Het zijn geen vlooien.
waarvan kan een hond allemaal jeuk hebben ??? (overigens hebben we ook 3 katten in huis en die hebben nergens last van)
We voeren Royal Canin.
Moderator: moderatorteam

het zijn geen vlooien, geen vlooien te bekennen, bevestigd door de dierenarts. Dus vandaar mijn stelligheid.Rosita Compagner schreef:Waarom denk je stellig dat het geen vlooien zijn? Met 3 katten in huis (die ook buiten komen?) zou ik dat juist als eerste denken. De jeuk is ook 'plotseling' opgekomen of had ze het ook al op haar vorige adres?

Nu ga jij er vanuit dat het iets is in of op de hond wat de jeuk kan veroorzaken, maar het kan natuurlijk ook heel goed iets in de omgeving van de hond zijn wat de jeuk veroorzaakt?hondenpage schreef:Hoi een Hond kan van van alles jeuk krijgen. Van mijt tot eiwitten tot gewone huidirritatie. Het vervelende is dat je niet zomaar een antwoord kan geven. Zoiets moet je in stapjes bekijken. Zorg eerst dat ze geen vlooien heeft en kijk of de jeuk weggaat. Laat haar vervolgens controlleren op schimmeltjes. Vervolgens kun je hypoallergeeen voedsel (met aangepaste eiwitten proberen) Daarna zou je een allergietest kunnen proberen.

Nee hoor, daar ga ik helemaal niet van uit. Ik snap ook niet helemaal hoe je dat uit mijn verhaal haalt.Scooby schreef:Nu ga jij er vanuit dat het iets is in of op de hond wat de jeuk kan veroorzaken, maar het kan natuurlijk ook heel goed iets in de omgeving van de hond zijn wat de jeuk veroorzaakt?