Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik geef ongeveer twee keer in de week een bullenpees en ze krijgt elke dag een pensstaaf. Zo'n kluifje als jij geeft ligt er eigenlijk altijd, maar daar geeft ze niet zo om.
Gemiddeld aan kauwen en met eten 'bezig zijn' :
- Bijna elke dag een pensstaaf
- 3x per week echte botten (kipkarkas, kalfsstaart, lamsrib etc.)
- 1x per week een runderoor of hoefje
- 2x per week een met kvv gevulde kong
Heel, heel soms krijgt Sam een gevuld mergpijpje. Zoéén die je ook in de soep kan doen.
Ze vindt het heerlijk, maar ze wil het hele bot opeten. Dat vind ik gevaarlijk, dus pak ik hem af als ze er aan begint te kauwen en gooi ik hem weg. Het is namelijk al eens voorgekomen dat het bot brak en de helft had ze al opgegeten.
Geven jullie ook wel eens mergpijpjes? Eten de honden hem helemaal op?
Marloes/Sam schreef:Geven jullie ook wel eens mergpijpjes? Eten de honden hem helemaal op?
Mergpijpjes geef ik niet vaak. De inhoud is alleen maar vet, en het bot is te hard.
Tipje, geef haar eens een stuk ossestaart. Gewoon ook zo'n ding voor in de soep. Die is iets duurder, maar die kan ze helemaal opknauwen
Hier krijgen ze per week een hele kip, geitenribben, kalkoennekken en/of rundernekken. Daarnaast nog hoefjes en af en toe schouderbladen of andere "recreatie"botten.
Jamey heeft alleen van die buffelhuid dingen, soms met rood 9geen idee wat het is) ertussen... Die vindt ze het lekkerst...
zoeentje dus...
Oja, ze heeft een keer ossestaart gehad (maar heeft alleen t vlees gegeten, bot heeft ze laten liggen)... Mergpijpjes heeft ze wel eens gehad (uitgekookt) maar die mag ze van mij niet meer, mn moeder wil ze alleen geven nadat ze er soep van heeft getrokken, maar dan splintert het bot echt teveel...
Jacksel schreef:Jamey heeft alleen van die buffelhuid dingen, soms met rood 9geen idee wat het is) ertussen... Die vindt ze het lekkerst...
zoeentje dus...
Oja, ze heeft een keer ossestaart gehad (maar heeft alleen t vlees gegeten, bot heeft ze laten liggen)... Mergpijpjes heeft ze wel eens gehad (uitgekookt) maar die mag ze van mij niet meer, mn moeder wil ze alleen geven nadat ze er soep van heeft getrokken, maar dan splintert het bot echt teveel...
Als je de mergpijp rauw geeft, splintert het niet.
Mack krijgt 1 keer in de week een gigalange bullenpees, daar is ie een paar uurtjes zoet mee.
En af en toe kalfshoefjes, een bot van Farmfood 1 keer in de twee weken.
Want tegenwoordig gaat ie er een beetje raar van poepen, hiihi
En ook 1 keer in de week een oor.
wij hebben sinds een week een sharpei vanuit de opvang, hij is niks gewend dus ik ben hem nu vanalles aan het leren wat om de kanbbelen is.
Halen jullie die botten bij de dieren winkel, of bij een slager, ik zou hierover graag meer info willen, welke botten halen jullie en waar ? rauw of gekookt ?
Amber schreef:Mack krijgt 1 keer in de week een gigalange bullenpees, daar is ie een paar uurtjes zoet mee.
Ik heb die hele lange bullepezen wel gezien in de dierenwinkel.
Eet de hond dat bot in 1 keer op?
Dat zou mijn hond wel doen. Is dat niet teveel?
Het nadeel is dat die botten onwijs stinken als ze nat worden.
Bimar schreef:Halen jullie die botten bij de dieren winkel, of bij een slager, ik zou hierover graag meer info willen, welke botten halen jullie en waar ? rauw of gekookt ?
Bij de slager en gewoon rauw. (Nooit verse botten koken, dan gaat het bot splinteren!)
Hier krijgen ze alleen verse, rauwe botten. Heel af en toe een buffelhuid botje, maar daar vinden ze hier eigenlijk niks meer aan sinds ze rauwe botten krijgen
Allebei mijn honden hebben trouwens mooie witte tanden
dat van smuldier en rodie liggen bij de c1000 en de super de boer en de edah enzo. bij het vriesgedeelte, en anders kan je het altijd vragen aan die vakkenvullers.