Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stroomband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

stroomband

Ongelezen bericht door Seven6 »

wat zijn jullie meningen hier over
ik vraag dit omdat ik laats met koda aan het wandelen was en er ineens een kleine jack russle en ik denk tekkel kruising uit de boosjes dook echt een schatje hij wou spelen en ging blaffen ik had al gezien dat hij een stroomband om had maar verwachte niet zijn reactie daarop hij gierde het uit liet zich vallen en begon helemaal te schokken en te kwijlen ik wist niet wat het was maar het leek wel een epeleptische aanval :denken: :eek:
het arme dierentje kreeg natuurlijk alleen maar meer schokken door die band omdat hij het uit gierde
ik probeerde hem af te krijgen en kreeg zelf een schok nou dat was geen mega schok maar die wil ik niet op mijn keel hebben
ik was er gewoon helemaal van onder de indruk dat arme diertje ik heb koda los gedaan en hem aan de riem en aan gebeld bij het huis waar hij uit de tuin kwam die vrouw /baasje pak hem bij zijn nekvel en gooit hem gewoon over het hekje weer in de tuin en gooit de deur dicht sta ik daar met mijn goed gedrag
nou ik wist even niet meer wat ik er nou mee moest raar mens :denken: :boos:
later kwam ze bij mijn huis vragen naar de stroomband maar ze wou nog niet luisteren naar me en zei dat ik me er niet mee moest bemoeien want het was haar hondje
tja en daar heeft ze natuurlijk wel gelijk in maar ik was het niet met die band eens :devil:
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie eens. :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Jack Russells hebben een ongeëvenaard vermogen om het slechtste in de mens naar boven te brengen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Wil de hond schreef:Jack Russells hebben een ongeëvenaard vermogen om het slechtste in de mens naar boven te brengen.
Dus? :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wil de hond schreef:Jack Russells hebben een ongeëvenaard vermogen om het slechtste in de mens naar boven te brengen.
Klopt, maar geen enkele hond :idea: verdiend het om zo wreed gestraft te worden, voor iets dat net zo natuurlijk is als ademen en verder geen enkele schade aanricht :devil: domme eigenaar :19:
FlevoFluffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door FlevoFluffy »

Jammer dat ze stroomband gebruiken want er bestaan ook banden die wat diervriendelijker zijn.
Zoals dat als ze gaan blaffen een luchtje uit de band spuit die een hond niet fijn vind.
Maar liever zie ik een hond zonder een antiblafband en al helemaal als heet beestje buiten loopt.
Groetjes en een poot van Mick

Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Wat een vreselijk verhaal! Misschien volgende keer het hondje naar het asiel brengen? Dan moet ze in elk geval betalen en hopelijk krijgt ze dan van veel meer mensen commentaar.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

aukje schreef:Jammer dat ze srtoomband gebruiken want er bestaan ook banden die wat diervriendelijker zijn.
Zoals dat als ze gaan blaffen een luchtje uit de band spuit die een hond niet fijn vind.
Maar liever helemaal geen band.
er zijn dus ook honden die dat soort citronellabanden meteen door hebben en er lustig nog op doorblaffen.
ik ken overigens ook honden die gewoon door de stroomband heen blaffen zonder een kick te geven.

dit soort banden moeten eigenlijk ook niet vrij in de handel verkrijgbaar zijn.
ieder onwetend persoon die zijn hond lastig vind kan er nu 1 aanschaffen, dat zou niet moeten kunnen. :roll:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Anna Penta schreef:Wat een vreselijk verhaal! Misschien volgende keer het hondje naar het asiel brengen? Dan moet ze in elk geval betalen en hopelijk krijgt ze dan van veel meer mensen commentaar.
Dit lijkt me een prachtige oplossing :mrgreen:
Hondje en stroomband inleveren bij het asiel. Daar krijgt ze vast wel wat te horen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

wat is een stroomband? :19:
S@ndr@
Zeer actief

Rob* schreef:wat is een stroomband? :19:
is een soort antiblafband die iedere keer als de hond begint te blaffen een stroomstootje geeft :devil: vaak nog oplopen in kracht ook
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

hondje weghalen daar en die vrouw die band om doen en ervoor zorgen dat ze woest wordt en dat ze zelf spastisch op de grond ligt
geschift wijf :devil: :devil:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

loving bulls schreef:
Rob* schreef:wat is een stroomband? :19:
is een soort antiblafband die iedere keer als de hond begint te blaffen een stroomstootje geeft :devil: vaak nog oplopen in kracht ook

echt?????????? wat belachelijk zeg, dat die dingen bestaan :evil:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

HIER BEN IK HET NIET MEE EENS :devil:

-----------------------------------------------
Maar evengoed ben ik kwaad op die eigenaar. EN al helemaal op onze "kennissen" die hebben ook zo'n ding aangeschaft. (ze bellen heeeeel vaak) EN laatst stonden ze voor de deur met 1 van hun 7( :eek:) honden. Die had nu een stroomband en ze wilden even langskomen :denken:. Ze kwamen namelijk om een deal te sluiten. 10 euro per dag voor de stroomband. :boos: Ze gaven even een demontratie:
Hun hond kreeg de band om en blafte. Hij kreeg een schok en jankte, kreeg nog een schok, jankte weer, kreeg weer een schok. zo ging het even door totdat de hond maar ging liggen. Toen werd de band afgedaan.

:boos: :boos: &^&%*%* LUI
:boos:

Vooral als ze zomaar binnen komen lopen!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Pink0Pink schreef:

-----------------------------------------------
Maar evengoed ben ik kwaad op die eigenaar. EN al helemaal op onze "kennissen" die hebben ook zo'n ding aangeschaft. (ze bellen heeeeel vaak) EN laatst stonden ze voor de deur met 1 van hun 7( :eek:) honden. Die had nu een stroomband en ze wilden even langskomen :denken:. Ze kwamen namelijk om een deal te sluiten. 10 euro per dag voor de stroomband. :boos: Ze gaven even een demontratie:
Hun hond kreeg de band om en blafte. Hij kreeg een schok en jankte, kreeg nog een schok, jankte weer, kreeg weer een schok. zo ging het even door totdat de hond maar ging liggen. Toen werd de band afgedaan.

:boos: :boos: &^&%*%* LUI
:boos:

Vooral als ze zomaar binnen komen lopen!
Het is belachelijk dat die dingen vrij in de handel verkrijgbaar zijn, eigenlijk zou je die mensen een oplawaai moeten geven met zo`n electrische vliegen mepper :boos: kunnen ze ook genieten.en die zijn ook vrij verkrijgbaar.

Probleem is gewoon dat mensen een instant oplossing willen en liever gisteren als vandaag :neenee: is een slechte zaak, trainen moet je met je hond oplossingen verzinnen creatief zijn :pffff: :mrgreen:
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

ik ben er nog kapot van hoorde van mensne die er naast wonen dat het diertje ook nog hart ritme stoornissen heeft nou dan moet die ban d wel heel goed voor zijn stomme koe van een vroeu{en dat is een belediging voor de koe}
ranetje
Zeer actief

Pink0Pink schreef:
Jack Russells hebben ook het vermogen om het beste in de mens naar boven te halen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou het gesprek aangaan met die mensen..even terug en even vertellen wat er gebeurde. Wie weet kan het ook gewoon domheid en onkunde zijn en weten ze niet wat ze hun beestje aan doen. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Eline* schreef:Ik zou het gesprek aangaan met die mensen..even terug en even vertellen wat er gebeurde. Wie weet kan het ook gewoon domheid en onkunde zijn en weten ze niet wat ze hun beestje aan doen. :19:
Nou da's wel erg optimistisch gedacht na de ervaringen van TS :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

aukje schreef:Jammer dat ze stroomband gebruiken want er bestaan ook banden die wat diervriendelijker zijn.
Maar liever zie ik een hond zonder een antiblafband en al helemaal als heet beestje buiten loopt.
en dat is nog dieronvriendelijker dan stroom wat dacht je van een neus die tig x zo sterk is als die van ons :roll:

nietemin hoort zo'n blafband niet hier gebruikt worden in deze situatie.

overigens is dat dan ook een flutding want de goede anti-blafbanden stoppen als een hond in paniek raakt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
aukje schreef:Jammer dat ze stroomband gebruiken want er bestaan ook banden die wat diervriendelijker zijn.
en dat is nog dieronvriendelijker dan stroom wat dacht je van een neus die tig x zo sterk is als die van ons :roll:
Nee, je hebt gelijk! beter met een insult creperen op de grond dan citroenlucht in je neus.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Anna Penta schreef:
Eline* schreef:Ik zou het gesprek aangaan met die mensen..even terug en even vertellen wat er gebeurde. Wie weet kan het ook gewoon domheid en onkunde zijn en weten ze niet wat ze hun beestje aan doen. :19:
Nou da's wel erg optimistisch gedacht na de ervaringen van TS :wink:
Oh..oke, dan roepen we och en ach en doen we niks! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
malinois schreef:
Nee, je hebt gelijk! beter met een insult creperen op de grond dan citroenlucht in je neus.
ik zei ook niet op deze manier...
maar als ik zie dat mijn honden zoveel last van hun neus hebben als ze al maar rook van een sigaret ruiken in huis dan vind ik het pure dierenmishandeling om er ook nog eens die zooi in te spuiten daarnaast zou ik dat ook nooit doen aangezien ze hun neus keihard nodig hebben voor het speuren... dus hier komt die stinkzooi nooit in huis... Ik zou dus eerder een blafband met stroom gebruiken dan die zooi...maar nogmaals NIET OP DEZE MANIER.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:
Eline* schreef:
malinois schreef:
ik zei ook niet op deze manier...
maar als ik zie dat mijn honden zoveel last van hun neus hebben als ze al maar rook van een sigaret ruiken in huis dan vind ik het pure dierenmishandeling om er ook nog eens die zooi in te spuiten daarnaast zou ik dat ook nooit doen aangezien ze hun neus keihard nodig hebben voor het speuren... dus hier komt die stinkzooi nooit in huis... Ik zou dus eerder een blafband met stroom gebruiken dan die zooi...maar nogmaals NIET OP DEZE MANIER.
Er zijn ook antiblafbanden met "gewoon"koude lucht :mrgreen:
Die zou ik op deze manier trouwens ook nooit gebruiken.
Er tijd in steken en het op een normale manier afleren lijkt me beter :denken:
Maar deze mevrouw heeft geen tijd, of wil het niet hebben :19:
Afbeelding
Mecheltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mecheltje »

Doe eens een stroomband bij je zelf om je nek, kijken of je het prettig vind.
Schande de grootste dieren beulerij is dat.(':devil:')
devil :devil: :devil: :devil:
Groet,
Gerard.

Geef mij maar een hond, betrouwbaarder dan de mens.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mecheltje schreef:Doe eens een stroomband bij je zelf om je nek, kijken of je het prettig vind.
Schande de grootste dieren beulerij is dat.(':devil:')
devil :devil: :devil: :devil:
:blah: ja ik heb hem gevoeld (een TT dan he..) en ja daar zitten standen op en nee soms voel ik het amper, schrikdraad is erger...
Maar zulke typjes als jij daar ga ik het niet aan uitleggen die weten niet hoe, wat, waar met stroom en dat moet je ook zo houden... :ok: Of je erin verdiepen en eerst lezen en dan je mening klaarhebben.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36687
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ach hier worden benches het meest verkocht en de dierenwinkel verhuurt enorm veel blafbanden, vooral voor de kleinere hondjes :eek:
ik ben zo langzamerhand uitgepraat, ze doen maar hoor :19:
Groetjes Els
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Ach hier worden benches het meest verkocht en de dierenwinkel verhuurt enorm veel blafbanden, vooral voor de kleinere hondjes :eek:
ik ben zo langzamerhand uitgepraat, ze doen maar hoor :19:
Groetjes Els
blafbanden en TT zouden niet bij elke dierenzaak verkrijgbaar moeten zijn, ben ik helemaal met je eens
Afbeelding
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

een kennis van mij heeft ook een stroomband voor zijn hond,
hij is de zevende en de laatste baas voor deze hond. deze is aardig verknipt , heeft mensen aangevallen , andere honden aangevallen , een schaap dood gebeten, katten gegrepen.
het was óf een enkeltje hondenhemel, óf een TT.
deze man heeft een goede cursus gevolgd om deze te gebruiken en heeft hem slechts twee of drie keer in het jaar nodig.
hij traint veel met deze hond om hem strak onder appél te houden om het gebruik van de de TT zoveelmogelijk te vermijden
ook laat hij zijn hond op afgelegen gebieden uit om enige confrotanties zoveel mogelijk te vermijden

in meeste gevallen ben ik tegen stroombanden maar in sommige gevallen kan ik er begrip voor hebben zoals bovenstaande....
max
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door max »

vedim schreef:een kennis van mij heeft ook een stroomband voor zijn hond,
hij is de zevende en de laatste baas voor deze hond. deze is aardig verknipt , heeft mensen aangevallen , andere honden aangevallen , een schaap dood gebeten, katten gegrepen.
het was óf een enkeltje hondenhemel, óf een TT.
deze man heeft een goede cursus gevolgd om deze te gebruiken en heeft hem slechts twee of drie keer in het jaar nodig.
hij traint veel met deze hond om hem strak onder appél te houden om het gebruik van de de TT zoveelmogelijk te vermijden
ook laat hij zijn hond op afgelegen gebieden uit om enige confrotanties zoveel mogelijk te vermijden

in meeste gevallen ben ik tegen stroombanden maar in sommige gevallen kan ik er begrip voor hebben zoals bovenstaande....
Op deze manier ben ik het ermee eens (met alsnog een iniminipietje tegenzin) maar zoals de TS zei, daar kan ik zo woest om worden :devil:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”