Op Texel troffen we toevallig (op afstand) 2x een gezin met een mechel en een jonge (x?) hollandse herder. Die laatste..mijn hemel
Of hij was echt ontiegelijk druk, of de baas had nog niet de juiste knopjes gevonden.. zelf had ik dat dier op bepaalde momenten allang al van de flex gehaald en even pas op de plaats laten maken middels de gewone leren politielijn. Ik zag de man (en het was geen kleine tengere man) van links naar rechts schieten soms omdat de hond weer in de flexlijn klapte.. echt een stuiterbal, dan weer keurig op commando af, om na 3 seconden weer te bedenken dat het lang genoeg had geduurd en dat op rechts ook iets was te doen
Een riem die ik op vakantie ook graag om me nek heen hang trouwens, want onze Aki is ook niet een hele rustige hond.
Mijn vriend is van de flexlijnen , ik vind op bepaalde plekken of om even snel aan te kunnen lijnen een gewone lijn veel fijner.
Aak is druk, kan druk worden door prikkels en is dan wat moeilijker tot de orde te roepen, wordt dan behoorlijk wars en baldadig als je niet op tijd "ingrijpt".
We konden echter wel weer relaxed een uitsmijter bij een restaurant eten met hem en Jol aan de lijn bij ons tafeltje. Dus het is geen drukte continue en hij kan ook wel luisteren en even rustig zijn.
Maar het is een vrij drukke hond, die snel geprikkeld is en snel kan doorschieten in té, maar dat weten we dus meestal zijn we op tijd om op de rem te trappen.