Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jump
geregistreerd lid

hond

Ongelezen bericht door jump »

hoe krijg ik een stamboom?
waar moet ik/de hond allemaal aan voldoen?
Laatst gewijzigd door jump op 24 feb 2007 09:58, 3 keer totaal gewijzigd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Woon je in België ? Om wat voor ras gaat het ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zie dat je BC's hebt en in Groningen woont. Ik denk niet dat het dan kan.
In België kunnen honden inderdaad wel aangekeurd worden. Maar dan moet de hond wel een Belgische eigenaar hebben.
Sommige rassen met hele kleine populaties hebben ook nog aankeuringen maar ik denk niet dat de BC daar onder valt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

nee is niet mogelijk alleen een hond die 2 ouders heeft met stamboom en waarbij de dekking is aangemeld bij de raad van beheer en waarvan de stambomen bij geboorte zijn aangevraagd krijgt een stamboom.

alleen rassen die in het eventuele bijboek (beginnend ras) kunnen zonder ouders met stamboom een voorlopig stamboom krijgen nadat ze gekeurd zijn op de specifieke raseigenschappen voor dat ras. na een aantal generaties worden deze dan ingeschreven in het hoofdstamboek en is het ras officieel erkend
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

speurneus carola schreef:nee is niet mogelijk alleen een hond die 2 ouders heeft met stamboom en waarbij de dekking is aangemeld bij de raad van beheer en waarvan de stambomen bij geboorte zijn aangevraagd krijgt een stamboom.

alleen rassen die in het eventuele bijboek (beginnend ras) kunnen zonder ouders met stamboom een voorlopig stamboom krijgen nadat ze gekeurd zijn op de specifieke raseigenschappen voor dat ras. na een aantal generaties worden deze dan ingeschreven in het hoofdstamboek en is het ras officieel erkend
ook niet altijd meer, de jack zit ook nog veel al in de bijlage (G-0, 1, 2)
en daar kan echt niet aangekeurd worden :wink:
jump
geregistreerd lid

aankeuren hond stamboom

ik woon inderdaad niet in belgie
als mijn hond nu tijdelijk een belgische(of duitse 0 eigenaar krijgt ? kan het dan wel? :denken:
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

dat accepteert de Raad van Beheer niet en terecht. Verder is die aankeuring van Bc's in Belgie voornamelijk omdat in Belgie stamboomloze BC's niet mee mogen doen met alle behendigheids en gehoorzaamheidswedstrijden.

Dit klinkt naar voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten. Gewoon goedkoop een bastaard kopen die toevallig op een BC lijkt en dan via slinkse wijze een stamboom verkrijgen, BAH!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Oe Daniëlle, dat is wel erg scherp gereageerd! :N:
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

sorry, maar helaas heb ik dit gebeuren nu al te vaak in Belgie gezien.. Daarna een nestje doen met zo'n "bastaard", puppen voor grof geld verkopen omdat ze toch een stamboom hebben en een paar jaar later is de helft van het nest al dood vanwege zware HD en epilepsie.....
Danielle Boshouwers
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Waarom wil je zo graag een stamboom???
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Wat ik wel jammer vindt is dat hondjes zonder stamboom niet aan alle gehoorzaamheids, jachtwedstrijden mee mogen doen.

Bentie heeft wel een stamboom, dus voor mij geen probleem, maar als je woeffie goed is, is dat jammer dat het dan niet gaat.

Ik denk dat Jump een stamboom wil, omdat hij zijn hondje zo perfekt en goed vind. Het is jammer dat het niet mag, het zijn de regels. En die worden door het raad van beheer niet veranderd. Ze zijn strikt en dat moet wel, omdat er dan veel stamboomkeuringen komen, door mensen die willen dat hun hondjes alsnog een stamboom krijgt.

Ik vind mijn Wampie ook tof, maar dat was een echte kruising, ik heb eens aan mijn nichtje, die is dierenarts, toen was Wamp 1 jaar, als ik Wampie nu laat dekken en ik pak bijv. een mechelse herder en ik krijg pups en van die pups laat ik er weer een dekken met een mechelaar etc. kan ik dan straks een stamboom aanvragen en antwoord was, dat wordt nooit raszuiver, dus dat gaat niet, hoef vaak je ook verder fokt in de lijnen, dat keuren ze nooit. Hoef je niet te proberen. Toen heb ik besloten om er niet aan te beginnen. Wamps is toen na haar tweede loopsheids gesterliseerd, maar ik vind Wamp net zo knap als Bentie.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Julia en Bentie schreef:Wat ik wel jammer vindt is dat hondjes zonder stamboom niet aan alle gehoorzaamheids, jachtwedstrijden mee mogen doen.

Bentie heeft wel een stamboom, dus voor mij geen probleem, maar als je woeffie goed is, is dat jammer dat het dan niet gaat.

Ik denk dat Jump een stamboom wil, omdat hij zijn hondje zo perfekt en goed vind. Het is jammer dat het niet mag, het zijn de regels. En die worden door het raad van beheer niet veranderd. Ze zijn strikt en dat moet wel, omdat er dan veel stamboomkeuringen komen, door mensen die willen dat hun hondjes alsnog een stamboom krijgt.
Dan had ze dat van tevoren moeten bedenken. Als ze van plan was om met enig wedstrijd of wat ook mee te willen doen, dan had ze een stamboomhondje moeten kopen. Klaar.

De stamboom is juist om het ras zuiver te houden, en ik ben blij dat de RvB hier zo streng in is. En ik kan me heel goed voorstellen dat Danielle hier pislink om wordt (volgens mij zou jij dat ook worden Suzanne, als er een stuk of tig mensen met een op Laekende gelijkende hond een stamboom zouden aanvragen en dus gaan fokken :wink: )
jump
geregistreerd lid

hond

waarom..
Laatst gewijzigd door jump op 24 feb 2007 09:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Re: hond aankeuren stamboom

jump schreef:waarom...omdat wij een hond gekocht hebben MET stamboom( stond in de advertentie) en nu `t puntje bij `t paaltje komt blijkter niets van waar te zijn
er is nooit door de fokker een stamboom aangevraagd terwijl beide ouderdieren er wel een hadden !! dus...daarom!!!!!!!!!!!!!
we hebben ook betaald voor een hond MET stamboom :devil: :devil: :devil: :devil:
nou ja zeg, lekkere fokker dan. Ik zou hierover zeker een klacht indienen bij de Raad van Beheer en de BCCN. Heb je de hond gekocht met koopcontract (zoals verplicht is), want dan heb je misschien nog een poot om op te staan, financieel dan, want die stamboom zul je helaas echt niet meer krijgen.

Sorry dat ik misschien erg fel reageerde, jullie situatie is natuurlij heel anders dan het merendeel van de mensen die een stamboom willen hebben bij hun hond en is verschrikkelijk!
Danielle Boshouwers
jump
geregistreerd lid

aankeuren

ik begrijp je reactie wel
Laatst gewijzigd door jump op 24 feb 2007 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
jump
geregistreerd lid

Re: hond aankeuren voor stamboom

laat maar
jump
geregistreerd lid

we beginnern er niet meer aan pffft wat n toestand
Laatst gewijzigd door jump op 24 feb 2007 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
jump
geregistreerd lid

hoeft niet meer we laten het zo als het is
hij blijft er even lief om en we doen hem toch niet weg
Laatst gewijzigd door jump op 24 feb 2007 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
jump
geregistreerd lid

discussie gesloten
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”