Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag een hond van een klein ras LARGE BREED-voer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Carel
Actief

Mag een hond van een klein ras LARGE BREED-voer?

Ongelezen bericht door Carel »

Zou het veel verschil uitmaken?
Wanneer een kleine hond te dik is, zou dit dan geen oplossing kunnen zijn?
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Re: Mag een hond van een klein ras LARGE BREED-voer?

Ongelezen bericht door Geer »

Carel schreef:Zou het veel verschil uitmaken?
Wanneer een kleine hond te dik is, zou dit dan geen oplossing kunnen zijn?
Ik snap alleen het doel niet... Waarom zou je large breed voer geven bij een kleine hond die te zwaar is? Lijkt mij dat hij alleen maar zwaarder wordt, of je moet heeeeeeeel weinig gaan geven...
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Het schijnt dat er in large breed minder vet en eiwitten zitten, dus minder geconcentreerd. En waarom ik dit vraag? Ik ben in het bezit van een goldenretriever. Deze krijgt large breed. Nu krijgen wij een klein hondje dat veel te dik is. Dus dacht ik die ook te voeren met hetzelfde voer.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Martijn schreef:
Carel schreef:Het schijnt dat er in large breed minder vet en eiwitten zitten, dus minder geconcentreerd. En waarom ik dit vraag? Ik ben in het bezit van een goldenretriever. Deze krijgt large breed. Nu krijgen wij een klein hondje dat veel te dik is. Dus dacht ik die ook te voeren met hetzelfde voer.
Dat zou ik niet doen.
Liever even apart voer kopen voor het kleine hondje en gewoon minder voeren. Dan heb je de juiste hoeveelheden voedingsstoffen sneller te pakken.
Of gewoon je Golden van het large breed voer afhalen, dan kun je ze daarna gewoon wel hetzelfde voer geven. Bijvoorbeeld een natuurlijke brok als FarmFood of iets gelijkwaardigs, dat voer is geschikt voor alle honden.
Ik heb vaak het idee dat de large-breed brokken en brokken speciaal geschikt voor 1 bepaald ras gewoon een verkoopstunt zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”