaf. Ze krijgt er verstoppingen van waardoor ze dagen lang soms een opgezwollen pijnlijke buik heeft. Daardoor ben ik genoodzaakt om er olie bij te doen zodat het wat makkelijker glijdt maar dan krijg je weer een schommelende ontlasting. Kortom dit werkt gewoon niet voor mijn hond! Nu ben ik via een collega op barca premium gekomen. Ondanks dat ik in een dierenwinkel heb gewerkt had ik hier nog nooit van gehoord! Al snel geleerd dat het vooral bij de honden sport gebruikt wordt.

Op het moment heb ik een proef zakje gekregen en ben er over het algemeen erg tevreden over. De hond heeft weer enorm veel energie, ze is allerter, aanhankelijker (geen idee of dat met het voer te maken heeft) en lijkt zelf beter te luisteren haha.
Maar er zit ook een nadeel aan ze drinkt ineens als een paard :eek:
Aangezien ik geen ingredienten op een zak heb staan en ik op internet ook niets over de ingredienten kan vinden ben ik bang dat het misschien komt door teveel zout in de voeding.
Nu was ik dus verder aan het zoeken naar voeding op natuurlijke basis en kwam ik bij farmood en daar stond dat bij overgang honden ook vaak heel veel gingen drinken( zal dat hier dan ook het geval zijn?)
Ook valt me op dat ze veel ontlasting heeft. waar ze vroeger een keer per dag een drol legde is dat nu wel 3 keer terwijl eigenlijk overal staat dat ze er weinig ontlasting van zou krijgen.

Nu schommel ik wat af eerder heb ik mijn hond op eukanuba rundvlees gehad waar ze alleen maar van afviel, daarom toen overstap gemaakt naar lam er rijst. Ik ben dus ook een beetje bang dat ze nu weer het zelfde effect zal krijgen.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!

Groetjes Lisette
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Barca is vergelijkbaar met prins super. Kan als je wilt wel ingredientenlijst overtikken. Mijn honden doen het er heel goed op, ook mijn senioren.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Als mijn honden van een bepaald voertje veel gingen drinken en ook nog eens veel gingen poepen,dan valt dat merk per direct al af.Heb je al eens diepvriesvoeding(bv Smuldier is de goedkoopste)geprobeerd?
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Nou kijk als dat vele drinken komt door de verandering van het voer en het extra werken van de nieren (zo ong wordt het bij farmfood uitgelegd) en het wordt na derhand minder dan kan het denk ik geen kwaad.

Het meer poepen ik ben bang dat dat misschien komt doordat er rundvlees in kan zitten en dat ze daarom te weinig opneemt ofzo (aangezien ze daar dus voorheen ook van afviel.)

Wat ik eigenlijk wil gaan voeren is een natuurlijk voer zonder toegevoegden rotzooi en dat geld wel voor barca, maar farmfood of denkadog bv ook. en 2 dagen in de week wil ik vers gaan voeren (als ze het er goed op doet) ik heb net carnibest in huis gehaald dus dat wordt ook even uitproberen.

Nu hoop ik dus eigenlijk van ervaren barca voerders :wink: te horen of dat vele drinken bij hun honden ook zo is of dat ze weten dat het evt de overgang van het voer is.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik zou over gaan op een Kvv.
Veel drinken en veel ontlasting ,, daardoor zou deze voeding absoluut ook voor mij afvallen. Probeer anders de Duck Lam en rijst eens, is ook een Kvv. En is te krijgen bij dierenwinkel en Ranzijn tuincentra hebben het ook in hun assortiment. :roll: :roll:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Selena
Zeer actief

corason del perro schreef:
Nu hoop ik dus eigenlijk van ervaren barca voerders :wink: te horen of dat vele drinken bij hun honden ook zo is of dat ze weten dat het evt de overgang van het voer is.
Nee, als er (tijdelijk) meer gedronken wordt, is dat meer hondafhankelijk bij mij. Verklaring van FF klinkt aannemelijk, maar na ong. een week zou dat wel genormaliseerd moeten zijn.

Hier is het wel zo als je te veel geeft (voor de hond), dat ontlasting wat dunner wordt. De marge is niet heel groot (ook hondafhankelijk). Hier 2-3 x op een dag een mooie, vaste hoop.

Ik weet niet hoeveel je nu geeft?

Bij mij zitten de honden per keer op:
1/2 bakje (= bijgeleverde bakje..afgestreken, volle bak is 300 gr. brok)

de senioren van 11, reu 28 kg en teef 31 kg.

afgestreken bakje:

teef 32 kg (actief, 2 jr)
reu, 42 kg (actief, 5 jr) + carnibest
reu, 39 kg (actief, 2jr) + carnibest

anderhalf bakje:
reu, 46 kg (actief, 3 jr)

honden zijn herders (behalve seniore reu, allemaal xHH), de actieven zijn actief in KNPV training en actieve politiediensthonden.

corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ja dus dat 2 a 3 keer is wel normaal dan. Ik zelf vind het vrij veel.
Ik denk dat ik gewoon eens een grotere portie probeer en als het drinken aan houdt dan kan ik altijd nog stoppen.

Ik gaf haar een half bakje 2 keer per dagn ( is dit teveel?) ze weegt 20 kilo, de man van wie ik het voer heb gaf zijn hollandse herder die 40 kilo woog (heel groot is ie ) 2 keer een afgestreken bakje, aangezien die van mij 20 kilo weegt d8t ik dat een half bakje wel goed zou zijn.

Ze is wel actief doe geen knpv ofzo is ze niet de hond voor maar we doen frisbee met haar en iedere dag zkr 1 tot 2 uur fietsen of mee hardlopen. Ik moet zeggen dat dat een stuk beter gaat nu ze dit voer heeft.

In ieder geval bedankt voor de adviezen
Selena
Zeer actief

half bakje per keer, lijkt mij prima voor een hond van 20 kg om mee te beginnen...hierna kan je altijd kijken of de hond meer of minder nodig heeft.

aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Je hond moet aan een geperste brok wennen, en zal in begin meer water drinken maar dat gaat vanzelf over.

Ook de ontlasting is in het begin iets meer maar dat verdwijnt ook na een tijdje.

Barca is een hele goede brok, heb het hier ook gevoerd.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt :ok: ik heb de gene van wie ik het voer krijg ook gevraagd en deze zei me ook al dat het komt omdat de brok vrij droog is wat wel klopt vergleken met wat ik eerst gevoerd heb. Dus heb ik gister een grote zak gekocht en dan zullen we na een maand ofzo wel zien hoe goed ze het er werkelijk op doet. ( heb er zelf een goed gevoel bij)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”