Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dit voor vlees?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Wat is dit voor vlees?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Kan iemand me vertellen wat voor vlees dit is? Het is aan me verkocht als kip, maar kippenvlees is toch nooit rood?

Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Duif misschien? Dan is het prima voor Bram hoor. Je weet zeker dat er niets gemarineerds aan te zien is?
Zoek stok!
Zeer actief

Het is prachtig onbewerkt vlees, ik zou het bijna zelf opeten :mrgreen: Maar toen ik het ontdooide dacht ik al 'dat lijkt me geen kip' :denken: Bram lust het niet helaas, dus toen werd ik helemaal nieuwsgierig.

De winkel waar ik Carnibest haal, heeft ook een vriezer met allerlei botten e.d. De medewerker die er verstand van heeft, was er niet. Dus daar is het misgegaan haha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

O sorry moderators. Ik had dit bij voeding willen zetten en niet bij foto's, stom!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:Het is prachtig onbewerkt vlees, ik zou het bijna zelf opeten :mrgreen: Maar toen ik het ontdooide dacht ik al 'dat lijkt me geen kip' :denken: Bram lust het niet helaas, dus toen werd ik helemaal nieuwsgierig.
Dan zou het zomaar duif kunnen zijn. Dat heeft een specifieke smaak. Motten ze hier ook niet (ook geen eend trouwens) :19:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Het is prachtig onbewerkt vlees, ik zou het bijna zelf opeten :mrgreen: Maar toen ik het ontdooide dacht ik al 'dat lijkt me geen kip' :denken: Bram lust het niet helaas, dus toen werd ik helemaal nieuwsgierig.
Dan zou het zomaar duif kunnen zijn. Dat heeft een specifieke smaak. Motten ze hier ook niet (ook geen eend trouwens) :19:
Duif is dus rood vlees? Dan zal het dat wel zijn ja. Bram lust ook geen eend en duif kan ik dus ook weer aan het lijstje toevoegen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:
Duif is dus rood vlees? Dan zal het dat wel zijn ja. Bram lust ook geen eend en duif kan ik dus ook weer aan het lijstje toevoegen.
Zou ook nog konijn kunnen zijn... behalve als je er overduidelijk vleugels bij hebt (duhhh... :roll: :mrgreen: ).
Silka lust ook geen duif, geen eend en geen konijn. Ook geen hert en haas.
Niks 'wilds' dus.
Billy eet het wel maar met minder enthousiasme.
Afbeelding
Marion.

Zoek stok! schreef:Duif is dus rood vlees? Dan zal het dat wel zijn ja. Bram lust ook geen eend en duif kan ik dus ook weer aan het lijstje toevoegen.
Mijn kinderloze oom en tante (buren, zeer geliefd, surrogaat-ouders) moesten een keer ons van eten voorzien. Werd een feest-rijsttafel van de Chinees. Zat er ergens rood vlees bij. Mijn oom aan het grappen... oooo, maar dat is gewoon kattevlees hoor! Ik dus gillend naar boven, en ik heb geen maaltijd meer gezien. Mijn tante kwam even later naar boven, dat die stomme oom van me eens op moest houden met die rare grapjes. Dat rode vlees was geen kat, maar was duif. Dat is lekker vlees. Maar ik hoefde daar helemaal niets van te eten hoor, als ik maar een beetje van al het andere at....

Ik denk dus dat het duif is. Want ik geloof mijn tante (nu wel :mrgreen: ). Maar ik heb nog nooit rauw duif gezien, volgens mij. De formaten wijzen er wel op, ik zie iets vleugelachtigs ook?
Marion.

Rami schreef:Zou ook nog konijn kunnen zijn... behalve als je er overduidelijk vleugels bij hebt (duhhh... :roll: :mrgreen: ).
Tam konijn is in elk geval niet rood. Konijn lustten ze hier wel.
Rami
Zeer actief

Marion. schreef:
Rami schreef:Zou ook nog konijn kunnen zijn... behalve als je er overduidelijk vleugels bij hebt (duhhh... :roll: :mrgreen: ).
Tam konijn is in elk geval niet rood. Konijn lustten ze hier wel.
Konijn is toch wel ietsje roder dan kip? :denken:
Kan me niet voorstellen dat ik altijd wild konijn heb gehad (tenminste, neem aan dat de poelier op de markt vooral tam konijn verkoopt...).

En ik dacht dat duif heel wat kleiner is als kip, ongeveer zoals een kwartel.

Maar goed, ik weet het allemaal niet zeker hoor! Ik bekijk de karkassen voor de honden nooit zo goed (ben vegetariër! :mrgreen: ).
Afbeelding
Marion.

Rami schreef:En ik dacht dat duif heel wat kleiner is als kip, ongeveer zoals een kwartel.

Maar goed, ik weet het allemaal niet zeker hoor! Ik bekijk de karkassen voor de honden nooit zo goed (ben vegetariër! :mrgreen: ).
Neeee, kwartel is heel erg klein hoor. Een hele kwartel misschien 100 gram. Heb wel ergens foto's, maar dat wordt zoeken. De foto's van Linda zijn geen kwartel of formaatje kwartel.
Rami
Zeer actief

Marion. schreef:
Rami schreef:En ik dacht dat duif heel wat kleiner is als kip, ongeveer zoals een kwartel.

Neeee, kwartel is heel erg klein hoor. Een hele kwartel misschien 100 gram. Heb wel ergens foto's, maar dat wordt zoeken. De foto's van Linda zijn geen kwartel of formaatje kwartel.
Ja, je hebt gelijk! Ik ben in de war met patrijs en fazant. Ooit eens bij de Makro gekocht (uit de diepvries) vorig jaar zo rond de feestdagen. :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

duif is toch niet zo rood? :denken:

althans niet van nature, dan krijgt de duif het een en ander toegestopt en er zit dus verschil in kleur tussen een geslachte sportduif en 1 die dat niet was :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

biologische kip??
die zijn wat roder dan gewone.
Ook de karkassen, die zijn donkerder van kleur :wink:
althans..de karkassen die ik kreeg.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Geen konijn hoor :jank:

Ik zal een dezer dagen een goede foto met daglicht maken van een ingevroren zakje. Want ik moet nou toch zeker weten wat het was :mrgreen:

Kip valt denk ik echt af, want dat vindt Bram heerlijk. Hij heeft gisteren een aantal happen genomen uit beleefdheid naar mij volgens mij. En die arme schat had een paar uur later al diarree. Dus ik gok toch op duif omdat hij dat nog nooit heeft gehad en het dus 'logisch' is dat hij daar diarree van krijgt. De eerste keer dat hij lamsribben kreeg, waren z'n darmen ook helemaal in de war, de tweede keer was er niks meer aan de hand.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sharon

Ongelezen bericht door Sharon »

Is het geen eend??

Eend lijkt op kip, maar is een stuk roder.

Groetjes Sharon
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”