Binnenkort komt een DA enten bij ons op de club tegen een mooi goedkoop tarief.
Mijn honden zijn allemaal in 2004 voor het laatst geent, behalve Hera die is vorig jaar geent omdat dit verplicht is op de club.
Als ik het dus nu goed begrijp, na wat lezen in topics hier, kun je met een Nobivac enting 3 jaar vooruit? En dan zou je alleen jaarlijke de parvo moeten laten enten?
Weil zie ik het nut niet van in, die hebben ze ook al die tijd niet gehad en ze liggen hier elke dag in de goorste slootjes zonder ook maar 1x ziek te zijn geworden.
Alleen nu zag ik in de entboekjes dat al mijn honden (bij verschillende DA's) met venguerd (??) geeent zijn, kan ik dan gewoon bellen dat ze voor mijn honden Nobivac meenemen? of heeft elke DA maar 1 soort entstof?
Dan nog even iets.
Ik zit in het bestuur van deze club en wil dus uitleggen dat ik Hera niet jaarlijks wil enten en dat dit ook niet nodig is. Waar kan ik nou heldere stukjes vinden waarin duidelijk en begrijpbaar uitgelegd wordt wat de risico's zijn van wel enten en waarom het niet jaarlijks nodig is?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
enten
Moderator: moderatorteam
-
Golden Stanley
Als jij toch in het bestuur zit, is het handig te wijzen op het volgende:
clubs en showorganisaties hebben eigen regels opgesteld dat jaarlijks enten verplicht is. Maar in de vele statuten van bv. clubs is deze 'verplichting' niet opgenomen, dus is het geen verplichting.
De RvB stelt dat het voldoende is voor een cursist of shower de geldigheid vanuit het boekje aan te tonen. Dat houdt dus in dat een geldige 3-jarige Nobivac-registratie van de 3 aparte componenten Hondenziekte, Parvo en HCC en/of Rabiës door de DA in het boekje geschreven, voor een club of showevenement geen eigen wetten mogen worden.
Mijn honden zijn bv. geënt met de Puppy DP (Hondenziekte en Parvo). Dat is officieel 3 jaar geregistreerd, evenals de DHP en de DHPI.
Ik ent niet tegen kennelhoest. Een club kan mij nooit verplichten wel te enten en mag mij daardoor niet weigeren.
Als je Nobivac wilt enten, kan ik je aanraden dit telefonisch door te bellen. Dan kan hij dat bestellen. Ook je DA mag dit niet weigeren en toch de Vanguard enten.
http://www.freewebs.com/rawdoggies/nieu ... beleid.htm
clubs en showorganisaties hebben eigen regels opgesteld dat jaarlijks enten verplicht is. Maar in de vele statuten van bv. clubs is deze 'verplichting' niet opgenomen, dus is het geen verplichting.
De RvB stelt dat het voldoende is voor een cursist of shower de geldigheid vanuit het boekje aan te tonen. Dat houdt dus in dat een geldige 3-jarige Nobivac-registratie van de 3 aparte componenten Hondenziekte, Parvo en HCC en/of Rabiës door de DA in het boekje geschreven, voor een club of showevenement geen eigen wetten mogen worden.
Mijn honden zijn bv. geënt met de Puppy DP (Hondenziekte en Parvo). Dat is officieel 3 jaar geregistreerd, evenals de DHP en de DHPI.
Ik ent niet tegen kennelhoest. Een club kan mij nooit verplichten wel te enten en mag mij daardoor niet weigeren.
Als je Nobivac wilt enten, kan ik je aanraden dit telefonisch door te bellen. Dan kan hij dat bestellen. Ook je DA mag dit niet weigeren en toch de Vanguard enten.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: enten
estelle schreef:Binnenkort komt een DA enten bij ons op de club tegen een mooi goedkoop tarief.
Mijn honden zijn allemaal in 2004 voor het laatst geent, behalve Hera die is vorig jaar geent omdat dit verplicht is op de club.
Als ik het dus nu goed begrijp, na wat lezen in topics hier, kun je met een Nobivac enting 3 jaar vooruit? En dan zou je alleen jaarlijke de parvo moeten laten enten?
Weil zie ik het nut niet van in, die hebben ze ook al die tijd niet gehad en ze liggen hier elke dag in de goorste slootjes zonder ook maar 1x ziek te zijn geworden.
Alleen nu zag ik in de entboekjes dat al mijn honden (bij verschillende DA's) met venguerd (??) geeent zijn, kan ik dan gewoon bellen dat ze voor mijn honden Nobivac meenemen? of heeft elke DA maar 1 soort entstof?
Dan nog even iets.
Ik zit in het bestuur van deze club en wil dus uitleggen dat ik Hera niet jaarlijks wil enten en dat dit ook niet nodig is. Waar kan ik nou heldere stukjes vinden waarin duidelijk en begrijpbaar uitgelegd wordt wat de risico's zijn van wel enten en waarom het niet jaarlijks nodig is?
Volgens mij is 't andersom. Weil wordt dood geent, dat zou je ieder jaar kunnen herhalen want die enting is niet lang geldig, Parvo hoeft niet. Bovendien is een gezonde volwassen hond naar ik meen niet ontzettend vatbaar voor Parvo. Dat je honden nog nooit ziek zijn geworden in een slootje wil niets zeggen over of ze wel of geen Weil zullen krijgen.
-
estelle
Zal de statuten eens nalezen hierop maar dan nog, het staat wel in de huisregels dat leden hun honden moeten laten vaccineren.Golden Stanley schreef:Als jij toch in het bestuur zit, is het handig te wijzen op het volgende:
Dus ik mag gewoon eisen dat de DA mijn honden met Nobivac ent?
bedankt alvast voor je antwoord.
-
Golden Stanley
Ja, de registratie van de Nobivac-componenten door een DA in het boekje is bindend. En niet de regels van een club in deze. Zo blijkt dat een club ook geen eigen regels mag maken voor wat betreft de kennelhoestenting.estelle schreef:Zal de statuten eens nalezen hierop maar dan nog, het staat wel in de huisregels dat leden hun honden moeten laten vaccineren.Golden Stanley schreef:Als jij toch in het bestuur zit, is het handig te wijzen op het volgende:
Dus ik mag gewoon eisen dat de DA mijn honden met Nobivac ent?
bedankt alvast voor je antwoord.
Omdat het niet in de statuten staat opgenomen. En huisregels zijn geen statuten dus in die zin niet bindend.
Dit is het antwoord wat ik van de RvB had ontvangen:
Geachte mevrouw,
De ontwikkelingen en discussies omtrent vaccinaties zijn ons bekend. De afdeling Gezondheid, Gedrag en Welzijn van de Raad van Beheer houdt zich aan de vaccinatie-gegevens van de dierenarts in het vaccinatieboekje, danwel Europese paspoort. De geldigheid is dus afhankelijk van het gebruikte vaccin en de datum waarop de dierenarts verklaart dat de vaccinatie dient te worden herhaald.
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
met vriendelijke groet,
Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland
Emmalaan 16-18
1075 AV Amsterdam
Een kynologenclub, Cynophilia en andere evenementenorganisatoren hebben zich te houden aan de regels van de RvB.
Kennelhoest kan als enige een discussiepunt opleveren, maar de Nobivac-enting zoals die geldt voor 3 jaar mag nooit geweigerd worden.
De rest van de entingen zoals Weil en Lepto is niet van toepassing.