Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slipketting, half check, gentle leader, HELP!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Allegra
Vaste gebruiker

Slipketting, half check, gentle leader, HELP!

Ongelezen bericht door Allegra »

Ik ben op zoek naar een geschikte riem/halsband anything voor Lex, mijn Argentijnse dog.
Hij mist nog een beetje opvoeding en komt niet te kort aan durf, dus ik moet hem zo af en toe even goed corrigeren.
Ik laat hem nu uit met een gewone slipketting. Maar daar wil ik eigenlijk van af. Ten eerste omdat Lex zo groot en ik niet dat als ik naast me wil houden en goed wil kunnen corrigeren ik de ketting vast moet pakken, waarmee ik dus mezelf meer pijn doe als hem.

Ik dacht eerst aan een halti. Maar die vind ik te slap. Ik kreeg een tip over de Gentle leader, dat ziet er al een stuk beter uit. Maar toch vind ik het nog omslachtig om dan met 2 lijnen te werken (al dan niet dmv een politieriem).

Dan heb je slipriemen, van leer en nylon. Dat leek me al een stuk beter als de ketting. Maar snijdt nylon niet? En loopt het ringetje wel soepel over het materiaal (leer of nylon), dat als je een rukje geeft hij el goed doorkomt en niet traag blijft hangen zegmaar. :denken:
Deze leken me wel handig in de vorm van en jachtlijn, dat er gelijk een looplijn aan doorloopt eigenlijk.

En dan heb je nog de halfcheck. Maar daar vraag ik me bij af of je wel genoeg te vertellen hebt. Aangezien hij behoorlijk sterk is...

Help? :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Persoonlijk vind ik dat corrigeren bij zulke grote honden niet echt te doen met slipkettingen of half-checks... als ik naar mezelf kijk dan. Terwijl ik toch aardig uit de kluiten gewassen ben :mrgreen: en lichamelijk gewoon ook verder gezond ben... (voor zover ik dan weet hé)

Wat ik gedaan heb schreef ik ook al :wink: die politieriem :wink:
Dat vind ik nog steeds het beste werken om mee te oefenen.
Intussen aandacht vragen etc etc, je weet het wel.

Een gewone halsband kunnen ze nog volaan in gaan hangen zonder dat je er zelf iets mee kan.

Verder heb ik ook geen tips voor je eigenlijk.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Het is idd ff wennen maar het werken met de GL is mij toen goed bevallen mij mijn Argentijnse reu, hij kon niet fixeren daardoor en moest zijn aandacht wel op mij vestigen, een slipketting had gewoon geen zin wan het was sterker dan hem...
Zoek anders een goede leuke hondentraining en kijk of je daar kan trainen want het is mij ook gelukt :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Allegra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Allegra »

Een hondentraining wilde ik sowiezo gaan doen idd. Alleen heb ik nu nog geen vervoer, en op loopafstand is hier nikste vinden. Dat is het probleem.
Ik wilde wel aan clickertraining beginnen met hem (bij mij paard ook), dat helpt misschien ook weer een stukje.
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Xena loopt aan een follow me, dat is ook een soort gentle leader. Maar de variant die ze bij hondencurus verkochten. Dat is niet alleen voor het trekken, maarvooral voor het aandacht vragen. Zowel op curus als op straat :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”