Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond zou ik nemen ?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

iloon
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door iloon »

johan1969 schreef:Op shows verwart mijn moeder de Engelse staffie altijd met de Franse Bulldog, haar lievelingsras :smile: . Ik vind het ook wel fijne hondjes, en niet te groot. Al vind ik ze niet allemaal even mooi, het is het karakter dat telt, en ik denk wel dat er toch ook wakers bij zitten.
nee ik vind ze ook niet allemaal even mooi, maar er zitten in elk ras wel mooie en minder mooie honden tussen...
dat er wel wat wakers tussen zitten heb je wel gelijk in ,mijn teefje is ook een stuk waakser dan m'n reu. maar er is een grote kans dat als je zo'n hond neemt dat ie niet waakt :mrgreen:
Groetjes Ilona en de Staffies
Afbeelding
http://dazzlingstaffs.come2me.nl
corinne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Corinne, fietsen met een chihuahua ? In een mandje voor op de fiets zeker
Nee hoor, gewoon naast de fiets. Eerst ging ze altijd mee in een draagtas maar daar wilde ze niet meer in, dan maar zelf lopen, en leuk dat ze dat vindt! Natuurlijk fiets ik dan in een heel laag tempo. En vaak rent ze dan nóg harder dan ik fiets.
En is ze moe of heeft ze geen zin meer, dan gaan we gewoon lopen.
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

In de krant van vandaag stond een foto van Margriet Hermans met haar hondje, een Petit Brabancon. Mijn moeder was kei-enthousiast. 'Wat een lief hondje, welk ras is dat ' en zo ....

Dat zou wel een fijn hondje voor mijn moeder zijn, maar ik zie mezelf er nog niet mee over straat lopen. Ik vind het wel grappige beestjes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Neem je er toch 5 ? Dan lijkt het wat. :smile:
Nicole84
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nicole84 »

johan1969 schreef:Hoi Nicole. Ik heb het niet zo voor Jack Russels en wel daarom : als ik in de bossen of de weides zou spelen met mijn hond, zou ik wel graag hebben dat hij in de buurt blijft en geen konijnen najaagt of uitgraaft en klem komt te zitten.

Het 'moet' een middenslag hond worden, omdat dat een compromis is tussen klein (moeders wens) en groot (mijn wens).

Ik kan natuurlijk altijd een Franse Bulldog én een Rottweiler kopen of zo. Iedereen gelukkig. :mrgreen:
tja, ik heb dus nu een pup van 12 weken en we zijn 2 keer naar het bos geweest. Hij luisterde tot nu toe prima, alleen niet als er een andere hond aankwam, maar ja wat kun je nu al van hem verwachten?? Ik denk niet dat dit aan het ras ligt. Maar ja, dat is mijn mening. Een laagbeen jack russell bestaat niet, het is of de Jack Russell Terrier of de Parson Russell Terrier. Niks meer en niks minder. De meeste stamboomloze Jackies die je ziet lopen, maken het "rasbeeld" niet veel mooier, want bijna iedereen ziet ze als worst op poten... En als van die beesten die niet zijn op te voeden, maar daar ben ik het niet mee eens :pffff: :smile:
Groetjes Nicole en een pootje van Jamie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”