Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
moeilijk poepen
Moderator: moderatorteam
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
moeilijk poepen
Kobus krijgt nu denk ik ongeveer 2 mnd uitsluitend Rodi lam&rijst compleet ivm huidklachten. Op zich ben ik redelijk tevreden over het resultaat maar het valt me wel op dat hij minder poept en ook meer moeite heeft met poepen. Hij moet echt flink persen voor soms erg weinig ontlasting. Kan ik iets doen om z'n ontlasting wat gemakkelijker te laten paseren zeg maar?
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
omafia
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat wilde ik ook net schrijven! Van vers poepen ze echt een heel stuk minder.omafia schreef:Bowie poept ook heel weinig met Rodi, dus misschien is het wel normaal wij zijn zo gewent dat ze met brokken eten veel poepen, dat ook ik de eerste dagen me afvroeg of het wel goed ging met poepen
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Echt persen is niet erg hoor. Dat zorgt er ook voor dat de anaalklieren op een natuurlijke wijze geleegd worden. Het verschil tussen een brokkendrol en een rauwedrol is groot en het kan daarom soms lijken alsof je hond enorm zijn best moet doen om te poepen. Als je echt denkt dat het te moeilijk gaat, zou ik ook olie aan het voer toe gaan voegen.
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

- alpenmastif
- Vaste gebruiker
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
hercujess
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is niet helemaal duidelijk maar sinds ik hem op Rodi lam&rijst compleet heb staan en geen extraatjes meer geef ziet hij er keurig uit.hercujess schreef:Sorry, dat had ik niet gelezen. Waar is hij allergies voor?antoinette schreef:Dat lijkt me niet verstandig gezien z'n allergie klachtenhercujess schreef:En anders een stukje ontbijtkoek, werkt ook laxerend.
- YvetteenDemi
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Snoepie heeft ook meer moeite met poepen, vooral het laatste stukje zeg maar.
Op brok had ze altijd hele harde keuteltjes, nu is het laatste stukje wat smeuïger/plakkeriger volgens mijn moeder.
Overigens doet ze het er verder heel goed op. Mams was toevallig van de week de visolie vergeten en voorheen had ze dan direct weer last van jeuk, nu niet. Dus mijn moeder is redelijk om wat betreft vers voeren

Overigens doet ze het er verder heel goed op. Mams was toevallig van de week de visolie vergeten en voorheen had ze dan direct weer last van jeuk, nu niet. Dus mijn moeder is redelijk om wat betreft vers voeren
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Hihi, wat is dat toch met die ontbijtkoek??
Even van de site van de maag-lever-darmstichting gevist:
Ontbijtkoek werkt laxerend.
Klopt niet. Ontbijtkoek bevat namelijk net als witbrood te weinig voedingsvezels voor een goede darmwerking.
Ontbijtkoek is handig als je hond iets scherps heeft gegeten, omdat het als een logge klont om het schepe voorwerp gaat zitten. Maar verder zou ik het niet geven.
Ik zou eerder een oliesoort geven. Maar alleen als het echt pijnlijk poepen is... Ted en Sophie nemen er ook wel eens rustig een krantje bij, maar pijn doet het niet
Even van de site van de maag-lever-darmstichting gevist:
Ontbijtkoek werkt laxerend.
Klopt niet. Ontbijtkoek bevat namelijk net als witbrood te weinig voedingsvezels voor een goede darmwerking.
Ontbijtkoek is handig als je hond iets scherps heeft gegeten, omdat het als een logge klont om het schepe voorwerp gaat zitten. Maar verder zou ik het niet geven.
Ik zou eerder een oliesoort geven. Maar alleen als het echt pijnlijk poepen is... Ted en Sophie nemen er ook wel eens rustig een krantje bij, maar pijn doet het niet
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Mag ik vragen wat jouw moeder qua kluifwerk heeft geregeld voor Snoepie? Het viel me nl gistren op dat Kobus gebit ook flink wat aanslag vertoont nu er geen botten meer zijn om op te kluiven. Heb nog geen botten kunnen vinden.Inge schreef:Snoepie heeft ook meer moeite met poepen, vooral het laatste stukje zeg maar.Op brok had ze altijd hele harde keuteltjes, nu is het laatste stukje wat smeuïger/plakkeriger volgens mijn moeder.
Overigens doet ze het er verder heel goed op. Mams was toevallig van de week de visolie vergeten en voorheen had ze dan direct weer last van jeuk, nu niet. Dus mijn moeder is redelijk om wat betreft vers voeren![]()
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Snoepie kluift niet meer volgens mij, haar voortandjes staan helemaal los namelijk. Vandaar dus ook het versvoeren, brokken at ze niet meer sinds Danco er niet meer is.antoinette schreef:Mag ik vragen wat jouw moeder qua kluifwerk heeft geregeld voor Snoepie? Het viel me nl gistren op dat Kobus gebit ook flink wat aanslag vertoont nu er geen botten meer zijn om op te kluiven. Heb nog geen botten kunnen vinden.Inge schreef:Snoepie heeft ook meer moeite met poepen, vooral het laatste stukje zeg maar.Op brok had ze altijd hele harde keuteltjes, nu is het laatste stukje wat smeuïger/plakkeriger volgens mijn moeder.
Overigens doet ze het er verder heel goed op. Mams was toevallig van de week de visolie vergeten en voorheen had ze dan direct weer last van jeuk, nu niet. Dus mijn moeder is redelijk om wat betreft vers voeren![]()
Voorheen kreeg ze gewoon regelmatig buffelhuidbotjes etc, maar dat hielp niet tegen de aanslag (die Snoepie al vanaf pup heel snel had).
2 jaar geleden is het gebit helemaal schoongemaakt bij de dierenarts en Anita (de trimster) maakte haar tanden ook altijd schoon, maar Snoepie heeft altijd heel snel aanslag en tandsteen op haar tanden gehad.
Groetjes Inge

- yuki
- Zeer actief
Hier ook een zeer allergische hond! Kluiven heeft hij erg nodig, als er niks is pakt hij z'n flostouw. Ik kocht een nylabone maar daar zit geen smaak aan denk ik, hij wil het niet. Nu geef ik regelmatig een zeewierkluif (heel gezond) of een vegakluif (yarrah)antoinette schreef:Mag ik vragen wat jouw moeder qua kluifwerk heeft geregeld voor Snoepie? Het viel me nl gistren op dat Kobus gebit ook flink wat aanslag vertoont nu er geen botten meer zijn om op te kluiven. Heb nog geen botten kunnen vinden.Inge schreef:Snoepie heeft ook meer moeite met poepen, vooral het laatste stukje zeg maar.Op brok had ze altijd hele harde keuteltjes, nu is het laatste stukje wat smeuïger/plakkeriger volgens mijn moeder.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
- yuki
- Zeer actief
hoi hoi,
de nylabone via de betere dierenspeciaalzaak of een online winkel. De vegakluiven van Yarrah bij de biologische winkel b.v. Van Gimsel of de Groeneweg (zie website van Yarrah) en die zeewierkluiven (hier favoriet) via www.zoowiera.com (belgisch volgens mij) Ik sla meestal groot in op hondenshows! Ik heb niet zo veel met de shows, maar des te meer met de merchandise, daar vind zelfs ik koek en kluiven waar mijn hond tegenkan!
de nylabone via de betere dierenspeciaalzaak of een online winkel. De vegakluiven van Yarrah bij de biologische winkel b.v. Van Gimsel of de Groeneweg (zie website van Yarrah) en die zeewierkluiven (hier favoriet) via www.zoowiera.com (belgisch volgens mij) Ik sla meestal groot in op hondenshows! Ik heb niet zo veel met de shows, maar des te meer met de merchandise, daar vind zelfs ik koek en kluiven waar mijn hond tegenkan!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
-
hercujess
Visolie is inderdaad goed voor de vacht en de stoelgang, het mag overigens ook een andere plantaardige olie zijn, bijv. zonnebloemolie uit je keukenkastje.
Een lepel yoghurt per dag is ook goed voor de darmwerking, ook voor ons trouwens, kijk maar naar die activia en yakult reclames. Gewone yoghurt wel stukken goedkoper trouwens
Een lepel yoghurt per dag is ook goed voor de darmwerking, ook voor ons trouwens, kijk maar naar die activia en yakult reclames. Gewone yoghurt wel stukken goedkoper trouwens
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:

alleen kipfilet pakt ie rauw aan. Geef ik hem wat anders (zelfs bevleesde botten) dan kijkt ie me aan met een blik van: je denkt toch zeker niet dat ik dát ga eten hè