Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wie heeft ervaring met het wassen van de voetjes van 4 weken oude puppy's (een fokker hier aanwezig ? ). Hoe hygienisch je ook bent ( heb een machine was per dag met die rakkers) toch gaan die voetjes op den duur naar urine ruiken en dat is ....
Wie heeft tips voor me ?
Marseillaise zeep ok ? (ph neutraal, natuurlijk product).
Thx !
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
de pups in kwestie zijn verstoten pups (van een verre buur) die ik met de fles aan het grootbrengen ben en die hebben geen mama die hen dacg en nacht aflikt ! ze hebben naast hun slaapmand een pipimand waar ze 's nachts hun behoefte in doen en als ik er dan niet op tijd ben (sorry dat ik maar 4 keer per nacht opsta !) hebben ze weleens in hun pipi gestapt. Vandaar.
Indien je het echt niet alleen met lauw water wil wassen zou ik een sopje maken van lauw water en Puppy shampoo van Jean Peau. Deze is zeer zacht voor puppy's en kittens.
Mol schreef:je ben niet wijs als je puppen was van 4 weken oud
mol
We hebben het over de zooltjes schoonmaken wie heeft het hier nu over het wassen van een pup van 4 weken oud?
waar is dat in vredes naam voor nodig omdat ze meschien een beetje ruiken? dat is toch niet zo probleem?
en dat gelul met moederlose pups, en geen goeie was beurt enz enz, kom op zeg nalatigheid van de surgaat ouder.
En als moederhond de pups tenen afbijt en alles ontstoken is, zou je er dan misschien niet voor zorgen dat ze voetjes de hele tijd proper zijn Mol of heb je liever dat ze hun pootjes moeten verliezen.(naast 6 x daags te ontsmetten + antibiotica etc.)
En nee, niet mijn pups maar ik ben ze gaan weghalen bij een verre buur die er niet naar omkeek. Toen ik er kennis van kreeg had de moederhond er al zes gedood ! en van de overblijvende 1 teen afgebeten en van een ander 2 tenen doorgebeten.
Maar ja Molleke, je zijt zeker beter hé !
Ik maak me hier niet meer aan moe om je te antwoorden.
Alles is ondertussen al een tijd genezen dankzij een overvloed aan isobetadine, antibiotica injecties en een goed doorgevoerde hygiëne.
Ze glunderen nu !
ik zou ze wassen met groene biotex (als dat daar verkrijgbaar is)en het makkelijkst is een bak (ovenschaal ofzo)met deze oplossing vullen en ze er met hun voeten inzetten.