Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dogo argentino

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

:eek: Martijn....ga jij eens goed quoten!! :N: :smile:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Marie-José schreef::eek: Martijn....ga jij eens goed quoten!! :N: :smile:
:smile: ik zat al terug te lezen van he dat heb jij toch niet gezegd :smile:
(sorry, weer ontopic alhoewel :wink: )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
MJ
Zeer actief

chrico schreef:
Marie-José schreef::eek: Martijn....ga jij eens goed quoten!! :N: :smile:
:smile: ik zat al terug te lezen van he dat heb jij toch niet gezegd :smile:
(sorry, weer ontopic alhoewel :wink: )
:smile: Martijn maakt het effe spannend! :smile:
Neeeeee...dat heb ik niet, herhaal NIET , gezegd! :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Martijn schreef:Zo.
Dank! :mrgreen:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Martijn schreef:
mercedes2803 schreef:In dat topic ging het gewoon te ver...en een half jaar geleden was er nog geen sprake van wat er nu aan de hand is.
Inge geeft ook aan dat hij ontzettend veranderd is in een half/driekwart jaar.
Het was geen half jaar geleden! Het was met pasen! Dat is 3 maanden geleden.
Toen was hij dus al met zijn wonderlijke transformatie bezig lijkt me zo.
Nee...ik bedoel dat Linda's reactie toen gebasseerd was op wat ze gezien heeft op een wandeling in februari (als ik het me goed herinner) ..daar heeft Quasar toen in de klinsch gelegen met Elvis...Daar vertoonde hij echt niet het gedrag dat hij hier vertoonde...
Ik was er toch zeker zelf bij?

Een hond als een Dogo die vervelend is naar andere honden...dat is op zich te verwachten op een bepaalde leeftijd. En dat had Lars beter in moeten schatten vind ik....
Maar hoe hij op dit moment reageerd op correctie's...dat is iets heel anders dan wat er in Soest aan de hand was.

En DAAR gaat het hier over.
lars

Ongelezen bericht door lars »

chrico schreef: Wat heeft het forum of de mensen van het forum hier nu mee van doen.
Het was een forummeeting. :wink: Normaal gesproken als ik iets bij iemand zie dan zeg ik dat direct of als ik het liever niet in gezelschap doe dan bel/mail/pb/whatever ik erover. Zeker bij mensen die ik vaker heb gezien.

Prima is niet gedaan maar nu komt het er veel later uit. :roll: Ik heb niet onder stoelen of banken gestoken dat ik dat reuze irritant vind dus is het handiger als ik gewoon wegblijf teneinde dit in de toekomst te voorkomen. :ok: Forummen doe ik nog wel gewoon. :wink:
Je kan wel heel kritisch kijken naar zijn gedrag maar je zal er ook iets mee moeten doen en niet op de manier zoals nu want dan kan je erop wachten dat het fout gaat.
Nou ja goed, ik vind het heel fijn dat mensen meedenken maar een volledige gedragsanalyse van hond en baas gebaseerd op 1 dag gaat me wat ver.
mercedes2803
Zeer actief

Martijn schreef:Laat maar...het zal wel te ingewikkeld voor me zijn.
Ik word er een beetje moe van dat mensen na drie maanden nog steeds over die wandeling aan het zeiken zijn.
uhmm...ik geloof dat er niemand die er het weekend was over de wandeling van pasen begonnen is...
Het werd door Tamara aangehaald...
Niet dat dat erg is...het heeft er wel wat mee te maken misschien...
lars

mercedes2803 schreef:Een hond als een Dogo die vervelend is naar andere honden...dat is op zich te verwachten op een bepaalde leeftijd. En dat had Lars beter in moeten schatten vind ik....
Tsja goed, ik denk anders over honden dan jij denk ik? :denken:
Ook alle vorige honden gingen gewoon met vanalles mee en daar zaten nog wel grotere lastpakken tussen. :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

lars schreef: Ontwijken is een optie maar dat zal waarschijnlijk betekenen dat hij zich bevestigd voelt in zijn "foute" gedrag. Ook sluit je hiermee de mogelijkheid af om te zoeken naar de trigger.
De trigger is toch duidelijk de aanwezigheid van andere reuen als ik het zo lees en door hem de fout in te laten gaan keer op keer slijt het gedrag er alleen maar meer in.

Dan pikken veel honden ook nog eens veel minder in een statische setting dan tijdens een wandeling. Alle reden om dat soort dingen te vermijden, een hele hoop mensen en honden door elkaar en zitten, dan kan je met een hond als de jouwe beter aan de rand gaan zitten denk ik, dat is voor iedereen rustiger, niet in de laatste plaats voor je hond.

En het gaat daarbij niet om Dogo's, want met Buffy blijf ik ook aan de rand.

Anne
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

waar gaat het nu nog over over iemand die karakter eigenschappen van zijn ras onderschat of iemand die uberhaubt zijn hond onderschat, ik lees meer het laatste hier.

je kan best naar een wandeling enz enz met een hond met dit karakter, als je het maar onder controlle heb.

mol :8):
mercedes2803
Zeer actief

lars schreef:
mercedes2803 schreef:Een hond als een Dogo die vervelend is naar andere honden...dat is op zich te verwachten op een bepaalde leeftijd. En dat had Lars beter in moeten schatten vind ik....
Ook alle vorige honden gingen gewoon met vanalles mee en daar zaten nog wel grotere lastpakken tussen. :wink:
Ik laat mijn "lastpak" (die de trigger voor vele honden kan zijn door zijn uiterlijk en houding) dus gewoon thuis :ok:
Net als dat Johan zijn Schotse herder ook thuis heeft gelaten omdat hij die minder geschikt achtte in zo'n groep honden.

Ik denk niet zo heel anders over honden dan jij doet, ik denk alleen wel heel anders over verantwoordelijkheid en dingen naar waarde inschatten hoe leuk en hoe safe het is een hond mee te nemen naar meetings, wandelingen etc. danwel voor je EIGEN hond danwel voor een ANDER zijn hond
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

lars schreef:
Ik vraag me toch iets af, ondanks dat ik er niet bij was en jouw hond verder helemaal niet ken. :wink:

Denk jij dat je je hond een plezier hebt gedaan met het hem in een voor hem blijkbaar ongemakkelijke situatie/omgeving plaatsen?
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Ik word er een beetje moe van dat mensen na drie maanden nog steeds over die wandeling aan het zeiken zijn.
dat werd niet aangehaald door iemand die op de meeting was, waar dit topic welop gebasseerd is :wink:
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

lars schreef:
chrico schreef: Wat heeft het forum of de mensen van het forum hier nu mee van doen.
Het was een forummeeting. :wink: Normaal gesproken als ik iets bij iemand zie dan zeg ik dat direct of als ik het liever niet in gezelschap doe dan bel/mail/pb/whatever ik erover. Zeker bij mensen die ik vaker heb gezien.

Prima is niet gedaan maar nu komt het er veel later uit. :roll: Ik heb niet onder stoelen of banken gestoken dat ik dat reuze irritant vind dus is het handiger als ik gewoon wegblijf teneinde dit in de toekomst te voorkomen. :ok: Forummen doe ik nog wel gewoon. :wink:
Je kan wel heel kritisch kijken naar zijn gedrag maar je zal er ook iets mee moeten doen en niet op de manier zoals nu want dan kan je erop wachten dat het fout gaat.
Nou ja goed, ik vind het heel fijn dat mensen meedenken maar een volledige gedragsanalyse van hond en baas gebaseerd op 1 dag gaat me wat ver.

ik ken jullie niet. dan ga ik jullie toch niet ff vertellen wat je met je hond moet doen?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

lars schreef:Ontwijken is een optie maar dat zal waarschijnlijk betekenen dat hij zich bevestigd voelt in zijn "foute" gedrag. Ook sluit je hiermee de mogelijkheid af om te zoeken naar de trigger.
Nou die trigger is wel duidelijk mag ik hopen.

Ook ons viel zijn gedrag en jullie reactie daarop op maar staan er dan weer niet zo heel erg van te kijken omdat we zelf een anatal van dit soort hondjes hebben die dus ook behoorlijk door het lint kunnen gaan en onbereikbaar worden. Mijn hera bijvoorbeeld. Alleen reageren wij daar wel totaal anders op wat misschien bij een dogo idd niet zo verstandig is.

Wat ik alleen niet begrijp is waarom je perse wilt dat je hond met andere honden overweg moet kunnen gaan.
Waarom leg je je er niet bij neer?
Ik vind het ook vreselijk klote dat Hera zo agressief kan reageren, ik zou ook graag met haar naar bijv. een forummeeting gaan maar wie doe ik daar nou een plezier mee? mezelf niet, anderen niet en Hera al helemaal niet.

Voor Quasar was er toch geen lol aan die zaterdagmiddag?
lars

little-wolf schreef:ik ken jullie niet. dan ga ik jullie toch niet ff vertellen wat je met je hond moet doen?
Nope maar je had even aan kunnen geven dat je liever had gehad dat we weggegaan waren, ik wist niet dat je Balou in de auto had zitten. :wink:

Goed ik meld me even af hier, moet ook nog gewerkt worden. :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Mijn schuld :N:

Ik vond dat ik er wat van moest zeggen, omdat er toen zo erg met rotte vis werd gegooid naar 1 persoon, en nu blijkt, onterecht :wink:
Tamara.
Zeer actief

Mol schreef:waar gaat het nu nog over over iemand die karakter eigenschappen van zijn ras onderschat of iemand die uberhaubt zijn hond onderschat, ik lees meer het laatste hier.

je kan best naar een wandeling enz enz met een hond met dit karakter, als je het maar onder controlle heb.

En waarom was jij juist degene die Linda bevooroordeelt vond toen ze precies hetzelfde aangaf? Dat je bepaalde honden/rassen gewoon niet moet onderschatten? :wink:
Tamara.
Zeer actief

little-wolf schreef:
dat werd niet aangehaald door iemand die op de meeting was, waar dit topic welop gebasseerd is :wink:
Werd dus door mij aangehaald. Ik was niet op de afgelopen forummeeting. Ik haalde dit aan, maar ik las wel veel overeenkomstige dingen vandaar dat ik het vorige topic aanhaalde.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Tamara en Bowie schreef:
Mol schreef:waar gaat het nu nog over over iemand die karakter eigenschappen van zijn ras onderschat of iemand die uberhaubt zijn hond onderschat, ik lees meer het laatste hier.

En waarom was jij juist degene die Linda bevooroordeelt vond toen ze precies hetzelfde aangaf? Dat je bepaalde honden/rassen gewoon niet moet onderschatten? :wink:
omdat er wel een andere hond kwam met ook bepaalde rassen ken merken, dat ging daarom, maar moet je nu dan nog die ouwe koe uit de sloot rukken?

mercedes2803
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
little-wolf schreef:
Werd dus door mij aangehaald. Ik was niet op de afgelopen forummeeting. Ik haalde dit aan, maar ik las wel veel overeenkomstige dingen vandaar dat ik het vorige topic aanhaalde.
de overeenkomst is er in die zin dat hij zich toen dominant opstelde naar andere honden...
Dat deed hij nu ook...
Maar dat is an sich geen reden dat iemand niet met groepen mee zou kunnen wandelen...als de eigenaar er maar op verdacht is.

Dat Reini gewoon vroeg of ze Quasar thuis wilde laten om een aanvaring tussen die twee te voorkomen was helemaal niet raar.
Dat Linda (in haar kwaadheid) dingen gezegd heeft die toch echt wel veel verder gingen dat is iets heel anders. ER was toen geen sprake van een allesverslindende Quasar (niet Linda's woorden...maar er waren er zeker een paar die buiten Linda om idiote dingen over bepaalde rassen zeiden)

Ik zie niet in waarom Quasar niet mee zou kunnen met een wandeling...
MAAR zeg ik erbij...als ik zie hoe hij op andere reuen is lijkt het mij verstandig voortaan Quasar vast te houden tijdens zulke wandelingen.
Maar goed...dat is geen punt lijkt mij...Rimpel loopt ook aan de riem tijdens wandelingen in Soest.

Het is heel simpel...Quasar is niet makkelijk met andere honden...dat is een ras eigenschap..
Daar is rekening mee te houden met wandelingen...
Dus zou hij best mee kunnen met een wandeling.
Zijn gedrag naar zijn baasjes toe is zorgwekkend...
En DAAR gaat het hierover...

Verdere gelijkenissen dan hierboven zijn er echt niet te trekken.
Ik heb ook een "lastige" hond maar die kan ook mee met wandelingen..
Tamara.
Zeer actief

Mol schreef:
Tamara en Bowie schreef:

omdat er wel een andere hond kwam met ook bepaalde rassen ken merken, dat ging daarom, maar moet je nu dan nog die ouwe koe uit de sloot rukken?

Ja, ik moest die oude koe nog even uit de sloot halen. Ik vond het belangrijk genoeg om het even aan te halen.
Tamara.
Zeer actief

mercedes2803 schreef: Ik zie niet in waarom Quasar niet mee zou kunnen met een wandeling...
MAAR zeg ik erbij...als ik zie hoe hij op andere reuen is lijkt het mij verstandig voortaan Quasar vast te houden tijdens zulke wandelingen...
Het maakt mij ook niet uit of hij wel of niet mee zou gaan, integendeel!

Een probleem erkennen, en daar naar handelen, vind ik daarbij wel héél belangrijk.

Het gedrag kun je niet eens echt een probleem noemen, dit is gewoon wat er in het ras zit, voor het ras normaal.
mercedes2803 schreef: Zijn gedrag naar zijn baasjes toe is zorgwekkend...
En DAAR gaat het hierover.....
Persoonlijk vond ik niet dat het alleen DAAR om ging, het gedrag naar de baas toe, daar gaat het nu wel heen maar is niet als eerste aangegeven.

Ik vond dat ik het moest aangeven, heb ik ook gedaan. Ik ga niet het vorige topic, 35 pagina's helemaal doornemen om wie wat nou exact gezegd heeft, hoe het is begonnen, etc. etc. De strekking van het verhaal was duidelijk.
mercedes2803
Zeer actief

ja oke..duidelijk...
Maar omdat je het zelf aanhaalt kun je wel verwachten dat daar weer reactie op komt.
Het topic toen is behoorlijk uit zijn verband gerukt...want op een gegeven moment ging het helemaal niet meer om gewoon een vraag van Reini aan Bianca maar werd het ras afgekraakt en was het weer een hullie-zullie en grote honden-versus- kleine honden gezever....
Iets dat zo kinderachtig wordt op een gegeven moment...en het stomme is dat Linda daar helemaal geen aanstichtster van is maar wel vaak dan de gebeten hond (hoezo toepasselijk :wink: ) is.

Ik heb zelf een hond van een formaat dat geen flikker voorstelt...
tja...hij is sterk...ik slinger de hele soesterduinen door :mrgreen:
En ik maak ook het klein-groot verschil...maar de discussie toen werd gewoon weer een eindeloos en oeverloos gedoe om bepaalde rassen ...daarom wilde ik dat even toelichten...de vergelijking snap ik hoor...maar ik wilde even toelichten hoe en wat hahahaha..
Tamara.
Zeer actief

mercedes2803 schreef:ja oke..duidelijk...
Maar omdat je het zelf aanhaalt kun je wel verwachten dat daar weer reactie op komt.
Het topic toen is behoorlijk uit zijn verband gerukt...want op een gegeven moment ging het helemaal niet meer om gewoon een vraag van Reini aan Bianca maar werd het ras afgekraakt en was het weer een hullie-zullie en grote honden-versus- kleine honden gezever....
Iets dat zo kinderachtig wordt op een gegeven moment...en het stomme is dat Linda daar helemaal geen aanstichtster van is maar wel vaak dan de gebeten hond (hoezo toepasselijk :wink: ) is.

Ik heb zelf een hond van een formaat dat geen flikker voorstelt...
tja...hij is sterk...ik slinger de hele soesterduinen door :mrgreen:
En ik maak ook het klein-groot verschil...maar de discussie toen werd gewoon weer een eindeloos en oeverloos gedoe om bepaalde rassen ...daarom wilde ik dat even toelichten...de vergelijking snap ik hoor...maar ik wilde even toelichten hoe en wat hahahaha..

:blah: :blah: :blah: jajajaja!

:mrgreen: Ik snap je :ok: :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik was vast van plan om zeker NIET te reageren in dit topic, maar mijn naam staat er nu zo vaak dat ik toch even wat dingen kwijt moet.

Ten eerste heb ik meermalen openlijk en via pb m’n excuses aan Bianca aangeboden voor de persoonlijke aanvallen op haar in het ‘geheime’wandelingen topic. Ik had al een lading stront over me heen gekregen en toen kwam ze nog even flink wat olie op het vuur gooien met haar statement dat grote honden inderdaad niet mee mochten want Quasar was niet welkom. De stoom kwam uit m’n oren zetten, zo kwaad was ik! Maar nogmaals, ik had mij beter moeten gedragen.

Ten tweede heb ik inderdaad aangegeven dat ik vind dat Quasar niet meer in een grote groep vreemde honden kan. Ik heb Quasar gezien toen Bram nog pup was en later in een Soesterduinen wandeling. Daar zat een wereld van verschil in. Ik ga niet opschrijven wat ik (overigens niet alleen ik!) allemaal heb gezien, maar wat mij vooral zorgen baarde was het wegwuiven van het gedrag door Bianca en het gedrag van Quasar naar Bianca toe. Zoals ik al wel vaker heb aangegeven, ben ik niet ‘bang’ voor een hond, maar voor een hond-baas combinatie.

Ten derde, en dat moet ik toch even kwijt, uiten dezelfde mensen die mij toen voor van alles en nog wat uitmaakten omdat ik zei dat Quasar niet meer in een groep honden kan, nu hun zorgen. Er werd mij gezegd dat iedereen van het hondenforum z’n hond goed genoeg kent om in te schatten of het wel of niet kan. Er werd ook gezegd dat er een soort code is dat je niet achteraf iemands hond gaat afvallen. Ik zie toch heel wat rake dingen in dit topic staan en dat verbaast mij wel.

Maar goed, het is niet mijn bedoeling om het topic over de paaswandeling nog een keer over te doen. Ik hoop van harte dat Bianca en Lars tips krijgen om bepaalde zaken aan te pakken. En ik hoop ook dat ze daarmee aan de slag willen gaan.

Als laatste nog even dit. Ik vind het onprettig dat er een idee rond mij is ontstaan dat ik iets tegen bepaalde rassen heb. Mijns inziens is dat niet zo, maar ik let met mijn 13,5 kilo reutje wel goed op andere honden en bazen. Ik spreek veel met Reini en Vegas af en Bram heeft ook leuk met Balou gespeeld een tijdje geleden. Toch ook geen reuen die zomaar overal met elke hond kunnen. Maar laat ik nou het volste vertrouwen hebben in Reini en Jolanda. En dat vertrouwen had en heb ik niet in Bianca in combinatie met Quasar. Dit is dus ook de reden dat ik niet ergens zal komen met Bram waar zij zijn. Niet omdat ik Quasar niet leuk vind en niet omdat ik Bianca niet leuk vind. Maar wel omdat ik niet het vertrouwen heb dat als er iets voorvalt tussen Quasar en Bram dat Bianca dan adequaat kan ingrijpen. En ook al is de kans maar klein (omdat Bram eigenlijk met elke hond wel samen kan), ik ga dat risico niet bewust opzoeken. Een wandeling moet leuk en ontspannen zijn.

Enneuh…nu is het klaar met de paaswandeling hoor. Ik heb het net een beetje verwerkt namelijk :wink: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:roll: Ik sta buiten de discussie.Maar ik heb bijna 4 jaar een argentijn als oppas hond gehad en dat ging geweldig met mijn eigen ongecastreerde reu.Nu durf ik het zelf niet meer aan omdat mijn hond nu voor de 2de keer geopereerd is en mijn hond dus vinniger is naar de dogo.Het zijn geweldige honden voor duidelijke bazen en ik zou het ook niemand aanraden om hem als eerste hond te nemen.Maar het zijn grote lompe knuffelkonten,die niet vals zijn naar andere reuen wel hun mannetje staan en dat zeker laten zien.En elke hond heeft aan bepaalde honden een hekel.Ik vind ook niet al mijn buren even aardig.Alleen laat ik dat op een andere manier zien.En ik zou de dog ook niet meenemen naar een plek waar erg veel honden zijn.Inderdaad om moeilijke toestanden te voorkomen.
Groetjes Myriam
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik vind Dogo's eng :pffff:

:F:
mercedes2803
Zeer actief

het paasdrama was idd net een beetje verwerkt..komt ie weer opzetten :smile: :N:

je had waarschijnlijk al gezien (Linda) dat ik zei in het berichtje boven jou dat jij vaak de gebeten hond bent...terwijl ik weet hoe je in "het echt" Oh klinkt dat interssant...bent...
Ik bedoel..iedereen denkt mij wel in het hokje grote hond te kunnen stoppen maar ik heb ook maar een onderdeurtje van 22 kilo...

maar op de 1 of andere manier komt het toch zo over denk ik dan..
Ik weet wel beter hoor :mrgreen: Maar misschien moet je eens wat foto's van jezelf gaan plaatsen waarbij je afgelebberd wordt door een stel Ddoggen, Mastiffs, Boerboelen, Staffords, etc. :smile:
Misschien is dat beeld dan weg? :19:
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:idea: Ik heb zulke foto's zal ze als het me lukt plaatsen.Kan er erg goed in komen dat sommige mensen ze eng vinden.Maar iedere hond kan vechten en een gevecht van een Dogo vergeet je niet snel.
Groetjes Myriam
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”