Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is de beste brok?
Moderator: moderatorteam
-
Ella46
- Zeer actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Astu.Ella46 schreef:door al het offtopic mag ik ook offtopic : wie weet hoe ik aan canidae kan komen, bij voorkeur aan een kleine zak ( 3 kilo ofzo) om het te proberen, gezien ik een moeilijke eter heb???
http://www.natuurlijkedierenvoeding.nl/index.htm
-
Ella46
- Zeer actief
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank voor je aanvullende informatie. Ik vind dus niet dat het moeilijk is te zeggen wat de beste brok is. Het gaat mij - nogmaals - om de ingredienten. Er is best een top 5 of 10 te maken van brokken met de beste ingredienten. Dit staat los van het feit of honden het lekker vinden of het er goed op doen.Geer schreef:Het IS gewoon heel moeilijk te zeggen wat de beste brok is, omdat dat niet unaniem geldend is.Rovanna schreef:Jammer dat jullie allemaal zo off topic gaan. Nu moet ik me wezenloos scrollen om te kijken of er nog interessante berichten tussen zitten. Is het een idee om in een ander topic verder te discussieren of om dit topic af te splitsen?
Bij Natuurlijk!voor dieren verkocht ik (naast rauw) Farmfood, Greenhaert, Magnusson, Vobra, Dog Lovers Gold, Henne..en een tijdje Biofood en Yarrah. De ene hond deed het primaperfectgeweldig op Farmfood en kreeg de schurftbulten van Vobra, de ander at met veel plezier Henne en kotste zich een ongeluk van Farmfood. Weer een ander deed het prima op alles en weer anderen deden het op geen van allen goed. Dat is wat het lastig maakt, 't is een kwestie van uitproberen.
Ikzelf vind Farmfood eigenlijk de meest 'natuurlijke' brok. Het is geperst en het is de brok met de minste poespas. Geen leuke variantjes voor grote, kleine, dikke, dunne of weet-ik-wat voor afwijkende maten of soorten, gewoon 1 brok voor alle honden; ook voor pups.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat kan je dan toch ook gewoon zelf, heb je ons niet voor nodig lijkt me.Rovanna schreef:Dank voor je aanvullende informatie. Ik vind dus niet dat het moeilijk is te zeggen wat de beste brok is. Het gaat mij - nogmaals - om de ingredienten. Er is best een top 5 of 10 te maken van brokken met de beste ingredienten. Dit staat los van het feit of honden het lekker vinden of het er goed op doen.Geer schreef:Het IS gewoon heel moeilijk te zeggen wat de beste brok is, omdat dat niet unaniem geldend is.Rovanna schreef:Jammer dat jullie allemaal zo off topic gaan. Nu moet ik me wezenloos scrollen om te kijken of er nog interessante berichten tussen zitten. Is het een idee om in een ander topic verder te discussieren of om dit topic af te splitsen?
Bij Natuurlijk!voor dieren verkocht ik (naast rauw) Farmfood, Greenhaert, Magnusson, Vobra, Dog Lovers Gold, Henne..en een tijdje Biofood en Yarrah. De ene hond deed het primaperfectgeweldig op Farmfood en kreeg de schurftbulten van Vobra, de ander at met veel plezier Henne en kotste zich een ongeluk van Farmfood. Weer een ander deed het prima op alles en weer anderen deden het op geen van allen goed. Dat is wat het lastig maakt, 't is een kwestie van uitproberen.
Ikzelf vind Farmfood eigenlijk de meest 'natuurlijke' brok. Het is geperst en het is de brok met de minste poespas. Geen leuke variantjes voor grote, kleine, dikke, dunne of weet-ik-wat voor afwijkende maten of soorten, gewoon 1 brok voor alle honden; ook voor pups.
Ga naar de websites van de diverse brokkenfabrikanten en lees de samenstelling...
-
Mauyak
Ja mee eens en als je het allemaal zo goed weet,dan weet je ook dat er zoiets bestaat als de Hondenstartpagina,waar ik weet niet hoeveel brokkenmerken vermeld worden,daar kun je alle info vinden die je nodig hebt.LongFields schreef:Dat kan je dan toch ook gewoon zelf, heb je ons niet voor nodig lijkt me.Rovanna schreef:Dank voor je aanvullende informatie. Ik vind dus niet dat het moeilijk is te zeggen wat de beste brok is. Het gaat mij - nogmaals - om de ingredienten. Er is best een top 5 of 10 te maken van brokken met de beste ingredienten. Dit staat los van het feit of honden het lekker vinden of het er goed op doen.Geer schreef:Het IS gewoon heel moeilijk te zeggen wat de beste brok is, omdat dat niet unaniem geldend is.Rovanna schreef:Jammer dat jullie allemaal zo off topic gaan. Nu moet ik me wezenloos scrollen om te kijken of er nog interessante berichten tussen zitten. Is het een idee om in een ander topic verder te discussieren of om dit topic af te splitsen?
Ikzelf vind Farmfood eigenlijk de meest 'natuurlijke' brok. Het is geperst en het is de brok met de minste poespas. Geen leuke variantjes voor grote, kleine, dikke, dunne of weet-ik-wat voor afwijkende maten of soorten, gewoon 1 brok voor alle honden; ook voor pups.![]()
Ga naar de websites van de diverse brokkenfabrikanten en lees de samenstelling...
Laatst gewijzigd door Mauyak op 17 aug 2006 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Mauyak
Vertel jij het ONS dan maar wat de beste brok is?Rovanna schreef:Ik vind dus niet dat het moeilijk is te zeggen wat de beste brok is.Geer schreef:Het IS gewoon heel moeilijk te zeggen wat de beste brok is, omdat dat niet unaniem geldend is.Rovanna schreef:Jammer dat jullie allemaal zo off topic gaan. Nu moet ik me wezenloos scrollen om te kijken of er nog interessante berichten tussen zitten. Is het een idee om in een ander topic verder te discussieren of om dit topic af te splitsen?
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Shomi
- geregistreerd lid
- Contacteer:
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, maar expandeer al die goede ingredienten eens.... Dan kan je geweeeeldig leuke en goede ingredienten op je zak hebben staan, ik vraag me af wat er na 180 graden verhitting effectief van over blijft. Ik vind het helemaal niet zo makkelijk om te zeggen wat de beste brok is, hooguit wat de minst slechte brok is.Rovanna schreef:Dank voor je aanvullende informatie. Ik vind dus niet dat het moeilijk is te zeggen wat de beste brok is. Het gaat mij - nogmaals - om de ingredienten. Er is best een top 5 of 10 te maken van brokken met de beste ingredienten. Dit staat los van het feit of honden het lekker vinden of het er goed op doen.Geer schreef:Het IS gewoon heel moeilijk te zeggen wat de beste brok is, omdat dat niet unaniem geldend is.Rovanna schreef:Jammer dat jullie allemaal zo off topic gaan. Nu moet ik me wezenloos scrollen om te kijken of er nog interessante berichten tussen zitten. Is het een idee om in een ander topic verder te discussieren of om dit topic af te splitsen?
Dus daarom dan maar Farmfood, geperst dus minder hoog verhit, geen toegevoegde chemische rotzooi, goede prijs en geen verdere tralala eromheen.
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja maar daar zit 'm dus het probleem: hoe kan ik naar die sites als ik de namen van de merken niet ken? Natuurlijk kan ik zelf de samenstelling van bekende brokken opzoeken maar ik ken lang niet alle merken. Als ik bij Google intyp: goede brok dan krijg ik niet wat ik zoek. Dat geldt ongeveer voor alle zoektermen die ik kan bedenken. Daarom stel ik hier mijn vraag.LongFields schreef: Dat kan je dan toch ook gewoon zelf, heb je ons niet voor nodig lijkt me.![]()
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat zal ik doen als mijn onderzoek is afgerond. Vooralsnog maken onderstaande brokken een goede kans:Mauyak schreef: Vertel jij het ONS dan maar wat de beste brok is?
Farmfood
California natural
Canidae
Innova
Eagle pack
Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Er is nu weer iets nieuws uit Nieuw-Zeeland: Ziwipeak. Daar is nog niet veel over bekend maar het belooft veel.
-
Nanuq
- Vaste gebruiker
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Mauyak
Dan zal ik nog maar eens even kritisch reageren:Je kunt de allerbeste brok die je kunt vinden kopen,dus precies DE brok waar je alles in tegenkomt wat je aanstaat,dus veel vlees,weinig stoffen die je slecht vind enz.enz.Maar als je hond juist die brok keer op keer weigert te eten heb je ook niks aan je superbrokkie.Dus het hele wat is het beste brokje verhaal zegt mij eigenlijk niet zoveel.Voor mijzelf is het een relevantere vraag:Wat is de smakelijkste brok?Voor onze hond is dus gebleken dat dit Royal Canin Sensible Size Nutrition is.
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, dit gaat zeker op natuurlijk! Maar ook de vraag: wat is de smakelijkste brok gaat niet altijd op. Mijn honden eten alles, letterlijk alles dus dat is ook geen maatstaf.Mauyak schreef:Dan zal ik nog maar eens even kritisch reageren:Je kunt de allerbeste brok die je kunt vinden kopen,dus precies DE brok waar je alles in tegenkomt wat je aanstaat,dus veel vlees,weinig stoffen die je slecht vind enz.enz.Maar als je hond juist die brok keer op keer weigert te eten heb je ook niks aan je superbrokkie.Dus het hele wat is het beste brokje verhaal zegt mij eigenlijk niet zoveel.Voor mijzelf is het een relevantere vraag:Wat is de smakelijkste brok?Voor onze hond is dus gebleken dat dit Royal Canin Sensible Size Nutrition is.
Ik vind dat je in eerste instantie moet zoeken naar wat het gezondste is en vervolgens ga je kijken of jouw hond het lust. Lust hij het niet, dan ga je naar je tweede keuze. Tenminste, zo zou ik het doen als ik brokken zou voeren.
-
Mauyak
Pffffff hondenvoeding we kunnen er pagina's vol over discussieren(wat ik overigens wel intressant vind hoor als die verschillende meningen),maar we houden er allen een andere mening op na.Ik hoop dat je je lijst kompleet gaat krijgen,ik ben iig benieuwd naar de uitkomst van je enquetteRovanna schreef:Ja, dit gaat zeker op natuurlijk! Maar ook de vraag: wat is de smakelijkste brok gaat niet altijd op. Mijn honden eten alles, letterlijk alles dus dat is ook geen maatstaf.Mauyak schreef:Dan zal ik nog maar eens even kritisch reageren:Je kunt de allerbeste brok die je kunt vinden kopen,dus precies DE brok waar je alles in tegenkomt wat je aanstaat,dus veel vlees,weinig stoffen die je slecht vind enz.enz.Maar als je hond juist die brok keer op keer weigert te eten heb je ook niks aan je superbrokkie.Dus het hele wat is het beste brokje verhaal zegt mij eigenlijk niet zoveel.Voor mijzelf is het een relevantere vraag:Wat is de smakelijkste brok?Voor onze hond is dus gebleken dat dit Royal Canin Sensible Size Nutrition is.
Ik vind dat je in eerste instantie moet zoeken naar wat het gezondste is en vervolgens ga je kijken of jouw hond het lust. Lust hij het niet, dan ga je naar je tweede keuze. Tenminste, zo zou ik het doen als ik brokken zou voeren.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Neem contact met ze op, of kijk in een dierenwinkel die het verkoopt wat de ingrediëntenlijst is. Zo lastig is dat toch niet?Rovanna schreef:Ik kan van Cavom alleen een analyse vinden, maar geen ingredientenlijst.LongFields schreef:Cavom is ook een goede brok (en ook in deze topic al meermaals genoemd), geperst net als Farmfood, de samenstelling is via google wel te vinden.
Je wil toch een compleet overzicht, dan hoort Cavom als een van de weinige brokkensoorten die niet geëxpandeerd maar geperst worden er zeker bij.
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nou ik ga in principe eerst proberen om met zo min mogelijk moeite iets goeds te vinden. Ik heb er feitelijk al zes en dat is wat ik wil. Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd dat ik niet direct kan vinden wat ik zoek. Dat zegt meer over de fabrikant dan over mij.LongFields schreef: Neem contact met ze op, of kijk in een dierenwinkel die het verkoopt wat de ingrediëntenlijst is. Zo lastig is dat toch niet?
Je wil toch een compleet overzicht, dan hoort Cavom als een van de weinige brokkensoorten die niet geëxpandeerd maar geperst worden er zeker bij.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Schepje jus doet wonderen........Mauyak schreef:Dan zal ik nog maar eens even kritisch reageren:Je kunt de allerbeste brok die je kunt vinden kopen,dus precies DE brok waar je alles in tegenkomt wat je aanstaat,dus veel vlees,weinig stoffen die je slecht vind enz.enz.Maar als je hond juist die brok keer op keer weigert te eten heb je ook niks aan je superbrokkie.Dus het hele wat is het beste brokje verhaal zegt mij eigenlijk niet zoveel.Voor mijzelf is het een relevantere vraag:Wat is de smakelijkste brok?Voor onze hond is dus gebleken dat dit Royal Canin Sensible Size Nutrition is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Barca voer ik nu ook, ben er erg tevreden over alle honden krijgen nu hetzelfde terwijl ze vroeger allemaal verschillende brok hadden ...pippy schreef:als er ooit brok weer in komt zal het Barca of Cavom zijn.
Ben zover dat dit de meest "natuurlijke" brokken zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Liever lui dan moe dus eigenlijk...Rovanna schreef:Nou ik ga in principe eerst proberen om met zo min mogelijk moeite iets goeds te vinden. Ik heb er feitelijk al zes en dat is wat ik wil. Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd dat ik niet direct kan vinden wat ik zoek. Dat zegt meer over de fabrikant dan over mij.LongFields schreef: Neem contact met ze op, of kijk in een dierenwinkel die het verkoopt wat de ingrediëntenlijst is. Zo lastig is dat toch niet?
Wat een criteria hanteer jij dan zeg, een hondenvoer is niet de moeite waard om in je lijstje te zetten als ze niet hun ingrediëntenlijst op Internet zetten?
Wat jij wil joh...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
pfff lekker laten zeuren, van Barca is ook bijna niets te vinden, en dat is ongeveer dezelfde brok als Cavom, ook geperst. Deze fabrikanten gebruiken hun geld liever nuttig ipv heel internet vol te zetten met advertenties. Het verkoopt toch wel als mensen tevreden zijnLongFields schreef:Liever lui dan moe dus eigenlijk...Rovanna schreef:Nou ik ga in principe eerst proberen om met zo min mogelijk moeite iets goeds te vinden. Ik heb er feitelijk al zes en dat is wat ik wil. Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd dat ik niet direct kan vinden wat ik zoek. Dat zegt meer over de fabrikant dan over mij.LongFields schreef: Neem contact met ze op, of kijk in een dierenwinkel die het verkoopt wat de ingrediëntenlijst is. Zo lastig is dat toch niet?
Je wil toch een compleet overzicht, dan hoort Cavom als een van de weinige brokkensoorten die niet geëxpandeerd maar geperst worden er zeker bij.![]()
Wat een criteria hanteer jij dan zeg, een hondenvoer is niet de moeite waard om in je lijstje te zetten als ze niet hun ingrediëntenlijst op Internet zetten?
Wat jij wil joh...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Makkelijk toegankelijke informatie. Zoveel gevraagt is dat toch niet als men toch al een website heeft.LongFields schreef:Rovanna schreef:LongFields schreef: Neem contact met ze op, of kijk in een dierenwinkel die het verkoopt wat de ingrediëntenlijst is. Zo lastig is dat toch niet?
Wat jij wil joh...