Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie heeft er een engelse bulldog???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Och het heeft gewoon geen zin. Door het lezen van boekjes denkt ze alles te weten over dit soort rassen. Maar schijnbaar nog nooit een gezonde bulldog gezien.
renoreno
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door renoreno »

tjonge tjonge
ik begrijp nu wat je bedoelt
wat een stom ge :blah: :blah: :blah: :blah:
echt niet normaal :devil:
en bedankt voor de tip van het engelse bulldog forum.
super :cheer: :cheer: :cheer:
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

irstas schreef:
Eten ............. hmmmmmmmmmm voordat ik de bak neerzet is ie bij Sjaak al bijna leeg.
dat bedoel ik nou net dat is geen eten dat is gewoon alles zo snel mogellijk naar binnen werken!met eten bedoel ik goed harde brokken knabbelen!dat is moeilijk voor ze.
ach ja ik heb het ook maar allemaal uit een boek over franse buldoggen.
ja ok de platte snuit zien ze daar niet als een nadeel maar meer iets wat wel lastig kan zijn, ik blijf het zielig vinden.

wat een onzin. wat ik me afvraag heb je ooit wel eens een engelse of franse bulldog gezien uberhaubt. je praat echt als een kip zonder kop. hier eten ze gewoon harde brokjes, op een manier net als al mn andere honden in t verleden gedaan hebben.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik mag misschien (nog) niet mee praten hier over de Franse Bull aangezien die van mij pas 15 weken is...
Ik kan wel vertellen hoe deze verliefdheid gekomen is...
Deze is op de hei begonnen...nadat ik haast iedere week een hele grote groep Franse Bulldoggen tegenkwam
En zo leerden wat een geweldig ras dit is !
Tot nu toe heb ik nog niets "geks" gemerkt aan Punky...
Ook met deze warme dagen niet...
Ze heeft energie voor 10 en heeft het grootste plezier met onze Stafford...
Knorren doet ze niet....alleen van ongeduld als ze het koekje niet snel genoeg krijgt :boos:
Snurken zelden...Onze Stafford en GJD zagen hele bossen om in hun slaap...:denken:
Ook eet Punky net als de Stafford en GJD brokjes...
Ook hierbij niks geks...
En de opgekrulde tong heb ik nog niet kunnen ontdekken...hij zou toch niet kapot zijn die tong? :denken: :19:

En helaas kan ik de filmpjes niet bekijken :boos:
Als ik ze aanklik gebeurd er niets behalve dat hij een nieuw venster opent :jank:
Afbeelding
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Leanne schreef:Ik mag misschien (nog) niet mee praten hier over de Franse Bull aangezien die van mij pas 15 weken is...
Deze is op de hei begonnen...nadat ik haast iedere week een hele grote groep Franse Bulldoggen tegenkwam
Knorren doet ze niet....alleen van ongeduld als ze het koekje niet snel genoeg krijgt :boos:
Snurken zelden...Onze Stafford en GJD zagen hele bossen om in hun slaap...:denken:
Ook hierbij niks geks...
En de opgekrulde tong heb ik nog niet kunnen ontdekken...hij zou toch niet kapot zijn die tong? :denken: :19:

Als ik ze aanklik gebeurd er niets behalve dat hij een nieuw venster opent :jank:
Leuk dat je zo'n kleine Frenchie hebt! :ok:
En wat een leuke naam!!!
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Leanne schreef:Ik mag misschien (nog) niet mee praten hier over de Franse Bull aangezien die van mij pas 15 weken is...
Ook hierbij niks geks...

Ik heb begrepen uit een ander berichtje dat je het nu wel gelukt is :mrgreen:

Wat leuk dat jullie ook een Bulletje hebben :smile1: Dot en Mo hebben ook heel wat mensen op andere gedachten gebracht over de Franse Bulldog. Toen ik indertijd vol trots vertelde dat we besloten hadden om een Franse Bulldogje te nemen, kregen we heel wat negatieve reacties :(: , maar toen ze Dot leerde kennen waren al hun twijfels verdwenen. Velen zijn verast hoe actief ze zijn en Dot werd gezien als het snelste Bulletje van Hilversum, maar ja toen kende ze Mo nog niet :mrgreen:.

Mo kan ook (nog steeds) goed tegen de warmte, Dot minder door haar brede bouw. Je moet met warm weer alert blijven. Door hun brede bouw kunnen ze moeilijker hun warmte kwijt. Het is oppassen dat ze niet overhit raken daarom zoek ik altijd met warm weer plekken op met water waar ze af en toe in kunnen afkoelen. Zo heb ik heel wat leuk plekjes ontdekt waar ik anders nooit zou zijn gekomen :smile1:

Roosje
Afbeelding
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lotje-en-Sjaakie »

Geweldig filmpje Roosje, heb ervan genoooooooooooooooooten!!!!

Die muziek maakt het af :ok:
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
Zanyah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zanyah »

Een idee om de naam van deze topic om te zetten in wie heeft er een Frans Buldogje? :mrgreen:

Ze zijn allebei even leuk hoor! :cheer:
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Zanyah schreef:Een idee om de naam van deze topic om te zetten in wie heeft er een Frans Buldogje? :mrgreen:

Ze zijn allebei even leuk hoor! :cheer:
neehoor de Franse is leuker :smile: :wink: :wink: :wink:
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
gillianne
Actief
Contacteer:

welja gaan we katten :wink: , nou de fransen zijn ook leuk hoor, alleen zo jammer van de oortjes he :ok:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

gillianne schreef:welja gaan we katten :wink: , nou de fransen zijn ook leuk hoor, alleen zo jammer van de oortjes he :ok:
Die oortjes zijn juist hartstikke leuk :pffff:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Roosje schreef:
Ook hierbij niks geks...

Ik heb begrepen uit een ander berichtje dat je het nu wel gelukt is :mrgreen:

Wat leuk dat jullie ook een Bulletje hebben :smile1: Dot en Mo hebben ook heel wat mensen op andere gedachten gebracht over de Franse Bulldog. Toen ik indertijd vol trots vertelde dat we besloten hadden om een Franse Bulldogje te nemen, kregen we heel wat negatieve reacties :(: , maar toen ze Dot leerde kennen waren al hun twijfels verdwenen. Velen zijn verast hoe actief ze zijn en Dot werd gezien als het snelste Bulletje van Hilversum, maar ja toen kende ze Mo nog niet :mrgreen:.

Mo kan ook (nog steeds) goed tegen de warmte, Dot minder door haar brede bouw. Je moet met warm weer alert blijven. Door hun brede bouw kunnen ze moeilijker hun warmte kwijt. Het is oppassen dat ze niet overhit raken daarom zoek ik altijd met warm weer plekken op met water waar ze af en toe in kunnen afkoelen. Zo heb ik heel wat leuk plekjes ontdekt waar ik anders nooit zou zijn gekomen :smile1:

Roosje
Ja het is idd gelukt nu :wink:
Ik pas zeker op met de warmte..maar dit doe ik met onze andere honden ook...
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen negatieve reacties heb gehad over Punky...(Gelukkig maar :mrgreen: )
Maar goed dat zal er heus wel eens een keer van komen...
Dat maakt ook niets uit...
Ben dat wel gewend ondertussen door onze Stafford's :wink:
Afbeelding
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

gillianne schreef:welja gaan we katten :wink: , nou de fransen zijn ook leuk hoor, alleen zo jammer van de oortjes he :ok:
ja maar gelukkig mogen ze nu niet meer gecoupeerd worden :ok:
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
gillianne
Actief
Contacteer:

nee, hele dagen die oren rechtop houden totdat ze eindelijk blijven staan whahahahaa.
een kennis van me heeft ook fransjes, en als ik daar kom vouw ik altijd stiekem die oortjes om hihihihhi. zijn ze nog veel leuker hoor echt waar, moet je maar eens proberen :smile2:
Afbeelding
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Ik heb me kostelijk vermaakt!! :smile: Leuke discussie!!!
Ik ben er weer was op vakantie maar hier nog zo'n plat neus, die ik elke dag nog wat platter knuffel!!!!!
Ik zou er wel 10 willen hebben!!! en doe er dan ook nog maar een paar franse bij!!!
Zo ontzettend lief zijn ze!!!

wat wordt Mutzi trouwens al groot!! lekker beestje!!!
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
Zanyah
Vaste gebruiker

Jongens waar blijven onze Engelse aanhangers nu?? Niemand die verteld hoe leuk een Engelse is? Ze zijn het echt! Helemaal leuk en geweldig ! De eeuwige clowns met een hoog knuffel gehalte. :cheer:
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Zanyah schreef:Jongens waar blijven onze Engelse aanhangers nu?? Niemand die verteld hoe leuk een Engelse is? Ze zijn het echt! Helemaal leuk en geweldig ! De eeuwige clowns met een hoog knuffel gehalte. :cheer:
Dot heeft een hele goede vriendin en dat is Sarah, een Engelse Bulldog :wink: Een schat van een hond en rennen dat ze kon :80: Het was echt ongelofelijk. Het is een Bull die wat hoger op de poten staat. Jammer genoeg is het een beetje verwaterd sinds de komst van Mo. Sarah kwam hier af en toe eens logeren en Dot bij hun.

http://80.126.213.52/~roos/dotkom/image ... ah_dot.mov
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ik weet van een Rus die is afgemaakt met 1 1/2 jaar vanwege agressie, moeten we de Zwarte Russische terrier dan ook maar niet "liever "gaan fokken?
Groetjes Els
daar zijn ze al mee bezig els de honden die uit rusland komen zijn een stuk feller dan die wat hier in nederland gefokt worden er is naderhand zelfs nog een new foundlander door heen gekruist om een zachter karakter te krijgen.
Laatst gewijzigd door irstas op 11 aug 2004 15:51, 3 keer totaal gewijzigd.
irstas

Door het lezen van boekjes denkt ze alles te weten over dit soort rassen
ik schrijf wat ik lees en zie jullie reacties, daar leer ik toch alleen maar van.is de beste manier om te weten hoe het echt in elkaar steekt.
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

irstas schreef:
Door het lezen van boekjes denkt ze alles te weten over dit soort rassen
ik schrijf wat ik lees en zie jullie reacties, daar leer ik toch alleen maar van.is de beste manier om te weten hoe het echt in elkaar steekt.
Nee je schrijft dat het zo en zo is. Dat is wat anders dan dat je schrijft en denkt dat het zo is. Snappie :smile2: :smile2: ??
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
irstas

over de platte snuit hoef je met mij inderdaad niet in discussie dit is gewoon een feit en dan wel bij al deze rassen!
het enige voordeel is dat het er zo schattig uitziet voor de rest is het een groot nadeel!voor de hond zelf dan..
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinde van Rossen »

En hoe weet je dat zo zeker dan??? Geen van mijn 6 bullen heeft ooit tegen mij gezeg: "Goh vrouwtje, die platte snuit van mij daar heb ik nou zo'n last van".......... Ze hebben hier van het weekend net zo hard liggen bakken als de labradors van mijn ouders (met neus), geen hijgje gehoord. Ze hebben hun gewone wandelingen gelopen, lekker gespeeld enz. En wonder boven wonder, ademen en leven ze nog steeds!!!!

Tis toch wat he......... Moet je je nou zo druk maken om andermans honden? Of is het uit zogegenaamde liefde voor het ras????

Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

irstas schreef:over de platte snuit hoef je met mij inderdaad niet in discussie dit is gewoon een feit en dan wel bij al deze rassen!
het enige voordeel is dat het er zo schattig uitziet voor de rest is het een groot nadeel!voor de hond zelf dan..
Nou dat is het nu juist, dat lijkt me wel wat :pffff: een discussie.

Oh en wanneer ga je nou eens mee een lange wandeling maken met onze platsnuitjes??? Dan mag je zelf oordelen :denken: :denken:
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
Zanyah
Vaste gebruiker

Sommige mensen hebben nu eenkeer een mening die je niet kan bijstellen wat je ook zegt of doet. :19: Soms wordt dit ook wel bekrompen denken genoemd.

Bullen zijn niet zielig omdat ze een korte snoet hebben en hebben indien ze een goede baas hebben een geweldig leven.
Of dacht je dat we met warme dagen gingen wandelen met een zuurstof masker op hun bekkie :wink:
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar dat is bij elk ras toch zo.
ilonakrijn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ilonakrijn »

Zanyah,

daar ben ik het nou helemaal mee eens. :ok:

Ik ben nog niet erg lang op dit forum, maar het valt wel op dat wanneer er een topic is over engelse bulldoggen er altijd commentaar komt op t ras, en dat terwijl het juist zo'n heerlijk ras is.

Iedereen kiest bewust (neem ik aan) voor het ras van hun eigen hond en laat iedereen nou gewoon lekker genieten van hun hond, zonder elke keer al die vooroordelen over rassen te horen te krijgen.

Groeten Ilona.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ilonakrijn schreef: Iedereen kiest bewust (neem ik aan) voor het ras van hun eigen hond en laat iedereen nou gewoon lekker genieten van hun hond, zonder elke keer al die vooroordelen over rassen te horen te krijgen.

Groeten Ilona.
Dan ben je hier op het verkeerde forum terechtgekomen.
ilonakrijn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ilonakrijn »

Zou t? :wink:
gillianne
Actief
Contacteer:

bullet schreef:Ik heb me kostelijk vermaakt!! :smile: Leuke discussie!!!
Ik ben er weer was op vakantie maar hier nog zo'n plat neus, die ik elke dag nog wat platter knuffel!!!!!
Ik zou er wel 10 willen hebben!!! en doe er dan ook nog maar een paar franse bij!!!
Zo ontzettend lief zijn ze!!!

wat wordt Mutzi trouwens al groot!! lekker beestje!!!
dank je wel, ja de tijd gaat hard, veel te hard, ze is alweer 6 maanden ondertussen.
en idd een stuk of tig erbij zou voor mij ook geen straf zijn hahahha.
Afbeelding
gillianne
Actief
Contacteer:

och misschien maar goed dat niet iedereen ze geweldig vind. vind het verder wel prima wat die persoon erover vind. zelf weten we tenslotte beter. mn zus heeft een beagle en die ligt knock out na een uur ravotten met mijn bullenmeiden van dezelfde leeftijd. dus de beagle ook maar ff schrappen om mee te fokken hhahahaha.
ga me bijna afvragen wat voor hond hij\zij zelf heeft.
Afbeelding
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Ik geloof dat elk ras wel een nadeel heeft. Wat dat betreft kun je maar het best een vuilnisbakkenrasje nemen. Die zijn trouwens ook heel erg leuk hoor!! Heb ik ook jaren gehad.

Ik ben helemaal bulldogverslaafd!!
Bullet kan aardig hijgen hoor, maar toen ik de avond 4 daagse met hem liep, hadden de andere het ook wel zwaar hoor en hijgden ook wel hoor. Zo'n Collie met zo'n dikke vacht had het ook niet gemakkelijk en liep de laatste dagen niet mee.
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”