Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond te mager

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Volgens mij is Carnibest een goed voer om te geven,,zou even moeten kijken welke je dan zou kunnen proberen,, Maar van Duck weet ik dat de variant Lam en Rijst geschikt is voor te magere honden.

Heb even voor je gekeken Carnibest heeft een variant die heet Aktief is geschikt voor slede honden , politie honden , windhonden of honden die bvb na een ingreep of wat voor rede dan ook last hebben van ondergewicht.

Hoop dat je er wat aan hebt. :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik heb hetzelfde probleem met twee van mijn hondjes. Ik geef ook voornamelijk KVV. Ik heb ook van alles geprobeerd: extra brood, pasta erbij, vaker een ei, noem maar op. Werkte niet en ik kon er niet achter staan. Uiteindelijk ben ik ze gewoon meer gaan geven. En dan bedoel ik ook echt meer, ze krijgen absurde porties maar nu zie je de ribben tenminste niet meer.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ja wat vindt je te mager? canyon was ook altijd te mager,ik kon duidelijk alle ribben voelen en zien en de botten van d'r heupen kon je ook duidelijk voelen.bij canyon mocht er eigenlijk wel een kilo bij voor de mooi,net even iets steviger dus.bij mij eten ze prins super en krijgen ze 3dagen kvv.een andere brok heb ik ook al gehad maar daar moest ik zoveel meer van voeren dat ze dus ook meer poepte,en omdat ze samen het zelfde brok eten en ruby niet tegen te zware brok zoals cavom kan is prins super hier de ideale brok.nu met die kvv dagen is ze ook weer wat flinker geworden maar nog steeds voel je de ribben heel duidelijk,alleen niet meer zo eng dun.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hoi Liesbeth,

Volgens mij heb ik het al vaker verteld :wink: maar ik denk dat het echt in de 'genen' zit. Ik heb meer hondjes ontmoet van 'onze' fokker die ook van die 'gratenbalen' waren. Dante is nu eindelijk redelijk op gewicht, dus misschien moet je Andor ook 10 mnd aan de lijn houden en korte stukjes wandelen :mrgreen: :N:. Maar zonder dollen, het enige wat bij ons heeft geholpen is veeel en vaak eten. Dante kreeg (voor zijn blessure) altijd drie maaltijden per dag, want in twee maaltijden at hij te weinig; hij kreeg die hoeveelheid gewoon niet op. Ook kreeg hij geregeld pasta (in zijn kong bijvoorbeeld, met kaas). Tijdens vakanties, waarbij hij nog meer beweegt dan normaal, nam ik rodi-worsten mee, die kreeg hij tijdens de wandeling.
En ik trooste mezelf er maar mee dat te mager altijd minder slecht voor de gezondheid is dan te dik :19:. Maar af en toe zag hij er niet uit :roll:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Pendrag schreef:Dank voor jullie reacties. We puzzelen gewoon even door met hem. Zolang er niets bijzonders gebeurd, kunnen we hem net acceptabel voeren. En ik hou echt niet van dikke honden dus als ik hem mager vind, is ie ook echt wel mager hoor. Uitstekende wervels en heupbotten.

We gaan het eens proberen met een extra maaltijd per dag, zien wat dat doet. Want meer per voeding zie ik niet zo zitten. Hij krijgt nu al een halve kilo vlees per keer.

Ik hou jullie op de hoogte en als er nog meer tips zijn: van harte welkom.
Meer per voeding lukte bij ons ook niet. Ten eerste had ik de grootste moeite om het 'naar binnen te krijgen' en ten tweede ging hij dan aan de diarree.. Al de moeite voor niets :wink:
Bij Dante was dat ook zo; uitstekende heupbotten en wervels en alle ribben zichtbaar :N:
Gr. Marijke
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Waarom zou je risico lopen bij een zwangerschap en geven van rauw vlees? Ik ben zelf zwanger (nu nog, hopelijk niet voor lang meer :wink: ), en doen altijd wegwerp-handschoenen aan als ik vlees verdeel. Doe ik eigenlijk altijd, niet alleen nu tijdens de zwangerschap. Bah, dood vlees aan m'n handen, moet er niet aan denken! Laat staan pens, dat zou ik twee dagen nadien nog ruiken :jank: . En als ik me niet vergis, dan heb je vooral risico op toxoplasmose bij lamsvlees. Dus als je zeker daar niet aankomt, dan beperk je het risico. Ik ga er toch van uit dat ik geen risico's neem op deze manier.

O ja, onze honden krijgen een extra portie 'vlees voor de hond en kat' van Salembier (soort van islamitische slager). Wat neerkomt op afval (vet dus), dat ze anders wegsmijten. Hierdoor kunnen ze een extra vetlaagje opbouwen in de winter. Iets wat ze wel nodig hebben, want ze zijn aan de magere kant.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”