Oké, dank je voor de uitlegMarjoleine schreef:Nee, eigenlijk daalt het eigenlijk zelden als het bescherming is door vaccinatie. Wel maternaal natuurlijk, die is tijdelijk. Dat is ook gewoon bekend.Caro. schreef:Ahh oké, dus die 2 kan jarenlang 2 blijven, begrijp ik nu.Marjoleine schreef:Joh, Jet staat op voor parvo 2 sinds ze 3 maanden is.
Ze heeft meegedaan aan een onderzoek en is in totaal 28 keer getiterd en het is 2 en blijft 2.
En ze is nu 4,5. Ze is overigens afgetekend tot 2021 de laatste keer (vorig najaar).
Ik vond het stom omdat het de parvo is maar beschermd is beschermd.
Dat wist ik niet, ik dacht dat alles langzaam zou zakken, maar dat hoeft dus helemaal niet
Maar als er bescherming is door vaccinatie daalt dat zelden.
Het lastige is dat de waarde laag kan zijn omdat de memory cells die actief worden bij bescherming niet meetbaar zijn. Dus dan lijkt het of er niks/weinig zit, maar dat is dan niet zo.
Dat is de reden dat, zoals Mal al zei, de titer omhoog kan gaan. Dan worden de memory cells actief en dat is dan wél meetbaar.
Ik begrijp nu dat dus de kans best heel groot is dat volgend jaar, bij herhaling titeren, de waarde nog helemaal goed is.
Ik was ook wel erg benieuwd bij Jessie omdat ik inmiddels begrepen had dat het tijdstip van enten bij pups nogal ter discussie staat juist
vanwege de maternale bescherming: geef je het te vroeg is het zinloos. Bij Jessie is de leeftijd geschat, wel redelijk in de buurt omdat ze
jong gevonden is, maar 1 of 2 weken kan al een enorm verschil maken bij de inenting.