Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
moeilijke eter...
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
moeilijke eter...
Jamey is echt een vreselijk monster als het gaat om brok eten... Ja, als ik pedigree of folic heb, dat eet ze wel, maar gewone brok... echt niet dus... KVV (eerst rodi, nu carnibest) eet ze wel goed, maar vanwege gebrek aan vriezerruimte kan dat niet fulltime (plus dat mn ouders dat niet willen)...
Ze stond eerst op Hills light (wat ze alleen at als het gemengd was met pindakaas/smeerkaas/iets dergelijks), ze is nu net over op farmfood (na een week carnibest) maar mevrouw eet dit dus ook al weer niet echt vrijwillig... Ze eet het wel, maar haar ochtendeten gaat pas 's avonds op (weghalen maakt ook niets uit, kan haar niet boeien)...
Ik weet de oplossing, volledig op KVV, maar dat is dus op moment nog geen optie... pedigree/frolic is dus echt absoluut GEEN optie...
Toch maar blijven mengen met pindakaas/iets dergelijks?
Ze stond eerst op Hills light (wat ze alleen at als het gemengd was met pindakaas/smeerkaas/iets dergelijks), ze is nu net over op farmfood (na een week carnibest) maar mevrouw eet dit dus ook al weer niet echt vrijwillig... Ze eet het wel, maar haar ochtendeten gaat pas 's avonds op (weghalen maakt ook niets uit, kan haar niet boeien)...
Ik weet de oplossing, volledig op KVV, maar dat is dus op moment nog geen optie... pedigree/frolic is dus echt absoluut GEEN optie...
Toch maar blijven mengen met pindakaas/iets dergelijks?

You'll be in my heart... Always...
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Jacksel
- Zeer actief
Is uiteindelijk wel de bedoeling van mn ouders maar valt onder de toekomstplannen (ik vermoed dat het ook een toekomstplan blijft...)Zoek stok! schreef:Bram was ook een slechte eter totdat hij 1 keer per dag Carnibest kreeg
Dus tsja, zo'n klein vriezertje op marktplaats kopen en in de schuur zetten?
Zodra ze bij mij woont (ooit) gaat ze 100% op carnibest

-
HeidiWeer
- Jacksel
- Zeer actief
Hebben we hier geprobeerd (en volgehouden)... Zelfs als pup maakte het niets uit... Dan eet ze maar niet, zal haar niet boeien...HeidiWeer schreef:ben ik heel makkelijk in.Ze krijgen 5 minuten de tijd om hun brokken op te eten en dan pak ik het weg.
ik heb geen moeilijke eters.

-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
En als je dit wat langer volhoudt? Zodat ze honger krijgt? En dan dus ook de hoeveelheid lekkertjes even een dag wat indammen?Jacksel schreef:Hebben we hier geprobeerd (en volgehouden)... Zelfs als pup maakte het niets uit... Dan eet ze maar niet, zal haar niet boeien...HeidiWeer schreef:ben ik heel makkelijk in.Ze krijgen 5 minuten de tijd om hun brokken op te eten en dan pak ik het weg.
ik heb geen moeilijke eters.
Groetjes, Nina en Baloe

- Jacksel
- Zeer actief
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: moeilijke eter...
Eetlepel geraspte kaas, tonijn, zalm, sardientjes, makreel uit blik, of koolvis, haring uit de diepvries.{Aldi}Jacksel schreef:Toch maar blijven mengen met pindakaas/iets dergelijks?
- Jacksel
- Zeer actief
Ze is een ster in dingen tussen de brokken uitvissen en de brokken vervolgens laten liggen... dus het moet echt iets zijn wat aan de brokken komt te zitten (vandaar dus pindakaas/smeerkaas)Yv*nn schreef:Eetlepel geraspte kaas, tonijn, zalm, sardientjes, makreel uit blik, of koolvis, haring uit de diepvries.{Aldi}Jacksel schreef:Toch maar blijven mengen met pindakaas/iets dergelijks?

-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Daar sluit ik me bij aan.Nina schreef:Dan had ze misschien nog niet echt honger.Jacksel schreef: Ze is overigens nooit mager geweest... Ondanks het slechte eten...
Ze zat toch ook op light voer? Als ze eerder aanleg heeft om dik te worden dan valt het misschien wel mee. Als ze niet mager wordt krijgt ze genoeg binnen om op gewicht te blijven blijkbaar.
Jamey is niet vet, maar even ter illustratie:
Ik zie weleens mensen die 'klagen' over hun o zo kieskeurige hondje, hij lust bijna niks, alleen dat en dat lekkers etc. en wat loopt er naast het baasje? Een compleet vierkant gevoerd hondje. Ja, die heeft echt geen honger hoor
Lekker voer geven is niks mis mee natuurlijk, het is geweldig om te zien hoe ze smullen van de kvv en hoe enthousiast ze zijn
Maar ik zou in ieder geval geen brokken gaan mengen met pindakaas :N:
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is gewoon verwendJacksel schreef: Ze is een ster in dingen tussen de brokken uitvissen en de brokken vervolgens laten liggen... dus het moet echt iets zijn wat aan de brokken komt te zitten (vandaar dus pindakaas/smeerkaas)
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
inderdaad ze is verwend denk ik.geeft niet zo"n eter heb ik ook gehad.ricky(maltees die helaas niet meer leeft)logeerde wel is bij opa en oma als canyon loops was daar werdt hij als nieuw kleinkind stierlijk verwend met van alles wat maar ongezond is,onder het mom van:ja maar anders laat ie ze brokken helemaal staan.gevolg ricky kwam terug en at niet eerder als dan dat er biefstuk,jus of andere rotzooi tussen ze brokken zat.jammer voor hem aan mij had ie dan een slechte baas want ik deed niet mee aan die onzin.gevolg was dat ie gerust een dag of 3 echt niks at maar ook geen andere dingen kreeg.ze hebben het snel genoeg door als je er iets lekkers door doet en dat lekkers wordt ook steeds gekker,dus kweek je je eigen slechte eter.ik zou inderdaad een goede brok kiezen en goed vlees en maar kijken wie er aan het langste eind trekt,en niet te veel poes pas maken als ze niet eet ook niet als ze wel eet.ricky at soms maar 3-4dagen in de week en ook dat was een heel actief hondje dat wel2-3 uur per dag losliep met de meiden.het is maar een klein hondje met een klein maagje.

jemble 5 maanden
- Jacksel
- Zeer actief
Mijn hond is NIET verwendBenji&Brenda schreef:Ze is gewoon verwendJacksel schreef: Ze is een ster in dingen tussen de brokken uitvissen en de brokken vervolgens laten liggen... dus het moet echt iets zijn wat aan de brokken komt te zitten (vandaar dus pindakaas/smeerkaas)
(ze ligt alleen maar altijd op schoot of op de bank, eet alleen wat ze lekker vindt, gehoorzaamt alleen maar als er voer tegenoverstaat)

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Begin hier alsjeblieft niet aan. Dit gaat van kwaad tot erger.Yv*nn schreef:Eetlepel geraspte kaas, tonijn, zalm, sardientjes, makreel uit blik, of koolvis, haring uit de diepvries.{Aldi}Jacksel schreef:Toch maar blijven mengen met pindakaas/iets dergelijks?
Megan was, toen ze net bij ons was, ook zo'n slechte eetster. Omdat Megan aan de magere kant was, wilde ik haar toch aan het eten hebben en ik ben ook begonnen met wat smeerleverworst of smeerkaas op de bodem. Dit at ze even later ook niet meer, dus een gekookt koolvisfilétje door de brokken, enz., enz.
Dit resulteerde in het feit dat ik een paar maanden laten elke dag een prak voor haar stond te koken om door haar brokken heen te doen, want op den duur is niets meer goed genoeg.
Een hond kan makkelijk een paar dagen zonder eten en als ze honger krijgt gaat ze echt wel eten.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Jacksel
- Zeer actief
-
HeidiWeer
koop een makreel maal hem helemaal fijn doe er paar liter koud of gekookte water bij.Laat effe paar uur intrekken en voila lekker sausje over brokken heen.Jacksel schreef:Ze is een ster in dingen tussen de brokken uitvissen en de brokken vervolgens laten liggen... dus het moet echt iets zijn wat aan de brokken komt te zitten (vandaar dus pindakaas/smeerkaas)Yv*nn schreef:Eetlepel geraspte kaas, tonijn, zalm, sardientjes, makreel uit blik, of koolvis, haring uit de diepvries.{Aldi}Jacksel schreef:Toch maar blijven mengen met pindakaas/iets dergelijks?
Laatst gewijzigd door HeidiWeer op 02 dec 2006 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Om het praktisch te houden denk ik dat een paar liter water met vermalen makreel er in moeilijk vers te houden is voor een klein hondje.HeidiWeer schreef:koop een makreel maal hem helemaal fijn doe er paar liter water bij.Laat effe paar uur intrekken en voila lekker sausje over brokken heen.Jacksel schreef:Ze is een ster in dingen tussen de brokken uitvissen en de brokken vervolgens laten liggen... dus het moet echt iets zijn wat aan de brokken komt te zitten (vandaar dus pindakaas/smeerkaas)Yv*nn schreef:Eetlepel geraspte kaas, tonijn, zalm, sardientjes, makreel uit blik, of koolvis, haring uit de diepvries.{Aldi}Jacksel schreef:Toch maar blijven mengen met pindakaas/iets dergelijks?
Maar t`is wel een idee!
Maar ik opperde de vis en vooral de vettere vis, omdat dat stukken gezonder is dan smeerkaas laat staan pindakaas.
-
HeidiWeer
- Jacksel
- Zeer actief
*klopt af* Jamey heeft haar ontbijt in 1 keer opgegeten als avondeten... Heb dus niet extra de avondportie erbij gedaan, maar gewoon de ochtendportie nog eens voorgeschoteld... Zit nu te twijfelen of ik dat goed heb gedaan... (ze krijgt gewoon 2 keer per dag de helft van de dagelijkse hoeveelheid)...
Dus nu niet extra geven omdat ze vanochtend niet heeft gegeten toch?

-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja goed zo. Morgenochtend nieuwe kansenJacksel schreef:*klopt af* Jamey heeft haar ontbijt in 1 keer opgegeten als avondeten... Heb dus niet extra de avondportie erbij gedaan, maar gewoon de ochtendportie nog eens voorgeschoteld... Zit nu te twijfelen of ik dat goed heb gedaan... (ze krijgt gewoon 2 keer per dag de helft van de dagelijkse hoeveelheid)...
- Jacksel
- Zeer actief
-
HeidiWeer
- Jacksel
- Zeer actief
-
HeidiWeer
Wie weet doet ze nu spelletje aanhouder wint...
Wie gaat er winnen...ik stem op de hond!
Geef je ook tuusendoortjes?Kattebrokken ook hoog?
Zit jij ook te pielen met zijn eten? In de zin van kijk eens lieverd jammie jammie wat lekker toe eet eens een hapje streel streel of hapje voor mammie en hapje voor pappie...
Gewoon bak neerzetten 5min.en er geen aandacht aan geven.Na 5 minuten afpakken of hij/zij nu eet ja of nee.
1 hond van mij eet soms wel eens 5 dagen niet heeft hij gewoon geen honger.
Zolang ze maar blijven drinken.
Zit jij ook te pielen met zijn eten? In de zin van kijk eens lieverd jammie jammie wat lekker toe eet eens een hapje streel streel of hapje voor mammie en hapje voor pappie...
Gewoon bak neerzetten 5min.en er geen aandacht aan geven.Na 5 minuten afpakken of hij/zij nu eet ja of nee.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Ik snap wel dat TS haar hond (nog) niet over kan zetten op vers, maar ik vind het het erg vervelend dat een hond met lange tanden zijn brokken eet. Natuurlijk gaan ze uiteindelijk wel eten maar moet het nou zo? Jij eet toch zelf ook niets wat je niet lust? Het is geen kwestie van geen honger hebben want ze eet vers wel goed. En 5 dagen niet eten? Als de hond op brok staat? Is echt niet gezond hoor, hoe kom je erbij. Als ze op volledig vers staan (en daarmee bedoel ik in dit geval dus geen kvv) is dat (vasten) niet zo'n punt. Ik begrijp ook niet wat je er voor lol aan beleeft je hond dusdanig uit te hongeren dat hij uiteindelijk wel iets moet eten wat hij helemaal niet moet. Er zijn mensen die zeggen dat er nog niooit een hond is doodgegaan van de honger naast een volle bak met brokken. Dat is dus pertinent niet waar. Ik heb het voorbeeld nog 3 jaar in huis mogen hebben. De da gaf hem nog niet eens een paar dagen meer als hij niet bij mij was gekomen.

-
HeidiWeer
nou hutsje wat denk je wat sommige reuen doen als er een loopse teef in de buurt is?
O trouwens deze hond gaat elf worden volgend jaar en doet het zijn hele leven al.
Zodra hij vindt dat hij te dik is of dat hij te weinig beweging heeft gehad of een loopse teef in de buurt waar hij intresse in heeft stopt hij met eten.
Doet hem goed blijkbaar is nog nooit erg ziek geweest
Kennelkuch dat heeft hij eens gehad...
Gaan we eens over de verse botten praten welke tanden zouden sneller slijten die van een hond die elke dag botten eet of een hond die brokken eet?
Ik heb hier twee honden van 14 wil zo een foto van hun tanden maken.En ze hebben hun hele leven al brokken gegeten.
Heb jij ook een oude hond die zijn hele leven vers heeft gegeten.Neem eens een foto van zijn tanden dan?
O trouwens deze hond gaat elf worden volgend jaar en doet het zijn hele leven al.
Zodra hij vindt dat hij te dik is of dat hij te weinig beweging heeft gehad of een loopse teef in de buurt waar hij intresse in heeft stopt hij met eten.
Doet hem goed blijkbaar is nog nooit erg ziek geweest
Gaan we eens over de verse botten praten welke tanden zouden sneller slijten die van een hond die elke dag botten eet of een hond die brokken eet?
Ik heb hier twee honden van 14 wil zo een foto van hun tanden maken.En ze hebben hun hele leven al brokken gegeten.
Heb jij ook een oude hond die zijn hele leven vers heeft gegeten.Neem eens een foto van zijn tanden dan?
- Jacksel
- Zeer actief
Ze krijgt tussen de middag dentastix... En we trainen regelmatig voor het clickeren.. Dus ja, ze krijgt alsnog wel wat binnen... Maar niet trainen is ook geen optie, geen dentastix ook niet... (wel dentastix voor maat jackrussel, dus da's ok)HeidiWeer schreef:Wie weet doet ze nu spelletje aanhouder wint...
Wie gaat er winnen...ik stem op de hond!
De 5 minuten zijn hier 15 minuten... mag toch ook wel

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Mijn reactie gaat niet over vers of brok, het gaat er om dat je een hond moet gaan uithongeren om hem iets te laten eten wat hij niet lekker vind.
Rare dingen haal jij er bij zeg? En ja, ik heb een hond die oud is en haar hele leven zo'n beetje vers krijgt, ze heeft nog gewoon een goed gebit. Ik ken er daarbij ook nog een stuk of wat die ook gewoon hun hele gebit nog hebben, maar dit terzijde.
Dat ze ergens niet direct aan dood gaan wil overigens niet zeggen dat het gezond voor ze is.
Rare dingen haal jij er bij zeg? En ja, ik heb een hond die oud is en haar hele leven zo'n beetje vers krijgt, ze heeft nog gewoon een goed gebit. Ik ken er daarbij ook nog een stuk of wat die ook gewoon hun hele gebit nog hebben, maar dit terzijde.
Dat ze ergens niet direct aan dood gaan wil overigens niet zeggen dat het gezond voor ze is.