Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoelang kan een hond z'n behoefte ophouden?
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hoelang kan een hond z'n behoefte ophouden?
Wat ik zeg: hij heeft jullie getraind. Jullie hem niet in ieder geval. Je beloningen waren te weinig lonend voor hem. Ik wed dat je geen kaas, frikandel of slagroom gebruikt hebt als beloning. Een beloning is pas een beloning als de ontvanger het als beloning ervaart. Daar zijn jullie de mist in gegaan. En je moet niet stoppen met belonen. Als gedrag niet lonend is voor de hond, zal het afnemen. Luisteren levert geen beloning op, niet luisteren levert wel een beloning op, namelijk aandacht, ook al is het negatieve aandacht. Ik zou zeggen: begin maar helemaal opnieuw met opvoeden en trainen. Ga ervan uit dat hij niets weet, niets snapt, niets kent, beloon gewenst gedrag, voorkom ongewenst gedrag of buig het om. Geen correcties. Echt serieus: geen enkele correctie. Leer hem op positieve manier een neutraal uitgesproken Nee aan. Nee is geen correctie, maar een signaal dat het niet het gewenste gedrag is en dat hij dus moet stoppen met wat hij doet en ander gedrag moet laten zien.
Maar goed, dat zal wel te veel moeite en tijd kosten, dus moet hond, zonder te begrijpen wat er verwacht wordt, zonder gewenst te zijn door degene die het meeste thuis is, zonder beloond te worden voor gewenst gedrag en met alleen maar gemopper, gedreig, frustratie richting hem, z'n leven leven. Ik heb echt medelijden met je hond
Maar goed, dat zal wel te veel moeite en tijd kosten, dus moet hond, zonder te begrijpen wat er verwacht wordt, zonder gewenst te zijn door degene die het meeste thuis is, zonder beloond te worden voor gewenst gedrag en met alleen maar gemopper, gedreig, frustratie richting hem, z'n leven leven. Ik heb echt medelijden met je hond
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik snap dat je het niet wilt horen, maar je begrijpt gewoon het hele fenomeen hond niet.
''Direct terug als hij niet luistert op de wandeling, ongeacht of hij zijn behoefte heeft gedaan''. ''Luisterde als pup niet met lekkere snoepjes''.
Ik zou je echt willen adviseren je te gaan verdiepen in wat een hond is. Zelf vond ik de boeken van Jan Fennel heel leuk, hoewel ze inmiddels vermoedelijk al wel wat verouderd zijn. Haar hele theorie van vertrouwen tussen hond en baas als basis werkte voor mijn honden altijd geweldig, vandaag de dag nog steeds. Maar hierbij een kleine suggestie.
Alles valt en staat met onderling vertrouwen en elkaar begrijpen.
Maar daar gaat het hier helaas ook juist zo mis. Je denkt dat je duidelijk bent tegen je hond, je doet ongetwijfeld op je eigen manier ontzettend je best. Maar je hond begrijpt je totaal niet. Hij SNAPT niet wat je bedoeld, wat je wilt. Jullie communicatie werkt niet. Het is alsof ik tegen jou zou schreeuwen in het Russisch. Je snap nog net dat je niet doet wat ik wil, maar... wat WIL ik dan WEL? Dat is precies wat jij omschrijft tussen jou en je hond. Je hond BEGRIJPT je niet. Hij snapt jou manier van correctie niet, maar bovenal, begrijpt niet welk gedrag nu WEL gewenst is. En je bent (nog) niet in staat gebleken om de hond duidelijk te maken welk gedrag je wilt zien.
Een pup is een pup en heeft ook echt de aandachtsspanne van een baby. Een lekker snoepje is gewoon maar heel even boeiend, als het dat al is. En soms is het snoepje ook stomweg niet lekker genoeg om leuker te zijn dan al die andere indrukken! Er zijn zelfs volwassen honden genoeg waarvoor dat geld. Dan moet je met iets HEEL bijzonders komen, anders is de prikkel gewoon leuker dan die hele beloning.
Dus kijk eens per situatie wat je wel graag wilt. En hoe je dat zou kunnen bereiken.
Als voorbeeld het piepen tijdens jullie eten. De hond eerst voeren is waarschijnlijk de oplossing voor dit probleem. Helaas, dat ziet je partner niet zitten. Maar wat dan wel? Er moet toch IETS gebeuren. Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg. Zou je partner oke zijn met een kleine tussenstap, zoals een kong met wat vulling? Dat is geen echte maaltijd, maar het leid de hond een tijdje af, en hij heeft iets anders om op te focussen.
En 'niet luisteren' op de wandeling. Waar praten we dan over? Hoe lang is de hond niet uit geweest, hoe veel energie heeft hij opgebouwd? Een hond die barst van de energie, zal doorgaans niet geweldig luisteren, zelfs niet als hij goed getrained is. Die energie moet er eerst uit. Hoewel ik nou geen speciale fan ben van de trainer Cesar Milan, is dat iets wat hij heel goed belicht heeft. EERST de energie eruit, DAN kan er getrained worden, niet andersom. Een hond die barst van de opwinding kan niet goed focussen.
Is het, bijvoorbeeld, mogelijk om ergens op een veilig plekje in de buurt (of als je een grote tuin hebt, in de tuin) wat apporteerspelletjes te doen? Een paar balletjes gooien bijvoorbeeld? En DAN pas echt te gaan wandelen, en er meteen een trainingsspelletje van te maken? Eventueel kan je een lange lijn (bijv 20 meter) gebruiken, als je je zorgen maakt dat de hond niet bij jou wil blijven, en gooi je niet te ver. Maar geef hem de kans de energie een beetje kwijt te raken.
Een hond leert pas als die spanning eruit is. En dan is het de taak aan jou om vooral duidelijk te maken wat je wilt zien. Leer de hond bijvoorbeeld om te volgen, om netjes mee te lopen. Leer de hond spelenderwijs aan de lijn om gauw te komen als je roept, door een beloning waar hij WEL gevoelig voor is. Voor de een is dat een koekje, voor de ander een bal, en voor een derde een stukje leverworst omdat andere beloningen stomweg niet leuk genoeg zijn. Hier is zelfs voor ''direct reageren'' een speciaal fluitje. Ik kan roepen (en dan wil ik reactie, maar heeft het geen haast), maar dat word heus wel eens genegeerd. Maar het fluitje is speciaal, en daar wil ik meteen reactie op. Dat heb ik dus aangeleerd met het lekkerste van het lekkerste, en ik merk ook dat hij die serieuzer neemt dan een gewoon commando. Het zijn allemaal dingen waar jullie samen mee kunnen werken.
''Direct terug als hij niet luistert op de wandeling, ongeacht of hij zijn behoefte heeft gedaan''. ''Luisterde als pup niet met lekkere snoepjes''.
Ik zou je echt willen adviseren je te gaan verdiepen in wat een hond is. Zelf vond ik de boeken van Jan Fennel heel leuk, hoewel ze inmiddels vermoedelijk al wel wat verouderd zijn. Haar hele theorie van vertrouwen tussen hond en baas als basis werkte voor mijn honden altijd geweldig, vandaag de dag nog steeds. Maar hierbij een kleine suggestie.
Alles valt en staat met onderling vertrouwen en elkaar begrijpen.
Maar daar gaat het hier helaas ook juist zo mis. Je denkt dat je duidelijk bent tegen je hond, je doet ongetwijfeld op je eigen manier ontzettend je best. Maar je hond begrijpt je totaal niet. Hij SNAPT niet wat je bedoeld, wat je wilt. Jullie communicatie werkt niet. Het is alsof ik tegen jou zou schreeuwen in het Russisch. Je snap nog net dat je niet doet wat ik wil, maar... wat WIL ik dan WEL? Dat is precies wat jij omschrijft tussen jou en je hond. Je hond BEGRIJPT je niet. Hij snapt jou manier van correctie niet, maar bovenal, begrijpt niet welk gedrag nu WEL gewenst is. En je bent (nog) niet in staat gebleken om de hond duidelijk te maken welk gedrag je wilt zien.
Een pup is een pup en heeft ook echt de aandachtsspanne van een baby. Een lekker snoepje is gewoon maar heel even boeiend, als het dat al is. En soms is het snoepje ook stomweg niet lekker genoeg om leuker te zijn dan al die andere indrukken! Er zijn zelfs volwassen honden genoeg waarvoor dat geld. Dan moet je met iets HEEL bijzonders komen, anders is de prikkel gewoon leuker dan die hele beloning.
Dus kijk eens per situatie wat je wel graag wilt. En hoe je dat zou kunnen bereiken.
Als voorbeeld het piepen tijdens jullie eten. De hond eerst voeren is waarschijnlijk de oplossing voor dit probleem. Helaas, dat ziet je partner niet zitten. Maar wat dan wel? Er moet toch IETS gebeuren. Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg. Zou je partner oke zijn met een kleine tussenstap, zoals een kong met wat vulling? Dat is geen echte maaltijd, maar het leid de hond een tijdje af, en hij heeft iets anders om op te focussen.
En 'niet luisteren' op de wandeling. Waar praten we dan over? Hoe lang is de hond niet uit geweest, hoe veel energie heeft hij opgebouwd? Een hond die barst van de energie, zal doorgaans niet geweldig luisteren, zelfs niet als hij goed getrained is. Die energie moet er eerst uit. Hoewel ik nou geen speciale fan ben van de trainer Cesar Milan, is dat iets wat hij heel goed belicht heeft. EERST de energie eruit, DAN kan er getrained worden, niet andersom. Een hond die barst van de opwinding kan niet goed focussen.
Is het, bijvoorbeeld, mogelijk om ergens op een veilig plekje in de buurt (of als je een grote tuin hebt, in de tuin) wat apporteerspelletjes te doen? Een paar balletjes gooien bijvoorbeeld? En DAN pas echt te gaan wandelen, en er meteen een trainingsspelletje van te maken? Eventueel kan je een lange lijn (bijv 20 meter) gebruiken, als je je zorgen maakt dat de hond niet bij jou wil blijven, en gooi je niet te ver. Maar geef hem de kans de energie een beetje kwijt te raken.
Een hond leert pas als die spanning eruit is. En dan is het de taak aan jou om vooral duidelijk te maken wat je wilt zien. Leer de hond bijvoorbeeld om te volgen, om netjes mee te lopen. Leer de hond spelenderwijs aan de lijn om gauw te komen als je roept, door een beloning waar hij WEL gevoelig voor is. Voor de een is dat een koekje, voor de ander een bal, en voor een derde een stukje leverworst omdat andere beloningen stomweg niet leuk genoeg zijn. Hier is zelfs voor ''direct reageren'' een speciaal fluitje. Ik kan roepen (en dan wil ik reactie, maar heeft het geen haast), maar dat word heus wel eens genegeerd. Maar het fluitje is speciaal, en daar wil ik meteen reactie op. Dat heb ik dus aangeleerd met het lekkerste van het lekkerste, en ik merk ook dat hij die serieuzer neemt dan een gewoon commando. Het zijn allemaal dingen waar jullie samen mee kunnen werken.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Dat klopt. Daar heb ik - zeker nu niet - gewoon even de puf niet voor. Of nou ja, even... Straks ook niet. Dan is er iets anders wat mijn aandacht zal hebben. Dus opnieuw beginnen is voor mij geen optie. Maar ook om een andere reden niet. Ik geloof er eigenlijk niet in dat wij onze hond nog in die mate zouden kunnen veranderen. En ik moet oppassen voor een bepaald gevoel, wat tevoorschijn kwam bij het opvoeden van een pup, dat wil ik niet nog een keer meemaken. Dus kan het ook gewoon helaas niet.Fotogravinnetje schreef: ↑02 dec 2021 23:00 Wat ik zeg: hij heeft jullie getraind. Jullie hem niet in ieder geval. Je beloningen waren te weinig lonend voor hem. Ik wed dat je geen kaas, frikandel of slagroom gebruikt hebt als beloning. Een beloning is pas een beloning als de ontvanger het als beloning ervaart. Daar zijn jullie de mist in gegaan. En je moet niet stoppen met belonen. Als gedrag niet lonend is voor de hond, zal het afnemen. Luisteren levert geen beloning op, niet luisteren levert wel een beloning op, namelijk aandacht, ook al is het negatieve aandacht. Ik zou zeggen: begin maar helemaal opnieuw met opvoeden en trainen. Ga ervan uit dat hij niets weet, niets snapt, niets kent, beloon gewenst gedrag, voorkom ongewenst gedrag of buig het om. Geen correcties. Echt serieus: geen enkele correctie. Leer hem op positieve manier een neutraal uitgesproken Nee aan. Nee is geen correctie, maar een signaal dat het niet het gewenste gedrag is en dat hij dus moet stoppen met wat hij doet en ander gedrag moet laten zien.
Dus ja, dan maar zo leven zoals nu. Het zijn maar kleine irritaties.
-
- Actief
En ik kon met het lekkerste bot zwaaien, hij kwam als pup NIET als ik hem riep terwijl hij op het veldje achter ons huis z'n laatste behoefte van de dag deed. Echt geen enkel snoepje/beloning had gewerkt.
En dat frustrerende enorm. Want ik wilde naar bed toe. En hem alleen laten en zelf gewoon naar binnen gaan, dat ie het maar lekker uit kon zoeken, kon niet, want pup.
Dus nee, ik heb hem niet verkeerd opgevoed. Hij begrijpt dondersgoed wat ik wil van hem (voorbeeld "zit"), maar het is gewoon een bloedeigenwijze hond. Die blijkbaar liever streng opgevoed wordt.
En dat frustrerende enorm. Want ik wilde naar bed toe. En hem alleen laten en zelf gewoon naar binnen gaan, dat ie het maar lekker uit kon zoeken, kon niet, want pup.
Dus nee, ik heb hem niet verkeerd opgevoed. Hij begrijpt dondersgoed wat ik wil van hem (voorbeeld "zit"), maar het is gewoon een bloedeigenwijze hond. Die blijkbaar liever streng opgevoed wordt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nee daar heeft hij niet zelf voor gezorgdMyDoggie2020 schreef:Dus hij heeft er zelf voor gezorgd dat wij hem weleens streng toe moeten spreken, alleen dan luistert hij.

Als jouw hond niet kan leren op de manier waarop jij lesgeeft, dan moet jij lesgeven op de manier waarop hij wèl kan leren.
Niet de fout van de hond.
Jouw fout.
Als je daar nu van uitgaat kan je verder komen en ook een goed band met hem opbouwen.
Als je dat niet wilt accepteren wordt het nooit wat.
-
- Actief
Ik heb trouwens idd geen verstand van honden. Ik heb ze nooit gehad, dit is de eerste (en enige, wat mij betreft nooit meer een hond in huis). Dus ik had geen idee wat we precies in huis haalden. Ook boeken zeggen niets over hoe zwaar het kan zijn, hoe het écht is om een pup in huis te hebben. Want ik heb heus wel het een en ander bekeken/gelezen (van Robin, puppygroep). Nergens heb ik iig gezien of gelezen hoe het uiteindelijk is geweest bij ons. Niemand heeft mij gewaarschuwd dat een pup zó het bloed onder je nagels vandaan kan halen dat je een frustratie voelt waar je niet mee om kan gaan.
Ik heb mijn best gedaan te laten inzien aan mijn partner dat dit 'm niet gaat worden, maar hij heeft nooit willen luisteren. De hond was belangrijker dan wat ik zei. Zijn gevoel en zijn houden van hem was belangrijker. En dit neem ik hem zeer kwalijk, want ik heb belangrijke dingen verteld die een lichtje zouden moeten hebben laten branden...
Ik heb mijn best gedaan te laten inzien aan mijn partner dat dit 'm niet gaat worden, maar hij heeft nooit willen luisteren. De hond was belangrijker dan wat ik zei. Zijn gevoel en zijn houden van hem was belangrijker. En dit neem ik hem zeer kwalijk, want ik heb belangrijke dingen verteld die een lichtje zouden moeten hebben laten branden...
- Hylos
- Zeer actief
Jij snapt echt helemaal niks van honden en opvoeding en denkt alleen maar vanuit jezelf en wil dat ook niet veranderen.
Hou er nou maar gewoon mee op, dat wordt niks.
Of zoals ze bij het leger zeggen: ongeschikt.
Hou er nou maar gewoon mee op, dat wordt niks.
Of zoals ze bij het leger zeggen: ongeschikt.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Een stukje over belonen. Dan kun je zien dat beloningen voor een hond iets heel anders kunnen zijn dan jij denkt dat ze zijn: https://vanmaanenloca.nl/hond-belonen/
-
- Actief
Oké. Bij deze mijn laatste post in dit topic. (Topic he, dus niet het gehele forum.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Beetje flauw en nogal 'kop-in-het-zand-steken'.MyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 16:05Oké. Bij deze mijn laatste post in dit topic. (Topic he, dus niet het gehele forum.)

-
- Actief
- Aantal honden: 6
Vooral met een pup zorg je dan dat hij bepaald gedrag niet kan vertonen. Dus zolang hij nog niet direct komt gewoon niet los, geen tijd om lang buiten te zijn, aan een lijntje laatste ronde doen enzMyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 11:04 En ik kon met het lekkerste bot zwaaien, hij kwam als pup NIET als ik hem riep terwijl hij op het veldje achter ons huis z'n laatste behoefte van de dag deed. Echt geen enkel snoepje/beloning had gewerkt.
Geen fut, tijd of wat dan ook.. pup in de ren ipv los in huis en er de hele tijd op letten.
2x per dag 5 min trainen met het aller lekkerste snoep of speeltje en meer niet.
- Anrien88
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dwergkeeshond
AMEN!!
Pfff ik zit dit eens vol verbazing te lezen allemaal en kan mij haast gewoon niet voorstellen dat dit echt is...
- Hakkene
- Zeer actief
Hoe leuk is het eigenlijk voor die hond om bij jullie te wonen?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Je hebt zo gezegde:
Als het te mooi is om waar te zijn,
is het dat ook
Geld dat ook voor
Wat te slecht lijkt om waar te zijn
is het dat ook
Ik hoop dat je snel je zelf weer bent en toch meer om de hond gaat geven, die heeft hier ook niet voor gekozen
Als het te mooi is om waar te zijn,
is het dat ook
Geld dat ook voor
Wat te slecht lijkt om waar te zijn
is het dat ook
Ik hoop dat je snel je zelf weer bent en toch meer om de hond gaat geven, die heeft hier ook niet voor gekozen
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Je vraag is inmiddels afdoende beantwoordt en tips heb je meer dan genoeg gekregen maar nu ik alles gelezen heb en de context zie schrik ik toch wel van je oorspronkelijke vraag. Je geeft aan geen zin te hebben om hem uit te laten ( al doe je dat wel) neemt geen tips aan maar gaat wel diep in op de vraag hoelang een hond zijn behoefte op kan houden.
Verder kan ik alleen nog in zijn algemeenheid zeggen dat nauw samenleven met een dier je een spiegel voorhoudt.
Als jij uitstraalt wat ik hier lees; kannietwilnietgeenzin, dan krijg je dat van je hond terug. Met dat voor ogen is er voor jullie best nog een hoop te winnen.
En misschien wil je partner zich hier wel aanmelden, hij kan die tips ook goed gebruiken.
Jullie hebben een goed relatie geef je aan, dus jullie hebben er samen voor gekozen een jong levend wezen in huis te halen wat totaal van jullie afhankelijk is en waar je voor de volle 100 % verantwoordelijk voor bent.
Als herplaatsen geen optie is dan zijn jullie het aan je hond en aan jezelf verplicht om die verantwoordelijkheid te dragen.
En verantwoordelijk zijn wil ook zeggen; de hond een beter leven gunnen als jullie hem dat niet kunnen of willen bieden. Succes!
Verder kan ik alleen nog in zijn algemeenheid zeggen dat nauw samenleven met een dier je een spiegel voorhoudt.
Als jij uitstraalt wat ik hier lees; kannietwilnietgeenzin, dan krijg je dat van je hond terug. Met dat voor ogen is er voor jullie best nog een hoop te winnen.
En misschien wil je partner zich hier wel aanmelden, hij kan die tips ook goed gebruiken.
Jullie hebben een goed relatie geef je aan, dus jullie hebben er samen voor gekozen een jong levend wezen in huis te halen wat totaal van jullie afhankelijk is en waar je voor de volle 100 % verantwoordelijk voor bent.
Als herplaatsen geen optie is dan zijn jullie het aan je hond en aan jezelf verplicht om die verantwoordelijkheid te dragen.
En verantwoordelijk zijn wil ook zeggen; de hond een beter leven gunnen als jullie hem dat niet kunnen of willen bieden. Succes!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik weet eigenlijk niet of ik dit serieus moet nemen, of dat het gaat om een beetje stangen.
Als het wel serieus is: laat je partner de hond naar zijn ouders brengen als hij werkt. Jij hebt er duidelijk geen zin en wil de situatie ook niet verbeteren.
Als het wel serieus is: laat je partner de hond naar zijn ouders brengen als hij werkt. Jij hebt er duidelijk geen zin en wil de situatie ook niet verbeteren.
-
- Zeer actief
Ik vond een pup ook enorm moeilijk. Had tot dan toe alleen maar volwassen honden gehad. En een die volwassen was maar buiten eigenlijk totaal niet luisterde, ik vond het enorm moeilijk om mee om te gaan eerlijk gezegd.MyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 11:20 Ik heb trouwens idd geen verstand van honden. Ik heb ze nooit gehad, dit is de eerste (en enige, wat mij betreft nooit meer een hond in huis). Dus ik had geen idee wat we precies in huis haalden. Ook boeken zeggen niets over hoe zwaar het kan zijn, hoe het écht is om een pup in huis te hebben. Want ik heb heus wel het een en ander bekeken/gelezen (van Robin, puppygroep). Nergens heb ik iig gezien of gelezen hoe het uiteindelijk is geweest bij ons. Niemand heeft mij gewaarschuwd dat een pup zó het bloed onder je nagels vandaan kan halen dat je een frustratie voelt waar je niet mee om kan gaan.
Maar eigenlijk heb ik dat ook met baby's of kinderen. Pas vanaf een jaar of 7 en liefst ouder vind ik ze leuker worden

Bij mijn tweede hond heb ik enorm getwijfeld of ze wel bij mij paste en of ze niet beter elders zou kunnen wonen. Ergens kwam een ommekeer, door haar/door mij.. ik kan er nog steeds niet echt de vinger op leggen maar vanaf dat moment ging het allemaal anders, ze bleef eigenwijs en niet zo gehoorzaam als mijn andere hond, maar ach, ik kon ook ontzettend om haar lachen toen ik eenmaal haar zag zoals ze was en hoeveel liefde ze gaf en ook de lol die ze anderen buiten ook bezorgde. Ze was gek op kinderen, die ik niet had, maar buiten was ze zo leuk met kinderen die met haar wilden spelen of haar wilden aaien, spastische mensen het maakte haar allemaal niet uit, zo'n enorme lieve hond was ze. Ik moest haar domweg gewoon haar zelf laten zijn binnen de grenzen. En daar zijn we samen uitgekomen, zij iets sneller luisteren, en ik af en toe een oogje dichtknijpen bij ongehoorzaamheid die geen kwaad konden.
Echt als je dat door gaat krijgen, dan kun je zo'n gezellig gezin gaan vormen straks met een happy hond, happy partner en evt. gezinsuitbreiding.
Je stoot die hond nu gewoon af, en dat vind ik best triest zeker voor een jonge labrador die zo'n leuk onderdeel van je gezin kan uitmaken.
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Herder
Ik vind dit wel een interessant topic, en denk dan: waarom wil je zo weinig mogelijk wandelen? Samen wandelen is toch fijn? En een essentieel onderdeel van de reden waarom je voor een hond koos?
Wij doen 4 wandelingen op een dag, we lopen ongeveer 4 uur per dag met hem.
We hebben als leidraad dat we maximaal 5,5 uur tussen de wandelingen aanhouden. Soms gaan we na 4 uur weer, soms na 6 uur. Voor de nacht houden we tussen de 8 -9 uur aan, en dat gaat doorgaans vanzelf, maar maken we hem pas wakker als hij de 10 uur begint aan te tikken.
Wij doen 4 wandelingen op een dag, we lopen ongeveer 4 uur per dag met hem.
We hebben als leidraad dat we maximaal 5,5 uur tussen de wandelingen aanhouden. Soms gaan we na 4 uur weer, soms na 6 uur. Voor de nacht houden we tussen de 8 -9 uur aan, en dat gaat doorgaans vanzelf, maar maken we hem pas wakker als hij de 10 uur begint aan te tikken.
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Herder
Oei, ik lees nu dat dit wel een groot probleem is.
Hoe gaat het nu met jullie hond. En met jou?
Heb je er meer je weg en plezier in kunnen vinden?
Hoe gaat het nu met jullie hond. En met jou?
Heb je er meer je weg en plezier in kunnen vinden?
Ik zou zeggen, lees dit even viewtopic.php?p=8571373#p8571373, dan weet je meteen genoeg.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
MoTsiTsi schreef: ↑16 apr 2022 19:47Ik zou zeggen, lees dit even viewtopic.php?p=8571373#p8571373, dan weet je meteen genoeg.
Naar welk topic verwijst deze link? Ik krijg een melding dat ik geen toestemming heb om het te lezen

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat topic is opgeschoond, de link verwijst naar het verwijderde gedeelte. Dit is het goede topic:viewtopic.php?t=337749Tamara/Bayko schreef: ↑17 apr 2022 19:21MoTsiTsi schreef: ↑16 apr 2022 19:47Ik zou zeggen, lees dit even viewtopic.php?p=8571373#p8571373, dan weet je meteen genoeg.
Naar welk topic verwijst deze link? Ik krijg een melding dat ik geen toestemming heb om het te lezen.