Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over tuigje

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Vraag over tuigje

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie zit tot op heden nog gewoon los in de auto... :N:

Toch wil ik, met het oog op wat langere autoritten een tuigje kopen voor in de auto.

Wat is een goed merk wat je als tuig kan gebruiken in de auto en voor gewoon? Hoe kun je het beste de maat opnemen, wat moet je meten van de hond? Of moet je dat los van elkaar zien? Anders graag alleen de ervaringen wat betreft een tuigje voor in de auto.

Ze moet er, als ze vast zit, wel mee kunnen liggen en een beetje vrij haar kont kunnen keren :mrgreen:

Ook wil ik een halsband kopen die ik in het donker kan gebruiken. Niet reflecterend maar met een lampje erin ofzo? Zo kan ik 's avonds ook nog naar het bos, zonder dat ik m'n hond niet meer zie :mrgreen: Iemand hierin nog tips?
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

Onze hond zit, zodra zij mee gaat in de auto, altijd in een tuigje; de Roadie autogordel.
Ze zit dan in de "laadbak" en dan maken we het tuigje vast met 2 karabiners (24KN) en daar tussen sterk "touw".
De uiteindes van het touw zijn aan elkaar vastgestikt zodat je een lus hebt. (het touw heeft ook een sterkte-norm)
Op deze manier kunnen we zelf (door de lus al dan niet dubbel te doen) de ruimte die ze achterin heeft bepalen; en dus in hoeverre ze haar kont kan keren :wink: De karabiner en het touw hebben wij in speciaalzaak (outdoor winkel) gekocht.

De eerste keer in de auto met het tuigje was het even wennen :N:
Ze moest denk ik wennen aan het feit dat ze nu vast zat. Maar na 10 - 15 minuten ging ze gewoon rustig liggen :slaap: En nu merk je dat ze het toch wel fijn vindt :ok: (het is wel raadzaam de eerste keer niet alleen te rijden zodat de ander zich met de hond bezig kan houden mocht hij evt. in paniek raken & jij je op het verkeer kunt richten)

Je kunt het tuigje overigens ook gebruiken voor op de achterbank. Je hoeft dan geen karabiners ed. aan te schaffen maar je zet de hond dan vast dmv de "reguliere" autogordel.

Het tuigje kun je ook gebruiken als wandeltuig maar persoonlijk doen wij dat eigenlijk nooit. We hebben wel de bijbehorende riem gekocht die we in de auto laten liggen voor het geval we de normale halsband & riem vergeten mee te nemen :roll:

Wij hebben het tuigje bij http://www.dierinbalans.nl/hondenautogordel.html besteld. Op deze site kun je ook meer info vinden over hoe je de maat moet opnemen.
(Ik zie overigens dat je de karabiners en een verlengstuk (het "touw") nu wel via deze site kunt bestellen, dat was toen wij het bestelde nog niet zo)

Succes ermee & ik hoop dat je er iets aan hebt!

Info over lichtgevende halsbanden heb ik zelf niet maar ik las hier net een ander onderwerp (handige snufjes) http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=102677 dat wel over zo'n halsband gaat, misschien is het iets?
Laatst gewijzigd door Yinxx op 30 nov 2006 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb ook een autotuigje voor Bram. Gewoon zo'n tuigje dat je in bijna alle dierenzaken kunt kopen.

Omdat hij als pup de gordel van het tuigje steeds kapot beet, heb ik een slipketting gekocht die ik als gordel gebruik.

Hij heeft behoorlijk veel ruimte, hij kan zelfs naast mij komen staan (op de handrem zeg maar). Maar hij kan niet door de ramen schieten als ik hard rem of een aanrijding krijg. En dat is precies waarom ik het tuigje gebruik.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb van die furka tuigjes en daar klik ik dan een gordel aan.

En voor in het donker heb ik nep pet-blinkers. Zie je erg goed, ook bij langharige honden :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Tamara.
Zeer actief

Yinxx schreef:Wij hebben het tuigje bij http://www.dierinbalans.nl/hondenautogordel.html besteld. Op deze site kun je ook meer info vinden over hoe je de maat moet opnemen.
(Ik zie overigens dat je de karabiners en een verlengstuk (het "touw") nu wel via deze site kunt bestellen, dat was toen wij het bestelde nog niet zo)

Hartstikke bedankt voor je info en tips :ok: Ga vanavond eens op de site snuffelen :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Lysette schreef:Ik heb van die furka tuigjes en daar klik ik dan een gordel aan.

En voor in het donker heb ik nep pet-blinkers. Zie je erg goed, ook bij langharige honden :ok:
Ok, daar zat ik later ook aan te denken... Valt Bowie d'r haar niet overheen :denken: :mrgreen:

Ga op zoek!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Lysette schreef:Ik heb van die furka tuigjes en daar klik ik dan een gordel aan.

Linkje? :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb ze gewoon in de dierenwinkel gehaald. Je hebt ook neppers, flash lights ofzo. Het zijn lampjes die je aan de halsband, tuig of wat dan ook klikt :ok:
Afbeelding

Deze dingen :mrgreen: Ik heb 3 verschillende kleurtjes (blauw-wit, rood-wit, rood-blauw) zodat ik precies wist waar welke hond liep :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”