Hij mist nog een beetje opvoeding en komt niet te kort aan durf, dus ik moet hem zo af en toe even goed corrigeren.
Ik laat hem nu uit met een gewone slipketting. Maar daar wil ik eigenlijk van af. Ten eerste omdat Lex zo groot en ik niet dat als ik naast me wil houden en goed wil kunnen corrigeren ik de ketting vast moet pakken, waarmee ik dus mezelf meer pijn doe als hem.
Ik dacht eerst aan een halti. Maar die vind ik te slap. Ik kreeg een tip over de Gentle leader, dat ziet er al een stuk beter uit. Maar toch vind ik het nog omslachtig om dan met 2 lijnen te werken (al dan niet dmv een politieriem).
Dan heb je slipriemen, van leer en nylon. Dat leek me al een stuk beter als de ketting. Maar snijdt nylon niet? En loopt het ringetje wel soepel over het materiaal (leer of nylon), dat als je een rukje geeft hij el goed doorkomt en niet traag blijft hangen zegmaar.

Deze leken me wel handig in de vorm van en jachtlijn, dat er gelijk een looplijn aan doorloopt eigenlijk.
En dan heb je nog de halfcheck. Maar daar vraag ik me bij af of je wel genoeg te vertellen hebt. Aangezien hij behoorlijk sterk is...
Help?