Dus....vandaag wordt ze gestereliseerd (alles eruit), haar vagina wordt terug gehecht en haar maag wordt preventief vast gezet.
Ze is nu in Hasselt bij de dierenkliniek.
Duimen maar !
Foto van mijn droppie:

Moderator: moderatorteam

neen....wij hebben de ene pech na de andereNanna schreef:Jeminee, dat is een hele operatie...sterkte hoor.
Het zit de Sinten als ras gezondheidstechnisch geloof ik niet mee hè?

Ik weet het meid...als ze nog gasophoping krijgt, kan ze nog in shock komen en sterven...sirene schreef:Oh jeetje, sterkte zeg. Dit is een helwe zwaren operatie denk ik.
Je da weet toch wel dat het vastzetten van de maag (helaas) geen garantie geeft hè ?
Ik hoop dat ze snel opknapt!

We gaan maar van het beste uit. Ik hoop dat je hondjes allemaal zonder verdere problemen heel uit wordenheavenlysaints schreef:Ik weet het meid...als ze nog gasophoping krijgt, kan ze nog in shock komen en sterven...sirene schreef:Oh jeetje, sterkte zeg. Dit is een helwe zwaren operatie denk ik.
Je da weet toch wel dat het vastzetten van de maag (helaas) geen garantie geeft hè ?
Niet alleen dat, de maag kan, door de krachten die er door het gas in de maag bij een torsie, ook alsnog draaien.heavenlysaints schreef:Ik weet het meid...als ze nog gasophoping krijgt, kan ze nog in shock komen en sterven...sirene schreef:Oh jeetje, sterkte zeg. Dit is een helwe zwaren operatie denk ik.
Daar zou ik al eerder over nagedacht hebben als ik jullie was. Dit wil je toch niet meer? St. Bernards zijn inmiddels zo rotgefokt dat je er gewoon vanuit mag gaan dat je hond de 6 haalt als je extreme mazzel hebt gezien erg veel dieren al als pup of jonge hond sterven aan verschrikkelijke dingen.heavenlysaints schreef:Mijn man zei overlaatst nog dat het eens tijd wordt om aan een ander ras te gaan denken....

MARC_S schreef:Daar zou ik al eerder over nagedacht hebben als ik jullie was. Dit wil je toch niet meer? St. Bernards zijn inmiddels zo rotgefokt dat je er gewoon vanuit mag gaan dat je hond de 6 haalt als je extreme mazzel hebt gezien erg veel dieren al als pup of jonge hond sterven aan verschrikkelijke dingen.heavenlysaints schreef:Mijn man zei overlaatst nog dat het eens tijd wordt om aan een ander ras te gaan denken....
In ieder geval sterkte weer en ik denk dat je man een goed punt heeft. Dit kan je jezelf toch niet willens en wetens aan blijven doen?
Hoe weet jij dat ze op Marktplaats gekocht isalpenmastif schreef:MARC_S schreef:Daar zou ik al eerder over nagedacht hebben als ik jullie was. Dit wil je toch niet meer? St. Bernards zijn inmiddels zo rotgefokt dat je er gewoon vanuit mag gaan dat je hond de 6 haalt als je extreme mazzel hebt gezien erg veel dieren al als pup of jonge hond sterven aan verschrikkelijke dingen.heavenlysaints schreef:Mijn man zei overlaatst nog dat het eens tijd wordt om aan een ander ras te gaan denken....
In ieder geval sterkte weer en ik denk dat je man een goed punt heeft. Dit kan je jezelf toch niet willens en wetens aan blijven doen?
rotgefokt?
de mijne zijn ruim 7 jaar hoor!
maar ja je moet je sint bernard ook niet op maarktplaats kopen.
en goed bekend zijn met de bloedlijnen.
Fijn dat het goed met haar gaatheavenlysaints schreef:Summer maakt het heel goed, ze heeft goed geslapen en is heel rustig.
Bedankt voor jullie steun allemaal
Teckelgek schreef:Hoe weet jij dat ze op Marktplaats gekocht isalpenmastif schreef:MARC_S schreef:Daar zou ik al eerder over nagedacht hebben als ik jullie was. Dit wil je toch niet meer? St. Bernards zijn inmiddels zo rotgefokt dat je er gewoon vanuit mag gaan dat je hond de 6 haalt als je extreme mazzel hebt gezien erg veel dieren al als pup of jonge hond sterven aan verschrikkelijke dingen.heavenlysaints schreef:Mijn man zei overlaatst nog dat het eens tijd wordt om aan een ander ras te gaan denken....
rotgefokt?
de mijne zijn ruim 7 jaar hoor!
maar ja je moet je sint bernard ook niet op maarktplaats kopen.
en goed bekend zijn met de bloedlijnen.
Nee? Jij vind het een gezond ras?alpenmastif schreef:maar ,t was een reactie op marc_s die zei dat ,t hele ras kapot gefokt is wat niet zo is.

7 Jaar oud?boxersien schreef:Sem is ruim 7 jaar en weegt zo'n 80-90 kg. Hij is wel op nu, maar op een chronische oorontsteking na altijd top gezond geweest. Nu is hij gewoon oud en heeft last van zijn botten, maar is nog altijd goed aanwezig
Dat is dus precies de reden waarom sommige rassen de vernieling in gaan. Showhonden moeten ineens koppen hebben als skippyballen en een front hebben waar je U tegen zegt. Tja, de honden kunnen inderdaad hun bijna 100 kilo niet aan.LongFields schreef:Maar 80 tot 90 kilo is natuurlijk wel een aanslag op het gestel van een hond. Wat een gewicht zeg...
Maar dat is dus wel degelijk ingefokt. Kangals bv zijn kwa schoft even hoog, wegen toch ook een kilo of 60-70 maar de gemiddelde leeftijd in dat ras (zonder vellen, zonder zeer waar bone en zonder extreme breedte ) worden gemiddeld 12-15 jaar oud. De St. Bernard van 7 is dus echt helemaal niets anders dan een zeer ongezonde hond die op middelbare leeftijd is. Dat is dus wel degelijk in het ras gefokt door de eisen die de standaard en de fokkers aan die lichamen hebben gesteld.Empyree schreef:Het heeft er denk ik meer mee te maken dat een grote hond zo wie zo al minder oud wordt dan een kleine(re) hond.