Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Epileptie-aanval

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Epileptie-aanval

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Bij vorige epileptie-aanvallen ben ik telkens nagegaan wat er de dag voor en de dag zelf was voorgevallen, ander eten, spelen etc...
Luka heeft eergisteren een redelijk zware aanval gehad en het enige dat verschil was is dat ik met hem op de middag serieus aan het ravotten ben geweest. En ik denk dat dit bij de vorige keren ook zo was.
Dat vind ik nu zo sneu, dat ik het spelen moet beperken, terwijl hij daar zo van geniet.
hij lag bij me op de zetel te slapen, ineens springt hij van de zetel af, loopt even weg en komt daarna tegen mijn benen hangen.
Ik herken het begin nu al en neem hem dan bij me, hij heeft zeker vijf minuten zitten knikkebollen.
Luka is stress-gevoelig, maar blijkbaar vergt inspanning van hem ook teveel.
Zijn er nog honden met epileptie die het rustig aan moeten doen ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Eigenlijk hou ik Megan alleen 24 uur rustig nadat ze een toeval heeft gehad. We lopen dan korte rondjes waar ze zo min mogelijk impulsen te verwerken krijgt.
Voor de rest behandel ik Megan gewoon zoals Donna (die geen epilepsie heeft). Ze mag doen en laten wat ze wilt, zeker als we buiten onze lange wandelingen lopen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik behandel Senna ook niet anders als mijn andere hond. Ze gaat gewoon lekker mee wandelen, spelen, zwemmen enzovoort enzovoort. Ik vind dat ze een zo gewoon mogelijk leven moet kunnen leiden en moet kunnen genieten van 'hondendingen' net als andere honden.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”