Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is dit voor vlees?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Wat is dit voor vlees?
Kan iemand me vertellen wat voor vlees dit is? Het is aan me verkocht als kip, maar kippenvlees is toch nooit rood?

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Het is prachtig onbewerkt vlees, ik zou het bijna zelf opeten
Maar toen ik het ontdooide dacht ik al 'dat lijkt me geen kip'
Bram lust het niet helaas, dus toen werd ik helemaal nieuwsgierig.
De winkel waar ik Carnibest haal, heeft ook een vriezer met allerlei botten e.d. De medewerker die er verstand van heeft, was er niet. Dus daar is het misgegaan haha.
De winkel waar ik Carnibest haal, heeft ook een vriezer met allerlei botten e.d. De medewerker die er verstand van heeft, was er niet. Dus daar is het misgegaan haha.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Marion.
Dan zou het zomaar duif kunnen zijn. Dat heeft een specifieke smaak. Motten ze hier ook niet (ook geen eend trouwens)Zoek stok! schreef:Het is prachtig onbewerkt vlees, ik zou het bijna zelf opetenMaar toen ik het ontdooide dacht ik al 'dat lijkt me geen kip'
- Zoek stok!
- Zeer actief
Duif is dus rood vlees? Dan zal het dat wel zijn ja. Bram lust ook geen eend en duif kan ik dus ook weer aan het lijstje toevoegen.Marion. schreef:Dan zou het zomaar duif kunnen zijn. Dat heeft een specifieke smaak. Motten ze hier ook niet (ook geen eend trouwens)Zoek stok! schreef:Het is prachtig onbewerkt vlees, ik zou het bijna zelf opetenMaar toen ik het ontdooide dacht ik al 'dat lijkt me geen kip'

Linda, Izzie en Bram
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Zou ook nog konijn kunnen zijn... behalve als je er overduidelijk vleugels bij hebt (duhhh...Zoek stok! schreef:Duif is dus rood vlees? Dan zal het dat wel zijn ja. Bram lust ook geen eend en duif kan ik dus ook weer aan het lijstje toevoegen.Marion. schreef:Dan zou het zomaar duif kunnen zijn. Dat heeft een specifieke smaak. Motten ze hier ook niet (ook geen eend trouwens)Zoek stok! schreef:Het is prachtig onbewerkt vlees, ik zou het bijna zelf opetenMaar toen ik het ontdooide dacht ik al 'dat lijkt me geen kip'
Silka lust ook geen duif, geen eend en geen konijn. Ook geen hert en haas.
Niks 'wilds' dus.
Billy eet het wel maar met minder enthousiasme.
-
Marion.
Mijn kinderloze oom en tante (buren, zeer geliefd, surrogaat-ouders) moesten een keer ons van eten voorzien. Werd een feest-rijsttafel van de Chinees. Zat er ergens rood vlees bij. Mijn oom aan het grappen... oooo, maar dat is gewoon kattevlees hoor! Ik dus gillend naar boven, en ik heb geen maaltijd meer gezien. Mijn tante kwam even later naar boven, dat die stomme oom van me eens op moest houden met die rare grapjes. Dat rode vlees was geen kat, maar was duif. Dat is lekker vlees. Maar ik hoefde daar helemaal niets van te eten hoor, als ik maar een beetje van al het andere at....Zoek stok! schreef:Duif is dus rood vlees? Dan zal het dat wel zijn ja. Bram lust ook geen eend en duif kan ik dus ook weer aan het lijstje toevoegen.
Ik denk dus dat het duif is. Want ik geloof mijn tante (nu wel
-
Marion.
- Rami
- Zeer actief
Konijn is toch wel ietsje roder dan kip?Marion. schreef:Tam konijn is in elk geval niet rood. Konijn lustten ze hier wel.Rami schreef:Zou ook nog konijn kunnen zijn... behalve als je er overduidelijk vleugels bij hebt (duhhh...![]()
).
Silka lust ook geen duif, geen eend en geen konijn. Ook geen hert en haas.
Kan me niet voorstellen dat ik altijd wild konijn heb gehad (tenminste, neem aan dat de poelier op de markt vooral tam konijn verkoopt...).
En ik dacht dat duif heel wat kleiner is als kip, ongeveer zoals een kwartel.
Maar goed, ik weet het allemaal niet zeker hoor! Ik bekijk de karkassen voor de honden nooit zo goed (ben vegetariër!
-
Marion.
Neeee, kwartel is heel erg klein hoor. Een hele kwartel misschien 100 gram. Heb wel ergens foto's, maar dat wordt zoeken. De foto's van Linda zijn geen kwartel of formaatje kwartel.Rami schreef:En ik dacht dat duif heel wat kleiner is als kip, ongeveer zoals een kwartel.
Maar goed, ik weet het allemaal niet zeker hoor! Ik bekijk de karkassen voor de honden nooit zo goed (ben vegetariër!).
- Rami
- Zeer actief
Ja, je hebt gelijk! Ik ben in de war met patrijs en fazant. Ooit eens bij de Makro gekocht (uit de diepvries) vorig jaar zo rond de feestdagen.Marion. schreef:Neeee, kwartel is heel erg klein hoor. Een hele kwartel misschien 100 gram. Heb wel ergens foto's, maar dat wordt zoeken. De foto's van Linda zijn geen kwartel of formaatje kwartel.Rami schreef:En ik dacht dat duif heel wat kleiner is als kip, ongeveer zoals een kwartel.
Maar goed, ik weet het allemaal niet zeker hoor! Ik bekijk de karkassen voor de honden nooit zo goed (ben vegetariër!).
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Geen konijn hoor
Ik zal een dezer dagen een goede foto met daglicht maken van een ingevroren zakje. Want ik moet nou toch zeker weten wat het was
Kip valt denk ik echt af, want dat vindt Bram heerlijk. Hij heeft gisteren een aantal happen genomen uit beleefdheid naar mij volgens mij. En die arme schat had een paar uur later al diarree. Dus ik gok toch op duif omdat hij dat nog nooit heeft gehad en het dus 'logisch' is dat hij daar diarree van krijgt. De eerste keer dat hij lamsribben kreeg, waren z'n darmen ook helemaal in de war, de tweede keer was er niks meer aan de hand.
Ik zal een dezer dagen een goede foto met daglicht maken van een ingevroren zakje. Want ik moet nou toch zeker weten wat het was
Kip valt denk ik echt af, want dat vindt Bram heerlijk. Hij heeft gisteren een aantal happen genomen uit beleefdheid naar mij volgens mij. En die arme schat had een paar uur later al diarree. Dus ik gok toch op duif omdat hij dat nog nooit heeft gehad en het dus 'logisch' is dat hij daar diarree van krijgt. De eerste keer dat hij lamsribben kreeg, waren z'n darmen ook helemaal in de war, de tweede keer was er niks meer aan de hand.

Linda, Izzie en Bram