Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Smuldier
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Smuldier
ik heb net smuldier gekocht (normaal geef ik rodi 1 schijf smorgens en 1 savonds)
ik las hier ergens dat ik 45 gram per kilo lich. gewicht moet geven. maar ook ergen dat ik 25 gram per kilo moet geven.
niet helemaal duidelijk.
mijn gevoel zei dat ik dat pak van 400 gram door 4ren moet delen en dan 100 gram per keer geven.
is dat iets voor diesel die weegt 6,7 kilo gram en is 14 maanden oud
ik las hier ergens dat ik 45 gram per kilo lich. gewicht moet geven. maar ook ergen dat ik 25 gram per kilo moet geven.
niet helemaal duidelijk.
mijn gevoel zei dat ik dat pak van 400 gram door 4ren moet delen en dan 100 gram per keer geven.
Groetjes Silvia en Diesel
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Smuldier
Voor pups adviseert men ongeveer 45 a 50 gram per kg lichaamsgewicht.Silvia schreef:ik heb net smuldier gekocht (normaal geef ik rodi 1 schijf smorgens en 1 savonds)
niet helemaal duidelijk.
Voor halfwas tot volwassen ongeveer 30 a 40 gram per kg lichaamsgewicht, en eenmaal volwassen ongeveer 25 a 30 gram per kg lichaamsgewicht.
Denk dat je met 400 gram ongeveer goed zit, gewoon ff kijken hoe je hond het erop doet.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
is 200 gram per keer niet veel dan??Amber schreef:Voor pups adviseert men ongeveer 45 a 50 gram per kg lichaamsgewicht.Silvia schreef:ik heb net smuldier gekocht (normaal geef ik rodi 1 schijf smorgens en 1 savonds)
niet helemaal duidelijk.
Voor halfwas tot volwassen ongeveer 30 a 40 gram per kg lichaamsgewicht, en eenmaal volwassen ongeveer 25 a 30 gram per kg lichaamsgewicht.
Denk dat je met 400 gram ongeveer goed zit, gewoon ff kijken hoe je hond het erop doet.
hij krijgt nu 100 gram rodi per keer
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe doe jij dat met verdelen?metaveenendaal schreef:De kleinste van ons 7 kilo nu
krijgt ook 100gram smuldier en dat is voor hem genoeg
ik heb nu dat pak in een tupperware doos in de koelkast en zal morgen wel ontdooit zijn.
maar word de rest dan niet droog als je het pas de tweede dag gebruikt?
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja is een beetje lastig, maar het zijn richtlijnen natuurlijk.Silvia schreef:is 200 gram per keer niet veel dan??Amber schreef:Voor pups adviseert men ongeveer 45 a 50 gram per kg lichaamsgewicht.Silvia schreef:ik heb net smuldier gekocht (normaal geef ik rodi 1 schijf smorgens en 1 savonds)
niet helemaal duidelijk.
hij krijgt nu 100 gram rodi per keer
Het enigste wat ik wel weet is dat pups veel meer nodig hebben dan bvb, halfwas of volwassen honden. Maar ja echt een pup kun je die van jou ook niet meer noemen natuurlijk
Mack van mij is nu 15 maanden en zit op de 1600 gram smul compleet per dag, verdeeld over twee maaltijden dus 800 gram per keer.
Quirro mijn kleine hondje is al 9 jaar en krijgt ongeveer 180 a 200 gram per dag.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- starfleet
- Erelid
Hij is volwassen (klein ras) en ik zou hem de aanbevolen hoeveelheid voor volwassen honden geven (20 tot 25 gram per kilo per dag). Buffy weegt meer dan het dubbele en krijgt 200 gram per dag. Ik denk dat Diesel aan 150 gram per dag zeker genoeg, misschien te veel heeft. Ik weet niet of hij gemakkelijk dik wordt? Dan is 100 gram (plus een tussendoortje hier en daar) waarschijnlijk ook genoeg. 200 gram per dag is echt veel te veel voor Diesel in eerste instantie.
Buffy is aan de lijn, maar als ze op gewicht is weegt ze 14 kilo en moet dan tussen de 200 en 250 gram per dag krijgen, afhankelijk van wat ze tussendoor krijgt en hoeveel beweging ze heeft. De meeste heel actieve kooikers krijgen 200 tot hooguit 300 gram. De helft daarvan is echt genoeg voor Diesel.
Anne
Buffy is aan de lijn, maar als ze op gewicht is weegt ze 14 kilo en moet dan tussen de 200 en 250 gram per dag krijgen, afhankelijk van wat ze tussendoor krijgt en hoeveel beweging ze heeft. De meeste heel actieve kooikers krijgen 200 tot hooguit 300 gram. De helft daarvan is echt genoeg voor Diesel.
Anne
- Zoie
- Zeer actief
Sien, 17 kilo, zou op deze hoeveelheid verhongeren. Van smuldier geef ik 600 tot 900 per dag, plus extra versnaperingen tussendoor, en nog is ze broodmager ( hoewel ze gecastreerd is. )starfleet schreef:Buffy is aan de lijn, maar als ze op gewicht is weegt ze 14 kilo en moet dan tussen de 200 en 250 gram per dag krijgen, afhankelijk van wat ze tussendoor krijgt en hoeveel beweging ze heeft. De meeste heel actieve kooikers krijgen 200 tot hooguit 300 gram. Anne
Ook spok met z'n 15 kilo moet toch wel zo'n 600 p.d. eten.
Ik zou gewoon op het oog voeren.