Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vis en graten....ff checken :-)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Vis en graten....ff checken :-)

Ongelezen bericht door Inge »

Toch ff een vraagje voor mijn eigen gemoedsrust. :19: :19:

Afgelopen zondag hebben de honden hier vis gehad.
Ik had van de visboer keurig gesealde zakken gekregen met visafval. Volgens de verkoopsters in de kraam was het kabeljauw.

Zondag gegeven en met name Biène heeft flink wat vis gegeten (ook Maroucks portie namelijk). Soms hoorde ik het flink kraken, dan legde ze het weer neer, pakte het weer op, hoorde ik weer kraken etc.
Uiteindelijk was alles op.

Afbeelding

Maandagavond vond ik echter in de onlasting van Biène nog flinke graten terug. Waren ook wat scherp, ze prikten zo door het zakje heen.

Dit kan toch verder geen kwaad hè? :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

nou dat vraag ik me ook af...
we hebben Gentle van ons nu op een Koolvis dieet gezet en daar kan ook graad in zitten...
en ik vroeg het me dus ook af of dat geen kwaad kan.. :19:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ondanks dat Dazzle echt niet tegen vis kan, ben ik wel benieuwd. Mijn moeder maakte altijd vis voor de katten (gekookt :roll: ) en zat het altijd uren uit te pluizen voor de graten. Maar vers zou het dus geen kwaad kunnen?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Volgens mij kan het geen kwaad, mits je honden hebt die gewend zijn vlees, vis (en botten, graten) te eten.
Ik geef één van mijn honden (Billy dus, Silka eet geen vis) ook regelmatig kabeljauw-afval en het is altijd goed gegaan, inclusief flinke graten en tanden! :N: :mrgreen:
Ik zorg er wel voor dat hij niet alleen graten en harde delen krijgt, maar ook wat stukken vis(filet), organen, vel etc..

edit=typo
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

rauw graat moet kunnen.. ik geef zelf altijd panharing of sardientjes voor de zachtere graten..
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

De graten van grote vissen zoals kabeljauw en zalm geef ik niet, wel de ruggenwervels en de koppen. Ik vind die grote graten te hard en te eng.
Van kleinere vissen zoals wijting en sardientjes geef ik wel alles en daar zie ik dus ook niets van terug in hun ontlasting.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Rami schreef:Volgens mij kan het geen kwaad, mits je honden hebt die gewend zijn vlees, vis (en botten, graten) te eten.
Ik geef één van mijn honden (Billy dus, Silka eet geen vis) ook regelmatig kabeljauw-afval en het is altijd goed gegaan, inclusief flinke graten en tanden! :N: :mrgreen:
Ik zorg er wel voor dat hij niet alleen graten en harde delen krijgt, maar ook wat stukken vis(filet), organen, vel etc..
Biène krijgt vanaf pup al zeer regelmatig rauw voer. Ook botten, kippennekken etc. Ze is dus wel wat gewend (nog afgezien van al het afval wat ze van straat gevreten heeft :19: )
En op de foto kun je zien dat er ook filet bij zat, het was niet alleen maar graten.
Ik merk aan Biène ook niets hoor. Haar ontlasting is gewoon prima en ze heeft nergens last van. Het zal dus wel gewoon goed zijn. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”