Ik ben me een beetje aan het verdiepen in het voeren van mn hond, en nu stuit ik weer eens op wat vraagjes: Ik lees hier op t forum dat best veel mensen Duck voeren. Ik heb dat ook in de vriezer zien liggen bij de dierenspeciaalzaak, en overweeg dit ook te voeren. Kun je dat gewoon elke dag voeren, net zoals je anders brokken zou geven? Voor Abby lijkt iets vlezigs me heel handig, want ze heeft bij de vorige eigenaar 5 jaar lang alleen maar blikvoer gehad. Brokken vindt ze verschrikkelijk. Eergisteren is haar tandsteen verwijderd, en had ze ruim een dag niks gegeten, dus we dachten: nu komt het helemaal goed met die brokken. Niet dus. Ze nam er een hapje van, en dat heeft ze ook opgegeten, maar hoe lang je dr ook niks geeft, ze pakt hooguit 1 of 2 bekjes vol brokjes. We zijn inmiddels al bijna 3 weken aan het proberen om haar brokken te laten eten, maar als ze (zoals ruim een week geleden) 5 dagen niks eet, alleen heel af en toe een paar (nog geen handjevol) brokjes per dag, dan heb ik geen zin meer om door te drammen met die brokken. Ze werd, omdat ze bijna niks at, ook helemaal sloom en suf, want we doen wel elke dag onze lange wandeling van 1,5 uur. Steeds als we terugkwamen van de lange ronde, hoopte ik dat ze dan nu wel zou aanvallen op de brokken,maar nee hoor. Gaat gewoon zielig op de bank liggen...
Ze eet wel pensstaafjes en kauwt op dr kauwbot, dus om de vorming van tandsteen maak ik me niet zo druk.
Vlees lust ze wel graag, maar om nou meteen te gaan BARF-en... Ik vind dat zo'n gedoe...

Vandaar dus mijn vraag (na een lange omweg) kun je elke dag duck voeren? Eventueel afgewisseld met rodi, want de blanke pens vindt ze geweldig

Zij wel....