Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honger met Carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MissPapillon
Vaste gebruiker

Honger met Carnibest

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Het is misschien raar maar Zoey heeft na het eten van Carnibest altijd nog honger.
Hij krijgt dit nu ongeveer een maand.
Ik geef hem 50 gram per kilo lichaamsgewicht, dit komt neer op 300 gram per dag verdeeld in 2 porties.
Voor dat hij Carnibest kreeg gaf ik hem Droogvoer van Farmfood en Energique en hij had toen nooit honger.
Het heeft niets te maken met erg lekker vinden want hij eet na zijn eten nog gewoon een droge boterham dus echt hongerig.
Iemand hier ervaring mee ?

Groetjes Anna
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja was ook nog redelijk hongerig na de carnibest.
Ze krijgt nu dagelijk ook een stuk bevleesd bot, in Caja's geval stukken eend en ze is dan echt voldaan.
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Mijn honden waren ook altijd hongerig van Cb,maar met andere kvv's hebben ze dat niet.Ik weet dus niet waar het aan ligt. :19:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Klopt die van mij ook,, van de cb hij kon nog een koe op,, bij wijze van spreken na de cb. Was toch niet van plan om nog meer te voeren,, krijgt al ruim 1,5 kilo per dag.

Ben nu over gegaan op andere kvv en hij heeft nu niet meer zoveel honger als eerst!! En ik weet ook niet waar ht aan ligt,, :wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
MissPapillon
Vaste gebruiker

heel vreemd vindt ik dit vooral omdat het een volwaardig voer zou moeten zijn.
Ik vindt het zo zielig dat hij de hele dag om eten vraagt, hij zit constant bij mij in de buurt en dan likt hij zijn bekkie af zo van ik krijg zo eten.
Ik denk dat ik even kontakt opneem met Carnibest en anders stap ik ook maar over op iets anders, weet alleen nog niet wat.
Overigens vindt ik het wel jammer want hij doet het goed op Carnibest, glimt heel mooi geen gezondheids problemen en hele ieniemienie drolletjes :roll:

Groetjes Anna
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Als hij het goed doet op Carnibest, zou ik voorlopig wat botten met vlees bijvoeren. Komt wel vaker voor, dat honden onverzadigbaar lijken als ze eindelijk "echt" eten krijgen - daarna krijg je dan een periode dat ze minder eten omdat ze "verzadigd" zijn.
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Anna,

Hoe weet je dat hij 'honger' heeft? Kan hij de Carnibest niet zo lekker vinden dat hij er gewoon om 'vraagt'? Ik merk dat hier ook. Hier kunnen ze soms ook echt zeuren om eten als ze Carnibest krijgen, terwijl ze dat anders nooit doen. Aangezien ze niet te dun zijn, ga ik er niet van uit dat ze dan honger hebben.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Scooby schreef:Hoi Anna,

Hoe weet je dat hij 'honger' heeft? Kan hij de Carnibest niet zo lekker vinden dat hij er gewoon om 'vraagt'? Ik merk dat hier ook. Hier kunnen ze soms ook echt zeuren om eten als ze Carnibest krijgen, terwijl ze dat anders nooit doen. Aangezien ze niet te dun zijn, ga ik er niet van uit dat ze dan honger hebben.

Omdat hij met een droge boterham ook nog genoegen neemt :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Angelique25 schreef:

Omdat hij met een droge boterham ook nog genoegen neemt :mrgreen:
Ja, en? Dat gaat er hier ook wel in, hoor. Ik vind niet dat je daaruit op kunt maken dat een hond honger zou hebben.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

:mrgreen:
Hier lopen ze op de cb dagen tien keer terug naar hun bak, nog ff een keer nalikken :wink:
Op de brokdagen doen ze dat noooooit :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
MissPapillon
Vaste gebruiker

Wat betreft die Boterham
Toen hij nog Farmfood of Energique kreeg, wou hij helemaal niets aan tussen doortjes en al helemaal geen droog brood
Nu met CB vreet hij alles wat hij maar kan bemachtigen droogbrood en zelfs aardappelschillen, dus hij heeft echt honger.
Gisteren heb ik hem voor de verandering weer eens een hele dag Farmfood gegeven hij wou niets een een pensstaafje na de maaltijd dus echt goed verzadigd.
Ik heb kontakt opgenomen met CB maar het antwoord was niet echt verzadigend met andere woorden het ligt aan de hond en hun hebben dit nog nooit gehoord, ik heb ze advies gegeven om dan maar eens op forums te gaan kijken :wink:
Ik ga een ander voer proberen en Zoey tot die tijd bijvoeren met lamsribben en eendennekken.

Ik wil jullie bedanken voor de antwoorden zodat ik weet dat ik niet de enigste ben.

Groetjes Anna
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Anna,

Kun je niet wat meer Carnibest geven of de Aktief versie geven, daar haalt hij meer energie uit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”