Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jeuk

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

jeuk

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik weet niet of het hier goed staat,maar toch even een vraag hier.canyon krabt al een aantal weken aan d'r buik,helemaal simpel wordt ik er van. ze eten 4dagen vers en 3dagen brok(prins super)nou had ik 3maanden geleden een zak RC sensible die bijna aan de datum was en dus mee genomen van mijn werk,voor dat ze die RC kreeg zaten ze al jaren aan de prins super en nooit geen problemen gehad met jeuk en met de rest van de huid.na die RC weer op de prins gegaan en toen begon madame met krabben.het is ook altijd alleen haar buik,er is niks te zien aan vlooien(heb wel ontvlooid want je weet maar nooit)of schilfers of iets in die richting.eigenlijk begon het ook pas toen ik ook vers begon te voeren en ze loops was geweest.nou krabt ze ook vaak als ze net wakker is en uit gaat of als er spanning is(uit gaan is nog steeds een groot feest en dus een vorm van spanning) dus:begonnen te krabben na over gaan op prins wat ze al jaren at,ik ging in die zelfde periode ook meer vers voeren en ze was pas loops geweest toen ze begon met veel krabben.moet ik hier in verder gaan zoeken?of is het een gedrag's ding?ruby heeft trouwens nergens last van.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Ehm, krabben aan de buik betekent dat iets niet lekker zit daar.
Je zou je hond kunnen laten checken op inwendige parasieten en een gesloten baarmoederontsteking.

Als je voorzichtig omschakelt op rauwe voeding volgens Het Bottendocument bovenaan de rubriek Voeding, heb je minimaal kans op problemen - tijdens de omschakeling en daarna, omdat je zelf actief betrokken bent bij de observaties hoe je hond reageert op een nieuw voedingsmiddel.

Succes. :ok:
Ignit Bekken
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”