Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Druk druk druk. Hoe druk zijn jullie honden?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Druk druk druk. Hoe druk zijn jullie honden?

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:
dagmar88 schreef:
lor1_1984 schreef:AliExpress, maar ook veel dierenwinkels hebben een simpele voerbal te koop.
Ja. Daar hebben ze naast simpele voerballen ook veel goedkope mooie snuffelmatten, puzzels en van die platte knuffels.

Heb net voor sjaak een clicker met aanwijsding, een bel en een slinger met belletjes gekocht.
Die laatste had ik charlie aangeleerd, er een zwieper aan geven als ze moest plassen. Hij begint het zelf aan te geven tussendoor, dus een mooi moment om daar mee te beginnen.
Jij bent wel goed in op Ali zoeken he... kun je ook een touch-met-geluid dingetje vinden toevallig? :mann:
Dus als de hond t met zn neus aanraakt een zoemertje oid gaat?
Zoiets?

Eigenlijk veel leuker dan die bel :oohja: :mrgreen:

https://nl.aliexpress.com/item/Game-Ant ... 7325bad5-0
Ja zoiets maar die is wel heul groot om om mn middel te doen Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Heavy schreef:
dagmar88 schreef:
Heavy schreef: Ja Peer is zoals mijn vorige reu . Ik bedoel ook niet dat alle reuen zo zijn hoor maar het zit er ergens misschien toch nog wel in . Pa gaat op jacht en ma blijft thuis bij de kinderen :wink:
:LOL: Wie is toch die wolf die elke zondag het konijn voor komt kauwen?

Leuk bedacht.
Op jacht naar teven bedoelde ik
Hahaha ja. Heel herkenbaar. Een wandeling met Peer duurt 2 x zo lang als nodig op de afstand die ik loop.
Bedenk daarbij dat ik al heel langzaam loop.
Snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel snuffel
snuffel snuffel. Peer is altijd wel in voor een potje stoeien. Blijft wat mij betreft bij wat gespring en geparadeer.
Honden mogen in de wijk niet los.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Ja zoiets maar die is wel heul groot om om mn middel te doen Afbeelding
:LOL: Ja.

https://nl.aliexpress.com/item/30-secon ... 0000000000

https://nl.aliexpress.com/item/Leren-Mi ... 0000000000
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:Ja zoiets maar die is wel heul groot om om mn middel te doen Afbeelding
Afbeelding Ja.

https://nl.aliexpress.com/item/30-secon ... 0000000000

https://nl.aliexpress.com/item/Leren-Mi ... 0000000000
Dat komt meer in de richting! Thanks!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Oor is helemaal niet druk. Tenminste thuis niet. Over het algemeen ligt ze ergens prinsheerlijk te slapen, en als ze zin heeft in vertier dan gaat ze los op een kauwding of ze komt een knuffel brengen voor spelen. Als we stoeien doe ik gekker dan zij :P Begrijp me niet verkeerd, ze kan wel intens zijn en ze kan hard blaffen, snel rennen, met kracht ergens bovenop springen, dus in die zin wel 'intens'. Maar onder druk versta ik meer een soortvan zenuwachtig adhd gedrag met de hele tijd alle kanten op vliegen of hijgen en een korte aandachtsspanne voor dingen en geen seconde stil zitten, en dat heeft ze gelukkig helemaal niet. Buiten kan ze wel druk doen hoor, dat ze even dolle minuutjes heeft. Dan moet er echt even stoom uit de ketel soms, maar ook daar duurt het meestal niet lang. Dat was als pup trouwens wel anders :mrgreen: god wat was dat kind intens soms. En ze ging maar door, heremijntijd. Dat heeft me heel wat geduld en doorzettingsvermogen en traininsuren gekost, dat waren echt wel tropenjaren. Maar toen ze eenmaal volwassen werd is dat allemaal heel prachtig gestabiliseerd en meer controleerbaar geworden (voor haarzelf voornamelijk en daardoor ook voor mij).

Ik denk niet dat ik heel gelukkig zou worden van een hond die almaar druk is, en belangrijker ik kan me ook neit goed voorstellen dat die hond zelf daar gelukkig van is. Elk dier zou toch moeten kunnen ontspannen op de een of andere manier, anders is er iets niet goed, dan ga je het hebben over chronische stress en dat is denk ik nooit gezond.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie is onverstoorbaar. Buiten kan ze heerlijk rennen maar in huis merk ik nauwelijks dat ik een Turk heb.
En Lot.... :LOL: Lot heeft Druk uitgevonden. Toen ze hier net was, dik in de stress, rende ze alleen maar rond. De tuin is nieuw en dus nog wennen, dus ook daar drentelt ze continu op en neer. Als we gaan wandelen, hangt ze vol overgave knorrend in Izzie's kraag en poten (die ook daar onverstoorbaar onder blijft). Ik heb echt 2 totaal verschillende honden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zuri is lui, en rustig en lui en daar is ze voor gemaakt volgens mij, Boots is denk ik gewoon, net als Van Gils was, heel erg aanwezig en gewoon lekker actief,
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 apr 2019 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Onze honden zijn rustig in huis, Abra zelfs lui te noemen, maar wel aanwezig. Luus soms luid en duidelijk :mrgreen:

Buiten zijn ze wel behoorlijk actief, vanochtend vroeg de Vlietlanden rond gelopen, een wandeling van twee uur en dan ze behoorlijk actief samen.
Voor Abra is het dan, op uiteraard nog wat plasrondes in de buurt na, klaar.
Luus vindt een speurtochtje vanmiddag dan nog wel leuk om te doen of een andere wandeling die meer omvat dan enkel de behoefte doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het kan ook zo verschillen hoe honden die energie uiten. Amy is in haar drukte best wel lijfelijk aanwezig en kan ook wel eens lomp en ongeremd zijn. Mila is gedurende de dag bijna net zo actief, maar nooit lomp of onbeheerst, zij is dan bijvoorbeeld gewoon lekker zelf aan het spelen en daar heb je bij haar geen last van. Als Amy zelf speelt vliegen de speeltjes je letterlijk om je oren, staan de meubels naderhand niet meer op dezelfde plek en moet je oppassen dat je er geen blauw oog aan overhoudt. Dat voelt daardoor dus veel drukker. Nerveus-druk is ze echter totaal niet, maar wel een bezig bijtje met veel energie.
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Ze zijn 13 en 14 jaar oud. De meeste drukte is er wel uit.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Mijn honden zijn helemaal niet druk. Er wordt wel eens gespeeld en gedold in huis, maar nooit lang. Buiten doet Luna alles op haar dooie gemakkie maar dat is nu ook deels de leeftijd en Vito vliegt wel heen en weer maar die is nog jong.
Wij hameren wel op rust, dat vind ik bij mijn type hond wel belangrijk. Even gek doen mag, maar klaar is klaar.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Zahra is echt heel rustig. Die kun je rustig een dag gewoon totaal niet merken en helemaal vergeten. Ze is gewoon lui. :D Totdat ze buiten mag rennen, dan gaat ze aan.

Sammy & Isa zijn wel drukteschoppertjes :D
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

DeDiana schreef:Het kan ook zo verschillen hoe honden die energie uiten. Amy is in haar drukte best wel lijfelijk aanwezig en kan ook wel eens lomp en ongeremd zijn. Mila is gedurende de dag bijna net zo actief, maar nooit lomp of onbeheerst, zij is dan bijvoorbeeld gewoon lekker zelf aan het spelen en daar heb je bij haar geen last van. Als Amy zelf speelt vliegen de speeltjes je letterlijk om je oren, staan de meubels naderhand niet meer op dezelfde plek en moet je oppassen dat je er geen blauw oog aan overhoudt. Dat voelt daardoor dus veel drukker. Nerveus-druk is ze echter totaal niet, maar wel een bezig bijtje met veel energie.
inderdaad. Al mijn honden hebben veel energie, maar druk vind ik ze niet omdat er geen nervositeit bij zit. Maverick is na 2 uur lopen net opgewarmd en moet dan altijd nog een tijdje rondstuiteren. Hij zou ook graag met de anderen willen spelen. Maar hij lummelt net zo graag op de bank en is 's nachts gewoon stil. Herders moeten altijd wat, maakt niet uit of ze moe zijn. Als ik bezig ben, zijn zij het ook. Zo hoort dat gewoon vinden ze. Maar ook die kunnen rustig liggen gelukkig.
Ik heb eens een heel druk opvangertje gehad. Een kleine terriermixje waar geen uitknop op zat. Het is reuze koddig en je wordt er vrolijk van, maar op een gegeven moment moet het wel klaar zijn :Q:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Op Texel troffen we toevallig (op afstand) 2x een gezin met een mechel en een jonge (x?) hollandse herder. Die laatste..mijn hemel :schrik:
Of hij was echt ontiegelijk druk, of de baas had nog niet de juiste knopjes gevonden.. zelf had ik dat dier op bepaalde momenten allang al van de flex gehaald en even pas op de plaats laten maken middels de gewone leren politielijn. Ik zag de man (en het was geen kleine tengere man) van links naar rechts schieten soms omdat de hond weer in de flexlijn klapte.. echt een stuiterbal, dan weer keurig op commando af, om na 3 seconden weer te bedenken dat het lang genoeg had geduurd en dat op rechts ook iets was te doen :LOL:
Een riem die ik op vakantie ook graag om me nek heen hang trouwens, want onze Aki is ook niet een hele rustige hond.
Mijn vriend is van de flexlijnen , ik vind op bepaalde plekken of om even snel aan te kunnen lijnen een gewone lijn veel fijner.
Aak is druk, kan druk worden door prikkels en is dan wat moeilijker tot de orde te roepen, wordt dan behoorlijk wars en baldadig als je niet op tijd "ingrijpt".
We konden echter wel weer relaxed een uitsmijter bij een restaurant eten met hem en Jol aan de lijn bij ons tafeltje. Dus het is geen drukte continue en hij kan ook wel luisteren en even rustig zijn.
Maar het is een vrij drukke hond, die snel geprikkeld is en snel kan doorschieten in té, maar dat weten we dus meestal zijn we op tijd om op de rem te trappen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”