Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Me aangemeld vanwege een moordende hond
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Me aangemeld vanwege een moordende hond
Hallo allemaal.
Ik kom plomp verloren hier binnenvallen omdat ik me even helemaal geen raad meer weet, en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen.
Ik heb een kruising mechelse x hollandsche herder, van 1,5 jaar. Een heel lief aanhankelijk teefje, die alle mogelijke kunstjes kent en door diverse mensen als de meest gehoorzame hond die ze ooit tegenkwamen is beoordeeld.
Ze doorliep de puppycursus in 4 lessen, werd al gauw de beste van de gevorderde klas (als pup van 5 maanden). Na de cursus ben ik zelf verder gaan trainen. Ze is een voorbeeldhond, werkelijk waar. Geen geblaf, geen getrek aan de riem, geen aandacht vragen of bedelen.
Maar we hebben een groot probleem met haar. Wat vandaag is geëscaleerd, en waardoor ik nu eigenlijk niet meer weet wat ik moet doen.
Al vanaf dat ze 9 maanden was, merkten we dat ze zich anders gedroeg als ik erbij was, dan wanneer ik er niet was, of ze me niet zag. Ze werd achterbaks, stiekum. Sprong bijvoorbeeld over hekken heen zodra ik wegreed met de auto en sprong weer terug als ik het pad op kwam rijden, zodat ik wekenlang niks doorhad en ze de hele dag op sjouw was geweest. Ze vermoorde een keer een jong poesje. Ach, speelsheid, dacht ik. Toen was ons konijn verdwenen: ach, vast weggelopen. Maar ik twijfelde wel.
Ze deelde haar wei met 2 jonge geitjes, die zich al gauw tegen haar speelsheid konden weren met hun hoorns en eigenwijzigheid. De geiten en mn hond lagen regelmatig met zijn allen in het hondehok, dan wel geitenhok, erg schattig.
Toen kregen we er 3 schaapjes bij. Kon best, dacht ik. ze was zo lief voor de geitjes. Maar na 2 weken had ze het grootste schaap te pakken. 's avonds, in het donker, toen wij binnen warenen ze dus het idee had dat we niets zouden merken.
vanaf dat moment liet ik haar niet meer zonder toezicht los in de wei. Tóch greep ze even later het lammetje, of deed een poging tot. Mn man heeft Tessa toen een aframmeling gegeven. Het was op heterdaad, dus ik denk dat ze die straf wel koppelde. Vanaf toen liep ze altijd met een boog om de schapen heen en liet ze met rust.
Maar afgelopen donderdagochtend vond ik mijn lammetje dood achter het schapenhok. Mn hond was de hele nacht binnengeweest dus zij kon niks hebben gedaan. Maar vandaag was werkelijke een rampdag. ze heeft vandaag dus allebei de andere schapen vermoord, en is er zelfs aan gaan ETEN! Ze heeft alle deuren in huis opengemaakt, en doelbewust de schapen vermoord en ze gaan verscheuren.
Wat nu, wat nu!!! Ik weet het gewoon echt niet. Ja eigenlijk weet ik het wel, maar ik wil niet, ik wil haar niet kwijt!!! Ze is zo lief (voor mensen). Ik las onlangs in de krant van een pitpull die een kind verscheurde. DAT is wat Tessa ooit kan gaan doen, als ik aan kinderen begin. Ik durf niet meer voor haar in te staan. Vertrouw haar niet meer. En durf haar ook niet aan anderen toe te vertrouwen. Wie weet wat er gebeurd, als ze echt een keer een kind wil grijpen???
Mijn lieve, schattige, jongedame... waarom, waarom... Ze is nu in haar ren, ik ben niet thuis, kan haar niet onder ogen komen. Weet ook niet of ik dat ooit nog kan. Ik ben boos op haar, teleurgesteld in haar en in mezelf. Maar vooral ook zo diep verdrietig...
Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? die me kunnen adviseren, als er nog een ander advies bestaat dan mn hond in laten slapen? Ik zou zo graag ervaringen horen, mensen die me hoop kunnen geven dat mn hond toch nog een kans krijgt om te leven...
PS. het was sowieso een hele opluchting om het even allemaal op een rijtje te zetten hier.
Ik kom plomp verloren hier binnenvallen omdat ik me even helemaal geen raad meer weet, en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen.
Ik heb een kruising mechelse x hollandsche herder, van 1,5 jaar. Een heel lief aanhankelijk teefje, die alle mogelijke kunstjes kent en door diverse mensen als de meest gehoorzame hond die ze ooit tegenkwamen is beoordeeld.
Ze doorliep de puppycursus in 4 lessen, werd al gauw de beste van de gevorderde klas (als pup van 5 maanden). Na de cursus ben ik zelf verder gaan trainen. Ze is een voorbeeldhond, werkelijk waar. Geen geblaf, geen getrek aan de riem, geen aandacht vragen of bedelen.
Maar we hebben een groot probleem met haar. Wat vandaag is geëscaleerd, en waardoor ik nu eigenlijk niet meer weet wat ik moet doen.
Al vanaf dat ze 9 maanden was, merkten we dat ze zich anders gedroeg als ik erbij was, dan wanneer ik er niet was, of ze me niet zag. Ze werd achterbaks, stiekum. Sprong bijvoorbeeld over hekken heen zodra ik wegreed met de auto en sprong weer terug als ik het pad op kwam rijden, zodat ik wekenlang niks doorhad en ze de hele dag op sjouw was geweest. Ze vermoorde een keer een jong poesje. Ach, speelsheid, dacht ik. Toen was ons konijn verdwenen: ach, vast weggelopen. Maar ik twijfelde wel.
Ze deelde haar wei met 2 jonge geitjes, die zich al gauw tegen haar speelsheid konden weren met hun hoorns en eigenwijzigheid. De geiten en mn hond lagen regelmatig met zijn allen in het hondehok, dan wel geitenhok, erg schattig.
Toen kregen we er 3 schaapjes bij. Kon best, dacht ik. ze was zo lief voor de geitjes. Maar na 2 weken had ze het grootste schaap te pakken. 's avonds, in het donker, toen wij binnen warenen ze dus het idee had dat we niets zouden merken.
vanaf dat moment liet ik haar niet meer zonder toezicht los in de wei. Tóch greep ze even later het lammetje, of deed een poging tot. Mn man heeft Tessa toen een aframmeling gegeven. Het was op heterdaad, dus ik denk dat ze die straf wel koppelde. Vanaf toen liep ze altijd met een boog om de schapen heen en liet ze met rust.
Maar afgelopen donderdagochtend vond ik mijn lammetje dood achter het schapenhok. Mn hond was de hele nacht binnengeweest dus zij kon niks hebben gedaan. Maar vandaag was werkelijke een rampdag. ze heeft vandaag dus allebei de andere schapen vermoord, en is er zelfs aan gaan ETEN! Ze heeft alle deuren in huis opengemaakt, en doelbewust de schapen vermoord en ze gaan verscheuren.
Wat nu, wat nu!!! Ik weet het gewoon echt niet. Ja eigenlijk weet ik het wel, maar ik wil niet, ik wil haar niet kwijt!!! Ze is zo lief (voor mensen). Ik las onlangs in de krant van een pitpull die een kind verscheurde. DAT is wat Tessa ooit kan gaan doen, als ik aan kinderen begin. Ik durf niet meer voor haar in te staan. Vertrouw haar niet meer. En durf haar ook niet aan anderen toe te vertrouwen. Wie weet wat er gebeurd, als ze echt een keer een kind wil grijpen???
Mijn lieve, schattige, jongedame... waarom, waarom... Ze is nu in haar ren, ik ben niet thuis, kan haar niet onder ogen komen. Weet ook niet of ik dat ooit nog kan. Ik ben boos op haar, teleurgesteld in haar en in mezelf. Maar vooral ook zo diep verdrietig...
Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? die me kunnen adviseren, als er nog een ander advies bestaat dan mn hond in laten slapen? Ik zou zo graag ervaringen horen, mensen die me hoop kunnen geven dat mn hond toch nog een kans krijgt om te leven...
PS. het was sowieso een hele opluchting om het even allemaal op een rijtje te zetten hier.
-
- Zeer actief
Sorry hoor maar je hond laten inslapen voor je eigen onnadenkendheid vind ik wel ver gaan. Schapen zijn nu dood, dus gewoon geen nieuwe meer aanschaffen zolang de hond erbij kan. Schutting/ hek verhogen zodat ze er niet uit kan en misschien wat meer met je negen maanden oude hond gaan doen. Een hond si niet achterbaks of stieken, die doet gewoon wat er in hem opkomt en denkt niet na of het baasje hier wel blij mee is ja of nee. Bah ik werd even niet goed bij het lezen van jouw verhaal waarin heel duidelijk staat dat het aan jezelf ligt en niet aan de hond en dan als enige alternatief inslapen, bah.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Re: Me aangemeld vanwege een moordende hond
Oja, even vergeten, maar je dierenliefde spreekt boekdelen. Het hebben van dieren wil niet zeggen dat je er ook van houd.problemdog schreef:Hallo allemaal.
Poesje dood, ach speelsheid van de hond, Konijntje weg, ach het zal, schaap dood, nou ja pech en nu kan je de hond niet onder ogen komen????? Je moest je schamen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Misschien moet je tot het besef komen dat ook een hond een beest is
Snap je wat ik wil zeggen?
Nu je dit weet zal ik maatregelen nemen. Er voor zorgen dat jouw hond niet meer bij die andere beesten kan komen.
Ook mijn lieve hondje zal getriggerd worden door bepaalde dieren en daar op een bepaalde manier op reageren
En omdat een hond zijn instinct volgt, wil nog niet zeggen dat het een moordmachine is wat kinderen wat aan doet. Dat is totaal verschillend, appels met peren vergelijken

Snap je wat ik wil zeggen?
Nu je dit weet zal ik maatregelen nemen. Er voor zorgen dat jouw hond niet meer bij die andere beesten kan komen.
Ook mijn lieve hondje zal getriggerd worden door bepaalde dieren en daar op een bepaalde manier op reageren

En omdat een hond zijn instinct volgt, wil nog niet zeggen dat het een moordmachine is wat kinderen wat aan doet. Dat is totaal verschillend, appels met peren vergelijken

-
- Zeer actief
tja ik ben het eerlijk gezegd welmet chirco eensbullenmama schreef:Nou hehe, Chrico, daar heeft TS echt wat aan.
Ze komt hier raad vragen, weet je wel ??

en raad? zoals al gezegd is geennieuwe schapen meer en ze absoluut niet bij elkaar zetten niet echt een moeilijke oplossing
Groeten van "Woef" én Lianne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Moest ik mijn hond tussen de kalveren steken, dan pakt ze de ook hoor
tis een hond hé...
dus wat doe ik: zorgen dat ze niet bij de kalveren kan.
Zelfde als ze een konijn ziet lopen, ze gaat er gewoon achteraan, zelfs mijn eigen konijn. In huis doet ze er niets aan, maar het is ooit eens buiten kunnen ontsnappen en ze zat er ook achteraan.
Gewoon zorgen dat ze er niet bij kan, bij de dieren. ja, je moet misschien het één en ander veranderen, maar dat moet je er toch voor over hebben

dus wat doe ik: zorgen dat ze niet bij de kalveren kan.
Zelfde als ze een konijn ziet lopen, ze gaat er gewoon achteraan, zelfs mijn eigen konijn. In huis doet ze er niets aan, maar het is ooit eens buiten kunnen ontsnappen en ze zat er ook achteraan.
Gewoon zorgen dat ze er niet bij kan, bij de dieren. ja, je moet misschien het één en ander veranderen, maar dat moet je er toch voor over hebben

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waarom nou zo rechter spelen?bullenmama schreef:Nou hehe, Chrico, daar heeft TS echt wat aan.
Ze komt hier raad vragen, weet je wel ??
Je mag hier je mening geven en dat doet Chrico ook. Punt. Als de TS zich daardoor niet aangesproken voelt, dan doet ie dat niet. Laat de TS gewoon op Chrico reageren... en niet anderen die wel weten hoe je moet reageren op een forum.
- Maxiem
- Zeer actief
De enige oplossing is niet meer de kans bieden. Het is een hond en dat gaat niet samen met geiten en schapen.
Enne...wat bedoel je met een aframmeling?!
Echt slaan/trappen mag nooit en zeker niet als de hond alleen zijn instinct volgt
En ik heb een hond die mensaggressief is, zelfs daar valt mee te leven hoor. Ik zorg dat ze niet met vreemden mensen in contact komt, dat ze niet in situaties komt waar ze het nodig vindt te moeten bijten.
En soms gaat het nog mis, dan bijt ze ons tenminste en niet een vreemde. En ja, dan zit ik soms met mijn handen in het haar, en weet ik niet wat ik met haar moet, maar het lukt me altijd me er over heen te zetten. Ga door met je hond, en zorg dat ze niet in de gelegenheid komt. Inslapen is de uiterste mogelijkheid en niet toepasbaar in dit soort situaties.
Enne...wat bedoel je met een aframmeling?!
Echt slaan/trappen mag nooit en zeker niet als de hond alleen zijn instinct volgt

En ik heb een hond die mensaggressief is, zelfs daar valt mee te leven hoor. Ik zorg dat ze niet met vreemden mensen in contact komt, dat ze niet in situaties komt waar ze het nodig vindt te moeten bijten.
En soms gaat het nog mis, dan bijt ze ons tenminste en niet een vreemde. En ja, dan zit ik soms met mijn handen in het haar, en weet ik niet wat ik met haar moet, maar het lukt me altijd me er over heen te zetten. Ga door met je hond, en zorg dat ze niet in de gelegenheid komt. Inslapen is de uiterste mogelijkheid en niet toepasbaar in dit soort situaties.
Laatst gewijzigd door Maxiem op 05 jan 2007 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
- Zeer actief
Ja bullenmama daar heeft ze wat aan. Ze heeft niets aan achos wat sneu en wat rot. Nee, daar heeft niemand wat aan en zeker de hond niet.
De tekst schiet mij verkeerd en van daaruit geef ik ook reactie wat er wel mede voor gezorgd heeft dat er iets meer uitleg kwam waarop gereageerd kan worden.
De tekst schiet mij verkeerd en van daaruit geef ik ook reactie wat er wel mede voor gezorgd heeft dat er iets meer uitleg kwam waarop gereageerd kan worden.
problemdog schreef:vanwege mn gesloten topic,
terecht hoor, ik snap wel dat ik me beter eerst even voor kan stellen, sorry.
Ik ben Sandra, 23 jaar.
Ik heb een mechelse x hollandsche herder van 1,5 jaar oud.
Ik heb momenteel flinke problemen met haar. ondanks dat ik zo mn best doe een goed baasje te zijn.
Mn hond en ik besteden voor al veel tijd aan spelen, kunstjes leren en fietsen. Verder heb ik een paard, waarmee ik natural horsemanship doe, en geitjes waarbij ik een poging doe tot clickertraining. Dat blijkt een stuk lastiger dan bij een hond.
Ik begrijp uit een post in mn gesloten topic, dat ik misschien overkom als onervaren, als iemand die "zomaar" dieren heeft. maar dat is zover van de waarheid. Ik hou zo vreselijk veel van dieren, van mn hond, van mn geitjes, van mn paard... ik hield van mn schaapjes. Ik geef ze allemaal mn liefde, mn tijd, mn aandacht. Tessa is inderdaad mn eerste hond. Maar ik heb cursussen gedaan, boeken gelezen, en me constant verdiept in het hoe en waarom. ik heb misschien giga fouten gemaakt, ergens, maar ik zoek hulp, geen opmerkingen die me alleen maar nog meer de grond in boren, ik zit diep genoeg momenteel...
Je kwam over bij mij van joepie ik heb een hond maar nu die volwasse gaat worden loop ik tegen dingen aan die me te moeilijk worden en ik kan haar dan beter in laten slapen. Fouten maken we allemaal, het is wat je er uiteindelijk mee doet. Ik schreef misschien niet vriendelijk maar het kwam wel recht uit mijn hart. Ga terug naar het begin, zie je problemen en doe daar wat mee om die te voorkomen. Je schrijft, je heb een paard waar je NH mee doet. Bij de follw up loopt je paard je voorbij, jij staat stil, je paard loopt door, wat doe je dan?? Je begint weer van voor af aan. Zo ook met je hond. Je hond heeft al duidelijk aangegeven hoe hij met andere dieren omgaat, de poes, het konijn, het eerste schaap en toch liet je hem bij de lammeren omdat je dacht dat de correctie op het juiste moment was en het doel bereikt had. Als je verder kijkt weet je dat een schaap triggert vooral bij honden die er al eerder kennis mee gemaakt hebben op een mindere manier. Een schaap hoeft maar een in de hond zijn ogen, verkeerde beweging te maken en het is weer mis, geloof me, ik weet waar ik over praat. Daar gaat heel veel tijd inzitten en het kost een hoop energie en het risico loop je dat je je hond nooit meer los bij schapen kan houden.
Sorry, als ik me niet aan forumregels heb gehouden. Sorry als mn post koel overkwam. ik ben verdoofd momenteel van de schok, en wilde in mn post vooral ingaan op mn hond, en niet op het verlies van mn konijn, poes of lammetje, en hoe verdrietig ik daarover ben geweest.
Dat schiep denk ik de verwarring want ik had echt het idee van nou ja jammer dan, shit happens. En omdat je eindigt over inslapen had ik het helemaal gehad even, juist omdat ik het zelf heb meegemaakt dat mijn lieve schattige hond zich ontpopte als slachter. Alleen had ik het besef dat het mijn eigen schuld was en de hond alleen maar deed wat zijn instinct hem liet doen.
Maar ik hoop dat jullie mijn topic willen heropenen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ik ben geen helderziende maar heb zomaar het idee dat TS haar hond echt niet meer met dieren in contact zal brengen die als prooi gezien zullen worden, en om alle risico's uit te sluiten, met geen enkel dier behalve eventueel een hond.
Ze is enorm geschrokken van het gedrag van haar hond en wil weten hoe dat in de kop in zijn werk gaat en waar ze rekening mee moet houden met haar hond in de toekomst. Ze weet denk ik niet meer wat ze van haar hond kan verwachten. Dus komt ze hier om raad. Ik vind het een oprechte vraag zonder de waarheid te verbloemen
Ze is enorm geschrokken van het gedrag van haar hond en wil weten hoe dat in de kop in zijn werk gaat en waar ze rekening mee moet houden met haar hond in de toekomst. Ze weet denk ik niet meer wat ze van haar hond kan verwachten. Dus komt ze hier om raad. Ik vind het een oprechte vraag zonder de waarheid te verbloemen

- roy
- Zeer actief
Ik denk dat niet alleen jouw hond maar vele honden kunnen jagen en doden van konijnen en poezen enz.
De kunst is alleen te voorkomen!!!!
Zo ook mijn mechelse herder, in huis laat hij het konijntje bij hem in de buurt komen en tollereerd hij de twee katten, maar buiten wordt een ander verhaal.
Ik denk dat we nooit moeten denken dat het altijd goed zal blijven gaan tussen verschillende diersoorten, altijd op je hoede blijven en voorkomen.
groetjes yvonne
De kunst is alleen te voorkomen!!!!
Zo ook mijn mechelse herder, in huis laat hij het konijntje bij hem in de buurt komen en tollereerd hij de twee katten, maar buiten wordt een ander verhaal.
Ik denk dat we nooit moeten denken dat het altijd goed zal blijven gaan tussen verschillende diersoorten, altijd op je hoede blijven en voorkomen.
groetjes yvonne
-
- Zeer actief
-
- geregistreerd lid
- Tamara26
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je hond is helaas van nature al een carnivoor en die vermoord beestjes om te eten. Veelal gaat het goed, zijn de honden van kleins af aan bekend met andere huisdieren en doen ze die dus niets.
Maar jouw hond weet nu heel goed hoe ze een dier moet doden en dat betekent dat je haar niet meer los kan laten lopen bij andere dieren.
Ik heb zelf honden die jagen, ookal doen ze de eigen katten niets. Maar ik hoef hier ook echt geen konijntje neer te zetten of een cavia, want die is er onherroepelijk geweest.
Ik hoop voor je dat je je hond veilig en stevig gescheiden kan houden van de andere dieren. Zo niet is herplaatsing naar een baasje zonder andere huisdieren wellicht een overweging.
Veel sterkte, ik kan me voorstellen dat je je helemaal suf geschrokken bent en dat je behoorlijk van streek bent.
Maar jouw hond weet nu heel goed hoe ze een dier moet doden en dat betekent dat je haar niet meer los kan laten lopen bij andere dieren.
Ik heb zelf honden die jagen, ookal doen ze de eigen katten niets. Maar ik hoef hier ook echt geen konijntje neer te zetten of een cavia, want die is er onherroepelijk geweest.
Ik hoop voor je dat je je hond veilig en stevig gescheiden kan houden van de andere dieren. Zo niet is herplaatsing naar een baasje zonder andere huisdieren wellicht een overweging.
Veel sterkte, ik kan me voorstellen dat je je helemaal suf geschrokken bent en dat je behoorlijk van streek bent.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
bullenmama schreef:Ik ben geen helderziende maar heb zomaar het idee dat TS haar hond echt niet meer met dieren in contact zal brengen die als prooi gezien zullen worden, en om alle risico's uit te sluiten, met geen enkel dier behalve eventueel een hond.
Misschien mosterd na de maaltijd maar dat had ze bij het eerste slachtoffer ook kunnen bedenken
Ze is enorm geschrokken van het gedrag van haar hond en wil weten hoe dat in de kop in zijn werk gaat en waar ze rekening mee moet houden met haar hond in de toekomst.
Zoals je kon lezen heb ik dat ook meteen geschreven, hek verhogen, niet meer bij de dieren of evt alleen onder toeziend oog en aangelijnd
Ze weet denk ik niet meer wat ze van haar hond kan verwachten.
Klopt en daarom heeft ze er niets aan als er omheen gedraaid word. Op het moment dat je je bewust bent van wat een hond kan doen hoor je in te grijpen, het liefst zelfs te voorkomen dat er een eerste keer is maar een foutje is snel gemaakt. Het is wat je ermee doet.
Dus komt ze hier om raad. Ik vind het een oprechte vraag zonder de waarheid te verbloemen
Daar kreeg ze ook reactie op zonder de waarheid te verbloemen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- geregistreerd lid
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik wil echt vanalles tikken.
en ben al een paar keer begonnen, maar weet domweg niet het goede hier neer te zetten.
Je hond in laten slapen?........ ik zou dat echt dus ama nooit niet doen als ik jou was
.
Als jou hond afgressief is naar dieren, dan heb je er maar voor te zorgen dat ze er niet meer in de buurt kan komen.
Je kunt niet alles voorkomen, maar wel zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen. Hekwerk.
Niet meer zonder toezicht loslaten.
De deuren mischien op slot doen
Je zult nu zelf wel het vertrouwen in je hond kwijt zijn, omdat dit ineens erg heftig is.
maar ik vind het niet nodig dat je haar nu niet onder ogen wilt komen of mischien helemaal niet meer, daar help je al helemaal niet mee
en ben al een paar keer begonnen, maar weet domweg niet het goede hier neer te zetten.
Je hond in laten slapen?........ ik zou dat echt dus ama nooit niet doen als ik jou was

Als jou hond afgressief is naar dieren, dan heb je er maar voor te zorgen dat ze er niet meer in de buurt kan komen.
Je kunt niet alles voorkomen, maar wel zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen. Hekwerk.
Niet meer zonder toezicht loslaten.
De deuren mischien op slot doen

Je zult nu zelf wel het vertrouwen in je hond kwijt zijn, omdat dit ineens erg heftig is.
maar ik vind het niet nodig dat je haar nu niet onder ogen wilt komen of mischien helemaal niet meer, daar help je al helemaal niet mee
-
- Actief
- Contacteer:
1 Ding is duidelijk. Het werkt niet met je hond tussen de andere dieren. Je zal dus moeten zorgen dat je hond de kans geen eens meer krijgt om een ander dier te doden. Als dit echt niet mogelijk is dan moet je niet meteen over spuitjes beginnen, herplaats je hond dan liever. Deze hond doet het waarschijnlijk prima als die niet tussen de andere dieren zit.
Dat je hond achter de schapen en konijnen aangaat wil overigens niet zeggen dat die ook agressie naar kinderen zal tonen. De omgang met kinderen is weer een verhaal op zich. Hoe is de hond gesocialliseerd met kinderen? En hoe reageert de hond tegenwoordig op kinderen?
Dat je hond achter de schapen en konijnen aangaat wil overigens niet zeggen dat die ook agressie naar kinderen zal tonen. De omgang met kinderen is weer een verhaal op zich. Hoe is de hond gesocialliseerd met kinderen? En hoe reageert de hond tegenwoordig op kinderen?
Tjonge hier gaan mijn haren dus ook weer van overeind staan.
Hoe moeilijk is het nou helemaal om voor je hond een aparte kennel te maken waar die niet uit kan en dus niet bij de andere beesten kan komen?
Daarbij dat je hond andere dieren opvreet heeft echt niks te maken met eventuele agressie naar kinderen toe!!!!!!!
Die gedachte is gewoon onzin en zo jammer dat er nog zoveel mensen zo denken waardoor er weer zo'n stumperd een spuit in zn reet krijgt.
Zoals ik al zei; zo moeilijk is het niet je mechel op te sluiten.
Hoe moeilijk is het nou helemaal om voor je hond een aparte kennel te maken waar die niet uit kan en dus niet bij de andere beesten kan komen?
Daarbij dat je hond andere dieren opvreet heeft echt niks te maken met eventuele agressie naar kinderen toe!!!!!!!
Die gedachte is gewoon onzin en zo jammer dat er nog zoveel mensen zo denken waardoor er weer zo'n stumperd een spuit in zn reet krijgt.
Zoals ik al zei; zo moeilijk is het niet je mechel op te sluiten.
-
- Zeer actief
kan zijn, maar je schreef eerder 'als ze eenmaal bloed geproeft hebben, dan weet je het wel'sigrid schreef:Zo niet is herplaatsing naar een baasje zonder andere huisdieren wellicht een overweging.
Zegt roelfien
Dat bedoelde ik nou ook maart
Sigrid

herplaatsen is een optie. In een kennel steken en onder toezicht uitlaten is eveneens een optie. En das echt niet moeilijk

-
- geregistreerd lid
Bedankt allemaal! Echt super bedankt!
Poeh, heel wat om op me in te laten werken. Het is allemaal nog zo vers, nog zo kort geleden.
In laten slapen is ook niet iets wat ik graag wil hoor. Maar wel iets wat als eerste door me heen schoot. gewoon domweg omdat ik er nooit over nagedacht heb, en je die oplossing altijd in kranten leest. klinkt misschien idioot, maar wie denkt er nu aan maatregelen als je hond een dier doodt, van te voren?
Maar okay, dieren apart van de hond. Dat had ik al bedacht ja
Ze is een ontsnappingswonder, dus het gaat nog een hele kluif worden, maar als dit de oplossing is, is dat inderdaad zeker te proberen.
Er werd al ergens genoemd dat het aanvallen van kinderen een andere kwestie is, dan het aanvallen op dieren. Hoe weet ik dit zeker (voor zover je zoiets zeker KUNT weten)? Ik kan me namelijk herinneren dat piepspeeltjes bij een puppy het bijten van babies al in de hand kan werken omdat ze het "piepen" van de baby, dan als speeltje zien, min of meer. daar werd in elk geval voor gewaarschuwd. in hoeverre gaat dat dan op bij de link dieren-mensen?
Hoe zit het dan met als een hond bloed geproefd heeft? Heeft dit geen gevolgen voor de toekomst, in de zin van dat ze er nu echt naar op zoek zal gaan?
Ze is wel kinderen gewend gelukkig, en gaat er heel voorzichtig en lief mee om. ze springt niet tegen ze op, speelt niet met ze, en likt ze alleen soms even ter begroeting, waarna ze ze met rust laat.
@ chrico
bedankt voor je uitleg. Ik meot dit nog even op me in laten werken. ik ben met mn paard altijd en continue bezig met haar te doorgronden, haar natuur te kennen, te herkennen en te erkennen, en vanuit die visie mijzelf aan te passen aan haar. Misschien heb ik mijn hond te veel vermenselijkt in die zin. Heb ik teveel gedacht alsof ze een kind was die je iets kunt verbieden. Ik zou zo graag willen dat ze gewoon iets niet zou doen, omdat ik zeg dat het niet mag. Wellicht ligt DAAR mijn fout wel.
Raar, dat ik met paarden hun natuur wél ken, en die van mn hond eigenlijk niet...
Voorkomen is dus de enige manier.
Nog een vraagje. Is het eigenlijk een dominantiekwestie, dat mijn "gezag" niet verder reikt dan mijn aanwezigheid? of is het voor hond normaal om het gezag over te nemen als de alfa even zijn hielen licht? hoe zit dit dan in de natuur?
Zoveel vragen. maar ik ben in elk geval echt blij met jullie behulpzaamheid.
Poeh, heel wat om op me in te laten werken. Het is allemaal nog zo vers, nog zo kort geleden.
In laten slapen is ook niet iets wat ik graag wil hoor. Maar wel iets wat als eerste door me heen schoot. gewoon domweg omdat ik er nooit over nagedacht heb, en je die oplossing altijd in kranten leest. klinkt misschien idioot, maar wie denkt er nu aan maatregelen als je hond een dier doodt, van te voren?
Maar okay, dieren apart van de hond. Dat had ik al bedacht ja

Ze is een ontsnappingswonder, dus het gaat nog een hele kluif worden, maar als dit de oplossing is, is dat inderdaad zeker te proberen.
Er werd al ergens genoemd dat het aanvallen van kinderen een andere kwestie is, dan het aanvallen op dieren. Hoe weet ik dit zeker (voor zover je zoiets zeker KUNT weten)? Ik kan me namelijk herinneren dat piepspeeltjes bij een puppy het bijten van babies al in de hand kan werken omdat ze het "piepen" van de baby, dan als speeltje zien, min of meer. daar werd in elk geval voor gewaarschuwd. in hoeverre gaat dat dan op bij de link dieren-mensen?
Hoe zit het dan met als een hond bloed geproefd heeft? Heeft dit geen gevolgen voor de toekomst, in de zin van dat ze er nu echt naar op zoek zal gaan?
Ze is wel kinderen gewend gelukkig, en gaat er heel voorzichtig en lief mee om. ze springt niet tegen ze op, speelt niet met ze, en likt ze alleen soms even ter begroeting, waarna ze ze met rust laat.
@ chrico
bedankt voor je uitleg. Ik meot dit nog even op me in laten werken. ik ben met mn paard altijd en continue bezig met haar te doorgronden, haar natuur te kennen, te herkennen en te erkennen, en vanuit die visie mijzelf aan te passen aan haar. Misschien heb ik mijn hond te veel vermenselijkt in die zin. Heb ik teveel gedacht alsof ze een kind was die je iets kunt verbieden. Ik zou zo graag willen dat ze gewoon iets niet zou doen, omdat ik zeg dat het niet mag. Wellicht ligt DAAR mijn fout wel.
Raar, dat ik met paarden hun natuur wél ken, en die van mn hond eigenlijk niet...
Voorkomen is dus de enige manier.
Nog een vraagje. Is het eigenlijk een dominantiekwestie, dat mijn "gezag" niet verder reikt dan mijn aanwezigheid? of is het voor hond normaal om het gezag over te nemen als de alfa even zijn hielen licht? hoe zit dit dan in de natuur?
-
- Zeer actief
Mechelaars en kruisingen daarvan zijn nou eenmaal behoorlijk zelfstandige honden. Is de baas niet aanwezig dan verzinnen ze zelf wel allerlei kattekwaad om zich bezig te houden. TSja en wat is er dan niet mooier als achter levende beesten aan te rennen en ze te grijpen?problemdog schreef:Nog een vraagje. Is het eigenlijk een dominantiekwestie, dat mijn "gezag" niet verder reikt dan mijn aanwezigheid? of is het voor hond normaal om het gezag over te nemen als de alfa even zijn hielen licht? hoe zit dit dan in de natuur?
Over je kennel; zorg er gewoon voor dat er een dak op zit en verder echte kennelpanelen waarvan het frame daadwerkelijk op de grond vastzit. De mechel van de buren is ook een ontsnappingswonder en wrong zich gewoon onder het frame door omdat die een aantal cm'ers boven de grond hing.
Over de kinderen; ik heb hier zelf sowieso 1 hond die agressief is naar andere honden maar met mijn dochtertje van 2 jaar is ze ontzettend lief. Sowieso is ze gek op kinderen.
Ja, hoe weet je dat. Ik denk aan je omschrijving te lezen dat het bij jou hond ook wel mee zal vallen. ZEker weten doe je het nooit.
Overigens vind ik dit niet zozeer wat te maken hebben met te dominant zijn.
Hier ook een aantal honden die echt niet de baas zijn over ons maar wel achter schapen aangaan als ze de kans krijgen. Die driften zijn gewoon ontzettend hoog.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mijn herder (nu bijna 6 jaar) heeft op 2-jarige leeftijd een een-jarig hertje te pakken gehad en gedood. Ik woon naast de duinen waar een losloopgebied voor honden is en het hertje was ontsnapt. Ik heb een jaar lang dat gebied vermeden, dat wel, maar ik heb nooit gemerkt dat hij 'op zoek' gaat. Ik heb nu twee herders. Ik moet altijd alert zijn op loslopende katten, konijnen, paarden, koeien in de wei enz. want ze gaan er achteraan. Dus ze gaan alleen los als ik van op aan kan dat er niets te jagen valt. Tot op heden geen probleem meer gehad.problemdog schreef: Hoe zit het dan met als een hond bloed geproefd heeft? Heeft dit geen gevolgen voor de toekomst, in de zin van dat ze er nu echt naar op zoek zal gaan?

-
- Zeer actief
Een hond is een roofdier en een konijn, schaap, geit zijn prooidieren.problemdog schreef: klinkt misschien idioot, maar wie denkt er nu aan maatregelen als je hond een dier doodt, van te voren?
1+1=2

problemdog schreef:Voorkomen is dus de enige manier.
Ik kan je aanraden om heel hard te gaan proberen niet meer het gedrag van je hond te vermenselijken.
Een hond denkt in het hier en nu, ben jij aanwezig dan ben jij de baas (als het goed is

Veel sterkte ermee!
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een hond is gewoon een hond en wanneer een mens een hond wilt bezitten dient de mens zichzelf de verantwoording op te leggen om te beseffen dat de hond een hond is en een mens een mens.
Dus met een simpelere bewoording,weet wanneer en waarom je hond van die hondse trekjes heeft en als deze hond bij je woont en jij je als bezitter[eigenaar,baasje,ouder of hoe je het ook wilt noemen] je je hond zich zelf niet laat zijn en jij daar [als eigenaar en de hele blups] de verantwoording niet voor neemt dien je als baasje een alternatief aan te bieden in de vorm van een sport of lekkere lange wandelingen met als èèn doel het spel tussen baasje en de hond.

Dus met een simpelere bewoording,weet wanneer en waarom je hond van die hondse trekjes heeft en als deze hond bij je woont en jij je als bezitter[eigenaar,baasje,ouder of hoe je het ook wilt noemen] je je hond zich zelf niet laat zijn en jij daar [als eigenaar en de hele blups] de verantwoording niet voor neemt dien je als baasje een alternatief aan te bieden in de vorm van een sport of lekkere lange wandelingen met als èèn doel het spel tussen baasje en de hond.