Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
traanstrepen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
traanstrepen
Baco heeft bij 1 oog echt behoorlijk donker een streep , en eigenlijk alles wat ik doe het gaat niet weg- ik heb al speciaal spul voor
(zou moeten werken,maar dat doet het lang niet voldoende)heeft iemand hier toevallig / perongeluk een goed oplossing voor gevonden

- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Therese
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
-
- Zeer actief
ik doe gewoon met een zachte tandenborstel en verdunde witte hondenshampoo(zal ook met andere kunnen maar ik heb nu eenmaal een witje hiero) en dan beetje bij beetje erop deppen en dan goed en zachtjes in borstelen, dan effe goed uitspoelen en dan als het droog is een beetje vaseline erop, dan trekt die traan daarna niet in.
en dat gewoon in het begin eens per week herhalen, als het een heel stuk m inder is dan alleen vaseline erop.
en dat gewoon in het begin eens per week herhalen, als het een heel stuk m inder is dan alleen vaseline erop.
-
- Zeer actief
dat is een goede tip ga het zeker proberen, dat vind ik niet zo eng als shampo(ik ben veel te bang dat het in zijn ogen komt :N: ) maar die vaseline vind ik ook weer een goed idee, ik ga het proberen dank jullie wel mensenTherese schreef:Ik heb ooit van een trimster gehoord dat heel eenvoudig een beetje maizena erop smeren wonderen doet.

-
- Zeer actief
loving bulls schreef:dat is een goede tip ga het zeker proberen, dat vind ik niet zo eng als shampo(ik ben veel te bang dat het in zijn ogen komt :N: ) maar die vaseline vind ik ook weer een goed idee, ik ga het proberen dank jullie wel mensenTherese schreef:Ik heb ooit van een trimster gehoord dat heel eenvoudig een beetje maizena erop smeren wonderen doet.
zolang je geen een of andere gekke spierziekte heb hoef je niet bang te zijn voor ze ogen dat er shampoo in komt, vaseline heeft weinig zin als je het niet schoonmaakt.je kan misschien proberen met lauwe thee, trouwens die shamppo moet je verdunnen met water, en dat zit aan je borstel, ik neem aan dat je geen borstel in ze ogen gaat steken.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Oke ik ga die shampo halen(voor witte honden)Rob* schreef:loving bulls schreef:nee, ik heb geen enge spierziekte,maar ik heb ook geen hond die stilzit, ik weet niet hoe jij dat doet(met tandenborstels in ogen prikken doe ik ook niet :N: )
gewooon aanleren he, kop beetpakken en hop borstelen maar

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: traanstrepen
Je kunt het beste de Oogverzorger van Jean Peau gebruiken. Deze reinigt niet alleen maar neemt ook de verstoppingen in de traanbuis weg. Door regelmatig (in het begin elke dag) rondom de ogen een aantal druppels te doen. Het Het zorgt ervoor dat de traanvochtafscheiding helder wordte en de rode plekken rondom de ogen langzaam verdwijnen. Je kunt ook een wattenschijfje gebruiken en je kunt zelf wat druppels in de ogen doen.loving bulls schreef:Baco heeft bij 1 oog echt behoorlijk donker een streep , en eigenlijk alles wat ik doe het gaat niet weg- ik heb al speciaal spul voor(zou moeten werken,maar dat doet het lang niet voldoende)heeft iemand hier toevallig / perongeluk een goed oplossing voor gevonden