Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een goede bostel??
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
een goede bostel??
ik zoek een goede bostel voor mijn shih tzu achtige hond.
ik gebruiknu een haarborstel voor mensen met nopjes aan depunten maar klitten gaan er niet goed mee uit en die haken kam (tegen klitten) heb ik niet meer in gebruik omdat die slecht voor de vacht blijkt te zijn.
Francé jij had toch een super goede borstel? waar kan ik die halen of bestellen?
die site die ik hier op het forum ooit gehad heb ben ik kwijt en heb ook nooit een reactie op mijn mail naar hun gehad.
ik gebruiknu een haarborstel voor mensen met nopjes aan depunten maar klitten gaan er niet goed mee uit en die haken kam (tegen klitten) heb ik niet meer in gebruik omdat die slecht voor de vacht blijkt te zijn.
Francé jij had toch een super goede borstel? waar kan ik die halen of bestellen?
die site die ik hier op het forum ooit gehad heb ben ik kwijt en heb ook nooit een reactie op mijn mail naar hun gehad.
Groetjes Silvia en Diesel
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mason pearson
kost wat, maar zijn zeeeeeer goede borstels ( ook voor je eigen haar trouwens)
http://www.bearded-collie.nl/trimsalon/ ... index.html
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ook voor mijn langharige hond met een dikke pluizige ondervacht???? hoer kom ik namelijk nooit goed doorheenyamie schreef:mason pearsonkost wat, maar zijn zeeeeeer goede borstels ( ook voor je eigen haar trouwens)
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou nou hoer...twinmamasilvia schreef:ook voor mijn langharige hond met een dikke pluizige ondervacht???? hoer kom ik namelijk nooit goed doorheenyamie schreef:mason pearsonkost wat, maar zijn zeeeeeer goede borstels ( ook voor je eigen haar trouwens)
maar ja zeker , juist
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
als ze veel ondervacht heeft zou je deze ook aankunnen schaffen
http://ec1.images-amazon.com/images/P/B ... ZZZZZ_.jpg
redelijk prijzig, maar je haalt hier teveel aan onderwol dr mee uit, klitten zijn hier makkelijk mee te verwijderen.
maar het is wel een scherp iets waar je mee werkt, en meot dus met beleid worden gebruikt. Niet te vaak 1 keer in 2 weken ongeveer, en let op de huid, als je niet al te veel druk zet kan het geen kwaad, maar je hebt er mensen bij zitten
hierbij zou ik gaan voor deze kam, niet die op de afbeelding afgebeeld is maar wel zoiets, tussen deze pennen zitten nog kleinere pennen die de helft zijn van deze pennen, ze neem je dus goed de onderwol en de bovenvacht mee tijdens het kammen.
http://img.2dehands.be/f/normal/14885652.jpg
persoonlijk zou ik geen borstel gebruiken bij een shih tzu omdat je daarmee vaak over de onderwol en klitten heen aait
redelijk prijzig, maar je haalt hier teveel aan onderwol dr mee uit, klitten zijn hier makkelijk mee te verwijderen.
maar het is wel een scherp iets waar je mee werkt, en meot dus met beleid worden gebruikt. Niet te vaak 1 keer in 2 weken ongeveer, en let op de huid, als je niet al te veel druk zet kan het geen kwaad, maar je hebt er mensen bij zitten
hierbij zou ik gaan voor deze kam, niet die op de afbeelding afgebeeld is maar wel zoiets, tussen deze pennen zitten nog kleinere pennen die de helft zijn van deze pennen, ze neem je dus goed de onderwol en de bovenvacht mee tijdens het kammen.
persoonlijk zou ik geen borstel gebruiken bij een shih tzu omdat je daarmee vaak over de onderwol en klitten heen aait
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Meteen maar een matbreaker erop vosse? Dat lijkt mij wat veel van het goede
Heeft de lokale trimsalon geen mogelijkheid tot het krijgen van een kam-/borstelles? Je kunt dan, onder begeleiding, verschillende gereedschappen en producten (sprays ter vergemakkelijking van het borstelen bijvoorbeeld) proberen.
Wele kammen en borstels je gebruikt ligt namelijk ook aan de inzet van de eigenaar en de handigheid daarin. Zo kunnen (en willen!) sommigen een zwaarbehaarde hond met een babyborsteltje bijhouden en een ander gaat voor het gemak en is er vooral op uit om zoveel mogelijk ondervacht 'kwijt' te raken.
Je moet dus zoeken naar datgene wat bij jou en bij de hond past. Om dat niet te laten ontaarden in een kast vol ongebruikt spul is die 'les' misschien een goede optie.
Heeft de lokale trimsalon geen mogelijkheid tot het krijgen van een kam-/borstelles? Je kunt dan, onder begeleiding, verschillende gereedschappen en producten (sprays ter vergemakkelijking van het borstelen bijvoorbeeld) proberen.
Wele kammen en borstels je gebruikt ligt namelijk ook aan de inzet van de eigenaar en de handigheid daarin. Zo kunnen (en willen!) sommigen een zwaarbehaarde hond met een babyborsteltje bijhouden en een ander gaat voor het gemak en is er vooral op uit om zoveel mogelijk ondervacht 'kwijt' te raken.
Je moet dus zoeken naar datgene wat bij jou en bij de hond past. Om dat niet te laten ontaarden in een kast vol ongebruikt spul is die 'les' misschien een goede optie.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
er zijn hier redelijk wat mensen die een langharige lasa apso of kruizingen hiervan of shih tzu of pyrenese herders niet goed bij kunnen houden met het kammen/borstelen en met name de grote hoeveelheid onderwol die een matbreaker kopen ja in de salon..Rosita Compagner schreef:Meteen maar een matbreaker erop vosse? Dat lijkt mij wat veel van het goede![]()
Of ze komen om de zoveel weken voor een borstelbeurtje, maar dat heeft niet iedereen er voor over om voor een borstelbeurt ook weer te gaan betalen
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
dit soort borstel heb ik al maar blijkt niet goed voor de vacht van mijn hond te zijn.vosse schreef:als ze veel ondervacht heeft zou je deze ook aankunnen schaffen
-
Annemieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded collie
- Aantal honden: 1
Ik weet niet niet of de vacht van jouw hond vergelijkbaar is met een bearded collie maar ik zweer bij de mason pearson.
Het is echt een hoop geld, de mijne is inmiddels 14 jaar oud en ziet er uit als nieuw!
Echt de moeite waard!
Verder gebruik ik voor de klitjes een rolkam die vind ik het prettigst werken. En met een goeie borstelspray kom je ook een heel eind!
Het is echt een hoop geld, de mijne is inmiddels 14 jaar oud en ziet er uit als nieuw!
Echt de moeite waard!
Verder gebruik ik voor de klitjes een rolkam die vind ik het prettigst werken. En met een goeie borstelspray kom je ook een heel eind!
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
de boven vacht lijkt er wel redelijk op alleen de ondervacht as wat pluizig en dat klit vaak snel.Annemieke schreef:Ik weet niet niet of de vacht van jouw hond vergelijkbaar is met een bearded collie maar ik zweer bij de mason pearson.
Echt de moeite waard!
ik heb jean peau anti klit pray maar vind het niet zo heel fijn.
en diesel neemt de benen als hij me met een farfum achtig iets ziet aan komen .
-
Debby Speerstra
- Zeer actief
- Contacteer:
Je weet wel dat als je een klittenhark of kam gaat gebruiken dat je de haren beschadigd en het klitten erger wordt, dus echt alleen maar dan ook alleen maar gebruiken als de klitten er niet uit zijn te krijgen.vosse schreef:als ze veel ondervacht heeft zou je deze ook aankunnen schaffen
Het beste is voor deze vachtsoort een borstel met rechte pennen.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Wij verkopen deze borstels heel veel aan Shih-Tzu-eigenaren:

Met name de borstel met het zwarte kussen, want die is wat zachter. Hij pakt prima de ondervacht mee en we krijgen echt alleen maar positief commentaar erop.
Veel mensen roepen: o, die heb ik al, maar dat is niet zo. Waar het verschil precies in zit weet ik ook niet maar deze is echt heel goed voor langharige vachten met ondervacht.
De borstel is te koop bij http://www.onestopdogshop.be/, catalogus blz. 35.
De MasonPearson is een fijne borstel maar wij vinden dat hij er niet genoeg klitten uithaalt en heel veel werk is. Wij gebruiken die meer voor het laten glanzen van de vacht.
Borstel je laagje-voor laagje? Dat is namelijk wel belangrijk, anders pak je bijna alleen de bovenste vacht en niet de ondervacht.
En verder kan wassen (en evt. crèmespoelen) voordat je gaat borstelen ook veel helpen. Neem dan wel een anti-klit shampoo, liefst voor langharige honden.

Met name de borstel met het zwarte kussen, want die is wat zachter. Hij pakt prima de ondervacht mee en we krijgen echt alleen maar positief commentaar erop.
Veel mensen roepen: o, die heb ik al, maar dat is niet zo. Waar het verschil precies in zit weet ik ook niet maar deze is echt heel goed voor langharige vachten met ondervacht.
De MasonPearson is een fijne borstel maar wij vinden dat hij er niet genoeg klitten uithaalt en heel veel werk is. Wij gebruiken die meer voor het laten glanzen van de vacht.
Borstel je laagje-voor laagje? Dat is namelijk wel belangrijk, anders pak je bijna alleen de bovenste vacht en niet de ondervacht.
En verder kan wassen (en evt. crèmespoelen) voordat je gaat borstelen ook veel helpen. Neem dan wel een anti-klit shampoo, liefst voor langharige honden.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Debby Speerstra
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is inderdaad de borstel die ik bedoel, met rechte pennen.Hanneke schreef:Wij verkopen deze borstels heel veel aan Shih-Tzu-eigenaren:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb de borstel gisteren binnen gehad.
hij was 28 euro incl dus ik verwachtte er wel iets van.
ik heb maar een half uur over gedaan om hem helemaal te borstelen en de knuppen gingen er makkelijk uit.
ook trok ik er minder haar uit dan ik voorheen met een mensen borstel deed.
ik ben er erg blij mee en diesel leek die pinnetjes ook wel lekker te vinden die bleef constant met zijn kontje mee bewegen.
het was net of ie in de wasdroger was geweest toen we klaar waren.
ik ben blij maar ik vind hem wel aan de grote kan voor een klein hondje hoor! maar ja je kan niet alles hebben.
hij was 28 euro incl dus ik verwachtte er wel iets van.
ik heb maar een half uur over gedaan om hem helemaal te borstelen en de knuppen gingen er makkelijk uit.
ook trok ik er minder haar uit dan ik voorheen met een mensen borstel deed.
ik ben er erg blij mee en diesel leek die pinnetjes ook wel lekker te vinden die bleef constant met zijn kontje mee bewegen.
het was net of ie in de wasdroger was geweest toen we klaar waren.
ik ben blij maar ik vind hem wel aan de grote kan voor een klein hondje hoor! maar ja je kan niet alles hebben.
- Hanneke
- Zeer actief
We horen dat wel vaker en we hebben al gevraagd of er misschien een kleiner formaat gemaakt zou kunnen worden. Vooralsnog is het antwoord 'nee'. Maar we blijven er over bezig.
Fijn dat de borstel goed bevalt, dat wel. Onze honden vinden het ook fijn om ermee geborsteld te worden. Dus dat Diesel het prettig vindt kan ik me goed voorstellen.
Fijn dat de borstel goed bevalt, dat wel. Onze honden vinden het ook fijn om ermee geborsteld te worden. Dus dat Diesel het prettig vindt kan ik me goed voorstellen.
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- Hanneke
- Zeer actief
-
hercujess
De borstels waar ik echt bij zweer zijn die van Le Pooch, maar voor de consument raad ik de Karli borstels aan, de goedkopere variant en net zo goed. Voor klitten zou ik een Mattbreaker aanschaffen, maar daar moet je echt niet de hele vacht mee gaan behandelen!
De Karli borstels zijn o.a. bij Trimhuur(.nl) verkrijgbaar en bij Will de Graaf (http://www.specialgrooming.nl). En bij langharige vachten is het inderdaad van wereldbelang dat je onderaf begint en laagje voor laagje...
De Karli borstels zijn o.a. bij Trimhuur(.nl) verkrijgbaar en bij Will de Graaf (http://www.specialgrooming.nl). En bij langharige vachten is het inderdaad van wereldbelang dat je onderaf begint en laagje voor laagje...
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Even wat recht zetten heb niet een mason pearson maar een hindes maar ze zien hetzelfde eruit.( collieclub verkoopt de hindes)patricia schreef:gebruik je dan die met alleen maar varkenshaar of die in combinatie met nylon?Jacan schreef:die mason pearson borstel is een heerlijke borstel gebruik hem al jaren
groetjes patries.
Ik gebruik die in combinatie met nylon

Luna 25-11-2011 27-12-2017