Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een goede bostel??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

een goede bostel??

Ongelezen bericht door Silvia »

ik zoek een goede bostel voor mijn shih tzu achtige hond.
ik gebruiknu een haarborstel voor mensen met nopjes aan depunten maar klitten gaan er niet goed mee uit en die haken kam (tegen klitten) heb ik niet meer in gebruik omdat die slecht voor de vacht blijkt te zijn.

Francé jij had toch een super goede borstel? waar kan ik die halen of bestellen?
die site die ik hier op het forum ooit gehad heb ben ik kwijt en heb ook nooit een reactie op mijn mail naar hun gehad.
Groetjes Silvia en Diesel
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mason pearson :mrgreen: kost wat, maar zijn zeeeeeer goede borstels ( ook voor je eigen haar trouwens)

http://www.bearded-collie.nl/trimsalon/ ... index.html
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:mason pearson :mrgreen: kost wat, maar zijn zeeeeeer goede borstels ( ook voor je eigen haar trouwens)

ook voor mijn langharige hond met een dikke pluizige ondervacht???? hoer kom ik namelijk nooit goed doorheen
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

twinmamasilvia schreef:
yamie schreef:mason pearson :mrgreen: kost wat, maar zijn zeeeeeer goede borstels ( ook voor je eigen haar trouwens)

ook voor mijn langharige hond met een dikke pluizige ondervacht???? hoer kom ik namelijk nooit goed doorheen
nou nou hoer... :neenee: :mrgreen:

maar ja zeker , juist :ok:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
twinmamasilvia schreef:
nou nou hoer... :neenee: :mrgreen:

maar ja zeker , juist :ok:
oh wat erg ......... sorry
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

als ze veel ondervacht heeft zou je deze ook aankunnen schaffen

http://ec1.images-amazon.com/images/P/B ... ZZZZZ_.jpg

redelijk prijzig, maar je haalt hier teveel aan onderwol dr mee uit, klitten zijn hier makkelijk mee te verwijderen.

maar het is wel een scherp iets waar je mee werkt, en meot dus met beleid worden gebruikt. Niet te vaak 1 keer in 2 weken ongeveer, en let op de huid, als je niet al te veel druk zet kan het geen kwaad, maar je hebt er mensen bij zitten

hierbij zou ik gaan voor deze kam, niet die op de afbeelding afgebeeld is maar wel zoiets, tussen deze pennen zitten nog kleinere pennen die de helft zijn van deze pennen, ze neem je dus goed de onderwol en de bovenvacht mee tijdens het kammen.

http://img.2dehands.be/f/normal/14885652.jpg

persoonlijk zou ik geen borstel gebruiken bij een shih tzu omdat je daarmee vaak over de onderwol en klitten heen aait
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Meteen maar een matbreaker erop vosse? Dat lijkt mij wat veel van het goede :wink:

Heeft de lokale trimsalon geen mogelijkheid tot het krijgen van een kam-/borstelles? Je kunt dan, onder begeleiding, verschillende gereedschappen en producten (sprays ter vergemakkelijking van het borstelen bijvoorbeeld) proberen.

Wele kammen en borstels je gebruikt ligt namelijk ook aan de inzet van de eigenaar en de handigheid daarin. Zo kunnen (en willen!) sommigen een zwaarbehaarde hond met een babyborsteltje bijhouden en een ander gaat voor het gemak en is er vooral op uit om zoveel mogelijk ondervacht 'kwijt' te raken.

Je moet dus zoeken naar datgene wat bij jou en bij de hond past. Om dat niet te laten ontaarden in een kast vol ongebruikt spul is die 'les' misschien een goede optie.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Rosita Compagner schreef:Meteen maar een matbreaker erop vosse? Dat lijkt mij wat veel van het goede :wink:
er zijn hier redelijk wat mensen die een langharige lasa apso of kruizingen hiervan of shih tzu of pyrenese herders niet goed bij kunnen houden met het kammen/borstelen en met name de grote hoeveelheid onderwol die een matbreaker kopen ja in de salon..
Of ze komen om de zoveel weken voor een borstelbeurtje, maar dat heeft niet iedereen er voor over om voor een borstelbeurt ook weer te gaan betalen
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

vosse schreef:als ze veel ondervacht heeft zou je deze ook aankunnen schaffen

redelijk prijzig, maar je haalt hier teveel aan onderwol dr mee uit, klitten zijn hier makkelijk mee te verwijderen.

maar het is wel een scherp iets waar je mee werkt, en meot dus met beleid worden gebruikt. Niet te vaak 1 keer in 2 weken ongeveer, en let op de huid, als je niet al te veel druk zet kan het geen kwaad, maar je hebt er mensen bij zitten

hierbij zou ik gaan voor deze kam, niet die op de afbeelding afgebeeld is maar wel zoiets, tussen deze pennen zitten nog kleinere pennen die de helft zijn van deze pennen, ze neem je dus goed de onderwol en de bovenvacht mee tijdens het kammen.

persoonlijk zou ik geen borstel gebruiken bij een shih tzu omdat je daarmee vaak over de onderwol en klitten heen aait
dit soort borstel heb ik al maar blijkt niet goed voor de vacht van mijn hond te zijn.
Annemieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annemieke »

Ik weet niet niet of de vacht van jouw hond vergelijkbaar is met een bearded collie maar ik zweer bij de mason pearson.
Het is echt een hoop geld, de mijne is inmiddels 14 jaar oud en ziet er uit als nieuw!
Echt de moeite waard!
Verder gebruik ik voor de klitjes een rolkam die vind ik het prettigst werken. En met een goeie borstelspray kom je ook een heel eind!
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Annemieke schreef:Ik weet niet niet of de vacht van jouw hond vergelijkbaar is met een bearded collie maar ik zweer bij de mason pearson.
Het is echt een hoop geld, de mijne is inmiddels 14 jaar oud en ziet er uit als nieuw!
Echt de moeite waard!
Verder gebruik ik voor de klitjes een rolkam die vind ik het prettigst werken. En met een goeie borstelspray kom je ook een heel eind!
de boven vacht lijkt er wel redelijk op alleen de ondervacht as wat pluizig en dat klit vaak snel.
ik heb jean peau anti klit pray maar vind het niet zo heel fijn.
en diesel neemt de benen als hij me met een farfum achtig iets ziet aan komen .
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

vosse schreef:als ze veel ondervacht heeft zou je deze ook aankunnen schaffen

Je weet wel dat als je een klittenhark of kam gaat gebruiken dat je de haren beschadigd en het klitten erger wordt, dus echt alleen maar dan ook alleen maar gebruiken als de klitten er niet uit zijn te krijgen.

Het beste is voor deze vachtsoort een borstel met rechte pennen. :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

als ik ze er niet uit krijg pak ik de schaar, doet geen pijn en een snel middel.
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Wij verkopen deze borstels heel veel aan Shih-Tzu-eigenaren:

Afbeelding
Met name de borstel met het zwarte kussen, want die is wat zachter. Hij pakt prima de ondervacht mee en we krijgen echt alleen maar positief commentaar erop.
Veel mensen roepen: o, die heb ik al, maar dat is niet zo. Waar het verschil precies in zit weet ik ook niet maar deze is echt heel goed voor langharige vachten met ondervacht.
De borstel is te koop bij http://www.onestopdogshop.be/, catalogus blz. 35.

De MasonPearson is een fijne borstel maar wij vinden dat hij er niet genoeg klitten uithaalt en heel veel werk is. Wij gebruiken die meer voor het laten glanzen van de vacht.

Borstel je laagje-voor laagje? Dat is namelijk wel belangrijk, anders pak je bijna alleen de bovenste vacht en niet de ondervacht.
En verder kan wassen (en evt. crèmespoelen) voordat je gaat borstelen ook veel helpen. Neem dan wel een anti-klit shampoo, liefst voor langharige honden.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ik ga die onderste bestellen denk ik.
de ultra soft pro en hopen dat het iets is.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

nou ik heb hem bestel en nog voor de feestdagen binnen.

ben benieuwd!
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Hanneke schreef:Wij verkopen deze borstels heel veel aan Shih-Tzu-eigenaren:

Afbeelding
Met name de borstel met het zwarte kussen, want die is wat zachter. Hij pakt prima de ondervacht mee en we krijgen echt alleen maar positief commentaar erop.
Veel mensen roepen: o, die heb ik al, maar dat is niet zo. Waar het verschil precies in zit weet ik ook niet maar deze is echt heel goed voor langharige vachten met ondervacht.
De borstel is te koop bij http://www.onestopdogshop.be/, catalogus blz. 35.

De MasonPearson is een fijne borstel maar wij vinden dat hij er niet genoeg klitten uithaalt en heel veel werk is. Wij gebruiken die meer voor het laten glanzen van de vacht.

Borstel je laagje-voor laagje? Dat is namelijk wel belangrijk, anders pak je bijna alleen de bovenste vacht en niet de ondervacht.
En verder kan wassen (en evt. crèmespoelen) voordat je gaat borstelen ook veel helpen. Neem dan wel een anti-klit shampoo, liefst voor langharige honden.
Dat is inderdaad de borstel die ik bedoel, met rechte pennen. :ok:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ik heb de borstel gisteren binnen gehad.
hij was 28 euro incl dus ik verwachtte er wel iets van.

ik heb maar een half uur over gedaan om hem helemaal te borstelen en de knuppen gingen er makkelijk uit.
ook trok ik er minder haar uit dan ik voorheen met een mensen borstel deed.

ik ben er erg blij mee en diesel leek die pinnetjes ook wel lekker te vinden die bleef constant met zijn kontje mee bewegen.
het was net of ie in de wasdroger was geweest toen we klaar waren.

ik ben blij maar ik vind hem wel aan de grote kan voor een klein hondje hoor! maar ja je kan niet alles hebben.
Hanneke
Zeer actief

We horen dat wel vaker en we hebben al gevraagd of er misschien een kleiner formaat gemaakt zou kunnen worden. Vooralsnog is het antwoord 'nee'. Maar we blijven er over bezig.

Fijn dat de borstel goed bevalt, dat wel. Onze honden vinden het ook fijn om ermee geborsteld te worden. Dus dat Diesel het prettig vindt kan ik me goed voorstellen.
Groetjes,
Hanneke.

omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Is die borstel ook geschikt voor een Lhasa Apso ??
Hanneke
Zeer actief

Ja, geen enkel probleem.
Groetjes,
Hanneke.

hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

De borstels waar ik echt bij zweer zijn die van Le Pooch, maar voor de consument raad ik de Karli borstels aan, de goedkopere variant en net zo goed. Voor klitten zou ik een Mattbreaker aanschaffen, maar daar moet je echt niet de hele vacht mee gaan behandelen!

De Karli borstels zijn o.a. bij Trimhuur(.nl) verkrijgbaar en bij Will de Graaf (http://www.specialgrooming.nl). En bij langharige vachten is het inderdaad van wereldbelang dat je onderaf begint en laagje voor laagje...
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

die mason pearson borstel is een heerlijke borstel gebruik hem al jaren :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Jacan schreef:die mason pearson borstel is een heerlijke borstel gebruik hem al jaren :ok:
gebruik je dan die met alleen maar varkenshaar of die in combinatie met nylon?

groetjes patries.
Groetjes Patries
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

patricia schreef:
Jacan schreef:die mason pearson borstel is een heerlijke borstel gebruik hem al jaren :ok:
gebruik je dan die met alleen maar varkenshaar of die in combinatie met nylon?

groetjes patries.
Even wat recht zetten heb niet een mason pearson maar een hindes maar ze zien hetzelfde eruit.( collieclub verkoopt de hindes)
Ik gebruik die in combinatie met nylon :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”