Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

katten voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

katten voeding

Ongelezen bericht door fabienne s »

weet het dit is een hondenforum maar veel mensen hebben ook katten dus vraag ik het hier.mijn katten eten nu pro-plan ze lusten het heel erg graag maar ik vindt hun ontlasting nog al regelmatig erg slap(net geen diaree)ze worden regelmatig en goed ontwormd,dus pro-plan maak ik op maar dan wil ik iets anders voeren maar wat?ik vindt de pro-plan ook erg duur 1,5kg voor 13,95!ik ben niet van de whiskas en de felix en mijn katten gaan daar trouwens ook van kotsen dus dat komt er hier ook niet in.wil ze wel een goed voertje geven en nou ben ik al wezen kijken naar hills,rc en technical maar er zijn vast meer voertjes te verkrijgen voor de kat die je ook in een gewone dierenwinkel kan krijgen al dan niet te bestellen(sta namelijk zelf in een dierenwinkel/tuincentrum)
Afbeelding

jemble 5 maanden
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

kun je de kat niet laten barfen :19:
Simone
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone »

Wij hebben katten en al behoorlijk wat geprobeerd aan voer de afgelopen jaren. Waar alle katten het goed op doen is Carocat vis/rijst.
Laatst gewijzigd door Simone op 17 jul 2009 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Schapen hartjes doet mijn kat een moord voor, koolvis tonijn makreel gaat er ook goed in.
En brokjes staan er altijd voor hem hoofdzakelijk Crocat div. smaken.
En 2 a 3x per week wat kwark.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

gewoon vers; KVV en Barf. Net zoals mijn honden. En ja, ook in de DSZ kun je KVV verkopen, er lijkt zelfs steeds meer vraag naar te zijn dus het is misschien een goede investering.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

mijn kat eet alleen maar harde brokjes, kippenhart, vis en al het andere dat daan krijgt lust mevrouw niet. Ben zelf ook een beetje aan het kijken wat ik ga voeren.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Mijn katten eten caracroc (maar dan voor katten) af en toe wat wat versvlees van prins en zo nu en dan blikvoer van de supermarkt.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Mijn katten eten dat vervlees van Prins echt niet heb het maar weg gegooid en hou het bij Prins kattebrokjes
nizinny

Ongelezen bericht door nizinny »

Mijn kat krijgt Pro-Plan after care zalm en tonijn.
Doet het er perfect op.
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

Mijn katten eten Gourmet brokjes.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn katten krijgen Hills Lam / rijst, en ze doen het er erg goed op(het is alleen schreeuwend duur :jank: )
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ze eten nu ook pro-plan after care maar eigenlijk vindt ik het de grootste onzin om voor geholpen katten ander eten te maken maar goed ze eten het met smaak,maar ik vindt het nog al duur 1,5kg voor 13,95 en dat voor 2 katten plus dat de ontlasting niet echt denderend is.ik maak deze zak op en ga dan denk weer terug op de carocat,ben daar toen vanaf gestapt omdat wij dat zelf niet verkopen en ik dus naar een andere winkel moet rijden(gemakzucht dus)lamshart vreten ze grommend op en vanavond probeer ik een kuiken.barfen zit er niet in maar misschien wel kvv voor een paar dagen maar dan moet ik nog even opzoek naar katten kvv aangezien wij dat niet in de winkel verkopen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
nizinny

Ongelezen bericht door nizinny »

fabienne s schreef:ze eten nu ook pro-plan after care maar eigenlijk vindt ik het de grootste onzin om voor geholpen katten ander eten te maken maar goed ze eten het met smaak,maar ik vindt het nog al duur 1,5kg voor 13,95 en dat voor 2 katten plus dat de ontlasting niet echt denderend is.ik maak deze zak op en ga dan denk weer terug op de carocat,ben daar toen vanaf gestapt omdat wij dat zelf niet verkopen en ik dus naar een andere winkel moet rijden(gemakzucht dus)lamshart vreten ze grommend op en vanavond probeer ik een kuiken.barfen zit er niet in maar misschien wel kvv voor een paar dagen maar dan moet ik nog even opzoek naar katten kvv aangezien wij dat niet in de winkel verkopen.
Ja dat dacht ik ook maar mijn kater had sinds dat hij geholpen was steeds last van zijn blaas en sinds ik dit voer geeft (ff afkloppen) niet meer.Het scheeld me in ieder geval veel bezoekjes en geld naar de dierenarts. :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

'katten-kvv' bestaat niet hoor. Dus dat scheelt weer. Gewoon alle hondensoorten en daarnaast inderdaad kuikens, lamshart, kipvleugel en dat soort zaken om op te knagen.

En véél drinken voor alle blaaspatiënten dus al het ontdooivocht krijgen ze hier ook.
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

Rosita Compagner schreef:'katten-kvv' bestaat niet hoor. Dus dat scheelt weer. Gewoon alle hondensoorten en daarnaast inderdaad kuikens, lamshart, kipvleugel en dat soort zaken om op te knagen.

En véél drinken voor alle blaaspatiënten dus al het ontdooivocht krijgen ze hier ook.
je hebt volgens mij ook carnibest kat (4 verschillende)
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

WOEF! schreef:
Rosita Compagner schreef:'katten-kvv' bestaat niet hoor. Dus dat scheelt weer. Gewoon alle hondensoorten en daarnaast inderdaad kuikens, lamshart, kipvleugel en dat soort zaken om op te knagen.

oke, ik zal mijn woorden nuanceren. Katten-kvv hóeft niet te bestaan, de behoeften van een kat zijn niet zodanig dat ze het niet met honden-kvv af kunnen. Natúúrlijk zijn er fabrikanten die op de wensen en ideeën van hun klanten ingaan (ze zouden gek zijn als ze dat niet deden) en 'speciale katten-kvv' ontwikkelden. Carnibest, Prins, Runner daar weet ik het van, anderen zullen het misschien ook doen.

Zo zijn er ook kleine brokjes voor honden die dezelfde samenstelling hebben als de grotere brokken. Deze kleine brokjes zijn speciaal voor mensen die denken dat hun kleine hondjes grote brokken niet kunnen kauwen. U vraagt, wij draaien is ook in het betere segment van de dierenvoeding nog aanwezig ;-).

Dus ja, het bestaat en nee, het is niet nodig.
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

In de kattenvarianten zit geloof ik ook minder graan, wat voor katten nog belastender is dan voor honden
Ben het met je eens dat zelf-samenstellen beter is
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

Rosita Compagner schreef:
WOEF! schreef:

oke, ik zal mijn woorden nuanceren. Katten-kvv hóeft niet te bestaan, de behoeften van een kat zijn niet zodanig dat ze het niet met honden-kvv af kunnen. Natúúrlijk zijn er fabrikanten die op de wensen en ideeën van hun klanten ingaan (ze zouden gek zijn als ze dat niet deden) en 'speciale katten-kvv' ontwikkelden. Carnibest, Prins, Runner daar weet ik het van, anderen zullen het misschien ook doen.

Zo zijn er ook kleine brokjes voor honden die dezelfde samenstelling hebben als de grotere brokken. Deze kleine brokjes zijn speciaal voor mensen die denken dat hun kleine hondjes grote brokken niet kunnen kauwen. U vraagt, wij draaien is ook in het betere segment van de dierenvoeding nog aanwezig ;-).

oke dan begrijp ik je! :wink: :ok:
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Rosita Compagner schreef:
WOEF! schreef:

En toch... Toch eten mijn katten alleen KVV (Carnibest) voor de kat, dat voor de honden krijg ik er met geen mogelijkheid in. Ik vermoed omdat daar redelijk veel pens in zit en veel katten daar niet heeeel erg van gecharmeerd zijn. Als het hier echt op is, de KVV-kat, dan koop ik Rodi Vlees en roer daar een blikje cataplana doorheen. Anders zoek ik het maar uit, hondenversvlees blieven ze hier pertinent niet, en dat terwijl ze echt niet kieskeurig zijn.
CarolineS
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door CarolineS »

Rosita Compagner schreef:.... de behoeften van een kat zijn niet zodanig dat ze het niet met honden-kvv af kunnen.
Oei! Wat lees ik hier nou???? Katten zijn, in tegenstelling tot honden die meer alleseters zijn, echte vleeseters. Het spijsverteringskanaal van katten is korter dan dat van honden en ze hebben dan ook echt een eigen, aangepast voer nodig en kunnen niet op hondenvoer gezet worden.

Ik woon niet in Nederland en weet dus weinig van KVV voor katten, maar het bestaat wel. O.a. van Prins.

Mijn eigen katten krijgen Carny blikvoer van Animonda (ik weet niet of dat in Nederland verkrijgbaar is) en droogvoer van Royal Canin (Beauty and Fit), daar doen ze het uitstekend op.

@ Fabienne S: als je katten geregeld dunne ontlasting hebben, zou je ook eens ontlastingsmonster kunnen laten onderzoeken op Giardia. Dat is een eencellige parasiet die erg veel voorkomt bij katten en die helaas door veel dierenartsen over het hoofd gezien wordt. Het is een erg hardnekkige parasiet die diverse malen behandeld moet worden om er echt vanaf te komen. De meeste wormenmiddelen zijn niet werkzaam tegen Giardia. Je zult je katten dan moeten behandelen met Panacur.
groeten,
Caroline

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

volgens mij is AHV ook geschikt voor katten :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

CarolineS schreef: Het spijsverteringskanaal van katten is korter dan dat van honden en ze hebben dan ook echt een eigen, aangepast voer nodig en kunnen niet op hondenvoer gezet worden.
ik zie met rauwe voeding niet zoveel verschil voor kat of hond.

wat Geer schrijft ervaar ik ook met mijn oude kater, die blieft geen honden kvv maar vreet wel katten kvv :19: [Geer wat is blikje cataplana?? :19: iets speciaals??]
het jonge poesje vreet alle prooidiertjes net zoals mijn honden :wink:
zij krijgen dezelfde voeding [behalve pens, dat lust ze nu niet meer]

Overigens zie ik wel verschil in materiaal voor kat of hond.
katten geef ik toch meer wat kleine prooidieren, duifjes,kwartels,kuikens.
Schaap,koe of geit zie ik zelfs mijn Kaatje niet vangen :mrgreen:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Een kat is inderdaad nogal te verwennen;-) Mijn katten komen niet buiten (dus ik ga over hun hele rantsoen, geen snaaierij bij de buren en geen eigen vangst) en (vr)eten alles wat ik ze voorzet aan kvv.

Mijn informatie leert mij dat 'kvv voor de kat' vooral fijner gemalen is.... Nu dat vind ik onzin en mijn katten ook als ik ze hun kippennekken en kuikens zie eten;-).

Een kat is niet zo'n opportunist als een hond en inderdaad meer een vleeseter. Het verhaal dat een kat geen hondenvoer mag is wel ergens op gebaseerd hoor. Namelijk op de brok. Een kat moet taurine tot zich nemen via de voeding omdat ze dat niet zelf aan kunnen maken. Een hond kan dat wel. Dus aan kattenbrokken wordt (heel duur) taurine toegevoegd.

Dit gaat alleen niet op voor kvv want taurine komt namelijk uit, jawel......, uit vlees. En daar krijgen ze wel genoeg van als je kvv ipv brok voert ;-)

Maar daat komt dat verhaal vandaan en dan klopt het dus ook wel. (Arme fabrikanten, zoveel graan en zo weinig vlees in hun brokjes dat ze taurine toe moeten voegen :knuffel:)
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Mijn kat krijgt carnibest voor de kat.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”