dat begrijp ik ook hoor
maar waarschijnlijk net als jij wil ik ook doormiddel van info mensen helpen op dit forum.
heb aardig wat ervaring met sint bernards want dat ras heb ik al 14 jaar.
en de kwalen die ik met mijn honden gehad heb komen ook bij andere rassen voor.
dus als ik kan helpen doe ik ,t graag.
Boris is de boxer

. Hij kan heel slecht tegen vele soorten voer, maar op royal canin select croc doet hij het heel goed in comib met de sashas blend. ik weet dat het niet het super beste voer is, maar ga niet over op ander voer. Verder krijgt hij ook nog vers elke week wat super gaat zo!
Ik ga vanaf volgende week (heb ik wat minder tijd voor hem en dus heeft hij dan wat meer rust) de metacam eens verminderen/stoppen en kijken hoe het gaat.
ook ik ben bekend met metacam en ook het gebruik van rimadyl .als ik dan een keuze zou moeten maken kies ik voor metacam maar ook ik dacht dat dit schadelijk was voor de hond op lange termijn.maar ik ben geen da.dit is puur mijn visie
geef je helemaal gelijk! Metacam is schadelijk op lange termijn en rimadyl niet/of in elk geval minder. maar zoals ik al schreef

rimadyl heb ik geprobeerd (6 maanden) maar ging absoluut niet met boris, dus daarom is het na nog een middel metacam geworden
en ,t hangt ook van de hond af onze castor bijvoorbeeld doet alles weer wat ie daarvoor ook deed.
ben ik niet mee eens, het hangt niet van de hond af naar mijn idee. Het hangt af van de mate van artrose en de mate van HD en de problemen die het veroorzaken. Zo heeft boris ook nog eens teveel botten in zijn linker achterpoot wat weer een heel ander probleem is dan alleen maar een ondiepe heupkom bijv.
Bo, st bernard. heeft ook flinke HD. Nooit wat gemerkt en opeens ging ze steeds door haar achterpoten en kon niets meer met haar achterhand. Conclusie DA: zware HD (na foto's bekeken), rug goed (ook helemaal foto's van gemaakt) en dus rimadyl. Dit hielp niet en maakte het alleen maar erger

. Na een maand gestopt met pijnstilling en sindsdien heeft mevrouw nergens meer last van

. Zelf denken we nu aan een ontsteking of zo, maar snappen doen we dit niet. Deze HD hond heeft dus weer helemaal niets nodig van dat alles om goed verder te leven. Waarschijnlijk heeft ze dus ook helemaal geen last van de HD en dit ligt niet aan de hond, want Bo is het grootste watje ter wereld.
Ben erg benieuwd of het zo gaat lukken. Weet het niet waarom, maar op één of andere manier ben ik erg terughoudend om te stoppen met metacam (omdat het al vaker fout is gegaan waarschijnlijk), maar aan de andere kant wil ik het super graag omdat het voor boris zijn gezondheid veel beter is!