Mijn hond verliest geregeld enkele druppeltjes urine, meestal als hij opstaat, maar soms ook gewoon als hij staat. Voor de rest is hij volledig zindelijk.
Boris is bijna 9 jaar en niet gecastreerd, hij heeft een lichte prostaatvergroting, maar voorlopig wil ik hem niet laten castreren. Volgens de dierenarts valt er verder niet veel aan te doen, heeft iemand een tip, bv. iets homeopathisch?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
urineverlies reu
Moderator: moderatorteam
-
annemie
- Zeer actief
urineverlies reu
groetjes!

- flatcoatjrt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox - Aantal honden: 1
Re: urineverlies reu
Mijn flatcoat reu van bijna 9 jaar, wel gecastreerd heeft het ook.annemie schreef:Mijn hond verliest geregeld enkele druppeltjes urine, meestal als hij opstaat, maar soms ook gewoon als hij staat. Voor de rest is hij volledig zindelijk.
Boris is bijna 9 jaar en niet gecastreerd, hij heeft een lichte prostaatvergroting, maar voorlopig wil ik hem niet laten castreren. Volgens de dierenarts valt er verder niet veel aan te doen, heeft iemand een tip, bv. iets homeopathisch?
Inderdaad als hij opstaat. Wat wij doen is zorgen dat hij tussen de uitlaatbeurten even de tuin in kan. Hij lijkt op die momenten niet het idee te hebben dat hij nodig moet, is niet onrustig of zo.
Maar ook bij een gecastreerde reu komt het dus voor.
Wij hebben het overigens nog niet aan de da voorgelegd.
groetjes Mirjam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Niet dat ik je bang wil maken.... maar het kan ook iets anders zijn hé.
Spike had het ook. En hij had een cyste ter grote van een handbal aan z'n prostaat. Die is opengemaakt en hij is gecastereerd... kan dan ook niet anders, anders is het zo weer mis.
Niet dat dat bij jullie honden zo hoeft te zijn. Maar ik zou toch een rondje da doen als ik jullie was.
Ik heb nu gezien hoe het ook kán zijn... en dat was niet goed.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen hoor. Maar beter het zekere voor het onzekere toch?!
Spike had het ook. En hij had een cyste ter grote van een handbal aan z'n prostaat. Die is opengemaakt en hij is gecastereerd... kan dan ook niet anders, anders is het zo weer mis.
Niet dat dat bij jullie honden zo hoeft te zijn. Maar ik zou toch een rondje da doen als ik jullie was.
Ik heb nu gezien hoe het ook kán zijn... en dat was niet goed.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen hoor. Maar beter het zekere voor het onzekere toch?!
-
Leane
Bij Paco mijn reu was het net zo. Naar het maken van een echo was er een cyste te zien. Gelukkig niet zo groot als bij Spike van Petra maar hij moest ook wel geopereerd worden.Daisy@ schreef:Niet dat ik je bang wil maken.... maar het kan ook iets anders zijn hé.
Ik zou dus ook even een rondje dierenarts doen.
-
annemie
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy