Ik vind het echt een vondst

Voorlopig kan ik nog niet trainen met Dante maar kan haast niet wachten om de kaarten uit te proberen

Gr. Marijke
Moderator: moderatorteam
Dit spel is voornamelijk voor mensen die met hun jachthond KNJV jachttraining doen of in ieder geval in die trant met hun hond werkenBenji&Brenda schreef:Klinkt inderdaad heel grappig![]()
Ik ken ze niet!
Aha okayranetje schreef:Dit spel is voornamelijk voor mensen die met hun jachthond KNJV jachttraining doen of in ieder geval in die trant met hun hond werkenBenji&Brenda schreef:Klinkt inderdaad heel grappig![]()
Ik ken ze niet!![]()
Er is een Teckel die het KNJV diploma heeft gehaald. Maar over het algemeen worden Teckels voor een ander soort jacht gebruikt
Daar heb je helemaal gelijk in.Benji&Brenda schreef:Aha okayranetje schreef:Dit spel is voornamelijk voor mensen die met hun jachthond KNJV jachttraining doen of in ieder geval in die trant met hun hond werkenBenji&Brenda schreef:Klinkt inderdaad heel grappig![]()
Ik ken ze niet!![]()
Er is een Teckel die het KNJV diploma heeft gehaald. Maar over het algemeen worden Teckels voor een ander soort jacht gebruikt![]()
Maar het idee van die kaartjes is op zich wel heel leuk![]()
Zouden op zich ook best voor andere diciplines gemaakt kunnen worden (of zelf te maken zijn)
Hé, wat leuk een ervaringsdeskundigeJaap* schreef:Wij gebruiken ze ook, vooral om wat variatie aan te brengen als je zelf even geen inspiratie meer heb voor "wat nieuws".
Jaap* schreef:Hier net zo, wedstrijden zijn absoluut geen doel en mogen dat ook niet zijn vind ik.
De hond doet het dan al gauw "niet goed genoeg"![]()
Wji trainen juist op succes door de lat heel laag te leggen in het begin, zodat er gemakkelijk gescoord kan worden.
Dit alles onder gezellige begeleiding van een gedragstherapeute die daarnaast hulphonden opleidt, jacht is gewoon hobby.
Mensen van onze groep die wel eens een wedstrijd doen komen daar meestal verassend goed uit de bus![]()
Leidraden zijn Anke Bogaerts en "de drie apporten" van Tineke Antonisse-Zijda.
Het is sneu om de hond niet intellectueel uit te dagen vind ik, je doet hem ook onrecht aan als je de jachtpassie niet in goede banen leidt.
Werken doe je immers SAMEN
De opdrachten gaan vooral over het trainen van jachthonden. De meeste oefeningen hebben betrekking op het apporteren (het apport is dan vaak als beloning bedoeld). Er staat ook met nadruk bij dat de hond buitdrift moet hebben.Een aantal kaarten gaan ook over dirigeer oefeningen (de hond op afstand 'besturen'marye schreef:Zijn die kaarten ook bruikbaar als je niet echt jachttraining doet.
Gewoon als soort spelletje of zijn de opdrachten daar te complex voor?
Over apporteertraining; hier kun je daar meer over lezenJaap* schreef:Ja, dat is het ook. Wij hebben behoorlijk lang moeten zoeken om een "geschikte" groep te vinden, het is eigenlijk een beetje "ontstaan".
Over de KNJV ben ik best wel ambivalent. Het schijnt moeilijk om binnen die cultuur nieuwe inzichten te implementeren terwijl, als je er op de man af naar vraagt, toch iedereen wel overtuigd is van het nut.
Maar dat kan ook heel regiogebonden zijn natuurlijk.
De apporteertraining van Marijke ken ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het een heel leuk alternatief is als je gewoon lekker wilt werken met je hond.
Wordt daar ook bij gedirigeerd Marijke?
Maar de kaarten zijn dus ook hier een groot succes, ik ben van mening dat ze sowieso voor iedereen bruikbaar zijn, misschien niet allemaal, maar een aantal zeker.
Wij nemen er elke dag een paar mee, je kunt zo zelf een leuk "dagprogramma" samenstellen, ga je naar een nieuw gebied, neem je gewoon een paar makkelijke mee.
Ik vind het ook erg moeilijk om een goede trainingsgroep te vinden.Jaap* schreef:Ja, dat is het ook. Wij hebben behoorlijk lang moeten zoeken om een "geschikte" groep te vinden, het is eigenlijk een beetje "ontstaan".
Over de KNJV ben ik best wel ambivalent. Het schijnt moeilijk om binnen die cultuur nieuwe inzichten te implementeren terwijl, als je er op de man af naar vraagt, toch iedereen wel overtuigd is van het nut.
Maar dat kan ook heel regiogebonden zijn natuurlijk.
De apporteertraining van Marijke ken ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het een heel leuk alternatief is als je gewoon lekker wilt werken met je hond.
Wordt daar ook bij gedirigeerd Marijke?
Maar de kaarten zijn dus ook hier een groot succes, ik ben van mening dat ze sowieso voor iedereen bruikbaar zijn, misschien niet allemaal, maar een aantal zeker.
Wij nemen er elke dag een paar mee, je kunt zo zelf een leuk "dagprogramma" samenstellen, ga je naar een nieuw gebied, neem je gewoon een paar makkelijke mee.
Tineke schrijft niet zoveel meer in het jagertje, al vond ik haar opmerkingen over de Nimrod wel interessant.Jaap* schreef:maar het strandt volgens mij ergens in de regio's
Er zitten ca. 60 kaarten in, ruwweg de helft zou je zelfstandig kunnen gebruiken met een beetje gezond verstand.Jaap* schreef:...maar ik zal vanavond de kaarten even schiften en kijken hoeveel er voor "algemeen gebruik" zijn.
Blijft lekker staan dus, maar geldt ook voor een cursusJaap* schreef:(Is wel geschikt voor een toller trouwens)
Van al die bakerpraatjes kun je zooooooooooooo moedeloos wordenranetje schreef:...zat ik naast een jager die mij vertelde dat de clicker ongeschikt was bij de jachttraining. "Want als je je geweer ontgrendelt spuit de hond er vandoor"![]()
Toen ik vroeg wat hij wist van clickertraining kon hij geen antwoord geven![]()
Ik kijk nog wel of ik het aanschaf of niet.Jaap* schreef:Er zitten ca. 60 kaarten in, ruwweg de helft zou je zelfstandig kunnen gebruiken met een beetje gezond verstand.Jaap* schreef:...maar ik zal vanavond de kaarten even schiften en kijken hoeveel er voor "algemeen gebruik" zijn.
Maar eigenlijk zou ik dit niet snel aanraden zonder de kennis, opgedaan met een leuke jacht- of apporteercursus, er komt toch al snel wat meer om de hoek kijken en de hond moet ook wel nieuwsgierig naar de dummy zijn (of nieuwsgierig gemaakt worden)
Blijft lekker staan dus, maar geldt ook voor een cursusJaap* schreef:(Is wel geschikt voor een toller trouwens)
marye schreef:...Ze apporteerd al een wel een dummy dus dat is opzich niet echt een probleem...
Dan heb je nog een half jaartje de tijd om te lezenmarye schreef:Caja is trouwens ruim 6 maanden oud.