Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel glucosamine?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

linlin

hoeveel glucosamine?

Ongelezen bericht door linlin »

nou heb ik een pot glucosamine/chondroitinetabletten van het kruidvat gekocht. ik deel zo'n tablet in drieen, vieren en geef zo'n stukje aan ursula.

ik doe dus maar wat. op het forum heb ik ergens gevonden dat je 100 mg. per tien kilo lichaamsgewicht moet geven. de pillen wegen per stuk 1.7 gram.

vraag 1: is dat per dag?
vraag 2: is overdosering erg?
vraag 3: dat zou dus,rekenreken, betekenen dat ursula per dag 1/17 pil moet hebben. dat wordt priegelen met flintertjes. klopt dat?

wie weet raad?
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

je hebt pillen die je 1x of meerdere x'eren per dag moet geven, je moet denk ik dus ook naar de sterkte van die pillen kijken.

verder weet ik met deze medicatie niets over overdosering.
Afbeelding
linlin

ien schreef:je hebt pillen die je 1x of meerdere x'eren per dag moet geven, je moet denk ik dus ook naar de sterkte van die pillen kijken.
ach ja, natuurlijk. oelewap die ik er ben. ik ga weer rekenen.

na wat gereken en wat mezelf voor de kop slaan over zoveel dommigheid ben ik tot de conclusie gekomen dat ursula eenvijfde pil moet hebben.

vraag nummer drie is beantwoord. dank je wel, ien!
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Langdurige overdosering kan tot leverschade lijden, maar dan moest het wel al behoorlijk veel overdosering zijn.
En ja ik geef Sjors elke een dosis.
linlin

Yv*nn schreef: En ja ik geef Sjors elke een dosis.
elke dag een dosis van honderd mg. per tien kilo lichaamsgewicht?
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Yv*nn schreef: En ja ik geef Sjors elke een dosis.
elke dag een dosis van honderd mg. per tien kilo lichaamsgewicht?
Sjors weegt bijna 30 kg ik geef hem dus 1 zo,n kruitvatpil per dag.
Dat zou een een evt. overdosering zijn, hij krijgt dus 500mg per dag. Maar ik doe dat nu al 2/3 jaar af en toe afgewisseld met Sashas Blend.
Hij doet het er prima op, geen enkel bijeffect.
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Sjors weegt bijna 30 kg ik geef hem dus 1 zo,n kruitvatpil per dag.
Dat zou een een evt. overdosering zijn, hij krijgt dus 500mg per dag. Maar ik doe dat nu al 2/3 jaar af en toe afgewisseld met Sashas Blend.
Hij doet het er prima op, geen enkel bijeffect.
Las dit terug en dacht wat heb ik nu eigenlijk geschreven :denken: dat klopt niet helemaal.
Waar ik de dosering van Sjors op gebaseerd heb is, de dosis voor mensen 3 pillen p.d. = 1500 mg, gemiddeld gewicht van een volwassen mens 70 kg, dat is dus 500mg per 23.33 kg.
Sjors is tegen de 30 kg dus ik overdoseer niet met 500mg.

Heb eens gegoocheld of ik ergens een eenduidig antwoord kon vinden wat nu precies de maatstaaf is voor dieren, maar idioot genoeg kan ik nergens een duidelijk antwoord vinden.
Ook niet over de 100 mg per 10 kg gewicht, dus heb ik het op bovenstaande manier berekend.

Zou bij Ursula er op neer komen dat zij bij 1.4 1.5de pil per dag aardig in de richting komt met een gewicht van 5 a 6 kg.
Maar dat zal je inmiddels zelf wel uitgevogeld hebben
linlin

Yv*nn schreef: Heb eens gegoocheld of ik ergens een eenduidig antwoord kon vinden wat nu precies de maatstaaf is voor dieren, maar idioot genoeg kan ik nergens een duidelijk antwoord vinden.
Ook niet over de 100 mg per 10 kg gewicht, dus heb ik het op bovenstaande manier berekend.
ik had uiteraard ook al gezocht, maar kon het ook niet vinden. behalve jessica die jaren geleden die honderd mg. per tien kilo lichaamsgewicht meldde. en die geloof ik onmiddellijk.
Zou bij Ursula er op neer komen dat zij bij 1.4 1.5de pil per dag aardig in de richting komt met een gewicht van 5 a 6 kg.
Maar dat zal je inmiddels zelf wel uitgevogeld hebben
ze weeg tien kilo. :wink: ik houd het voorlopig op inderdaad zo ongeveer een kwart tot eenvijfde pil per dag.

dankjewel voor het meedenken!
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb van de etos en mensen van 75 kilo moeten 3 capsules per dag...dus Samara is ca 25 kilo en zij krijgt dus 1 capsule per dag.
Doet het er prima op.

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”