Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jessie naar de dierenarts

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Jessie naar de dierenarts

Ongelezen bericht door Caro. »

Hilde schreef:Welk voer heeft ze? Er bestaan ook kluiven en koekjes van bv aardappelzetmeel of dingen als Rootz/Woefstocks. Kan ze misschien toch nog iets kluiven zonder dat dit buiten haar dieet komt? Al geloof ik ook niet dat het een intolerantie is... ik snap dat je er de pest in hebt.
Wat ze gekregen heeft van de DA bedoel je? Royal Canin Anallergenic, maar dat heb ik dus nog niet gegeven.
Vandaag is ze dus ineens een stuk beter, dus we wachten het nog heel even af .
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

natalie schreef:
Caro. schreef: Ik heb echt geen idee meer. Ik ga het wel geven en een muilkorf voor het kind kopen zodat ze niet meer van de straat vreet, en dan maar
zien of er verbetering komt.
Geen kluiven meer, geen plezier meer, gewoon smerige brokken en bek houden.

(sorry, ik heb de pest erin).
Begrijpelijk! Wat een gedoe zeg! Misschien toch maar een dagje vasten ook, om de boel een klein beetje tot rust te laten komen.
Nogmaals: sterkte ermee! :flower:
Dat vasten heeft Jessie dus zelf al gedaan door niet te eten :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ja die prijzen bij de DA zijn bizar. Shep moest eigenlijk op een leverdieet van Hill's. Ik heb het toen niet bij de DA meegenomen maar bij zooplus bestelt. Dat scheelde 25 euro, dat is toch eigenlijk niet normaal. En nu staat die bijna volle zak in de kast want na 2 weken weigerde mevrouw het te eten. Maar zoals heavy zegt, zou je dat voer toch nodig moeten hebben, bestel het dan via internet.
Nu eerst maar eens even bijkomen van deze stress dag en hopelijk blijft de ontlasting goed en wordt Jessie weer fit. Zo vermoeiend als dingen niet lekker lopen bij de DA. Ik had het dit jaar ook maar toen heb ik een klachtmail gestuurd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga er allemaal morgen verder over nadenken... ik waardeer jullie mening/advies/ervaring zeker :ok:
maar ik heb het helemaal gehad voor vandaag en kan toch niet meer logisch denken.
Ik weet dat ie in grootverpakking veel voordeliger is, dus dan kan ik beter 8 kilo bestellen, dat scheelt €5.00 per kilo :80:
maar volgens de dierenarts mag ze dan dus ook geen normale kluiven meer (ze krijgt pens en bullenpees hoofdzakelijk) en ze
moet een muilkorf om zodat ze niks meer van de straat eet, want anders werkt dat dieet niet.
Ik wil het best geven als basis om haar darmen te helpen herstellen, maar ik geloof niet in een voedselallergie of intolerantie, dus
ik zie het niet zitten om daarnaast ook alles af te schaffen: ze is 9 maanden oud en haar grootste hobby is kluiven en kauwen en
spelen met andere honden. Dat kan je vergeten dan allemaal.
We hebben haar 4.5 maand nu, ze is volop bezig met haar geestelijke ontwikkeling en onder honden zijn onder mensen zijn,
geestelijk bezig zijn met kongs en verstopdingetjes enz. enz.
Misschien zie ik het te somber in op het moment hoor en verzin ik wel weer dingen, maar ik vind het gewoon zo sneu voor haar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Misschien heeft ze gewoon een virus gehad en wordt ze nu weer beter,
Dan zou ik gewoon haar eigen brokken en kluiven geven als ze het daar normaal goed op doet.
En die zak brokken terugbrengen.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Ik snap heel goed dat je het sneu voor haar vindt. Ik moet misschien ook wel een eliminatie dieet gaan geven en ben ook al aan het uitzoeken of er tussendoortjes zijn die ze dan wel mag hebben omdat ik het ook sneu vind om haar dat te moeten ontzeggen.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou ook die zak brokken teruggeven. Allergie lijkt me echt onzin.
Wel inderdaad bloed laten testen op MZZ en algemene dingen en als daar niets uitkomt het zoeken in verhogen weerstand en andere voeding. Verschillende merken KVV oa.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

He bah... klote dat de dierenarts je geen vertrouwen maar alleen maar nog meer twijfels heeft gegeven.
Hopelijk blijft Jessie de goede kant op gaan en kan je wat met de adviezen die hier gegeven worden.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Vanmorgen stond een uitermate vrolijke en hongerige Jessie op me te wachten beneden: het kind is tot leven gekomen,
scheurde van de honger, maakte weer haar idiote sprongen én heeft een uitstekende drol gelegd :ok:

Dus toch te vroeg naar de dierenarts gegaan :ugh: Waarschijnlijk heeft ze dus toch iets verkeerds gegeten van de straat of
is het een virus geweest.
Nou ja, voor een volgende keer weten we dat ze sterker is dan we dachten en het belangrijkste is natuurlijk dat ze nu weer opknapt!

Ik wacht maar af qua bloedtesten wat er nu wel en niet gedaan kon worden met het bloed. Stress genoeg gehad, dus ik leg het naast
me neer en zie het allemaal wel. Was er niet genoeg bloed voor de MZZ dan gaan we over een paar weken wel terug (voorlopig heeft
ze een half trauma eraan overgehouden.. zo zonde, want de eerste keer prikken ging prima).
Het speciale voer staat nog onaangebroken, dat hou ik nog even achter de hand en wacht de komende dagen af of het helemaal hersteld
of niet.

O ja, en natuurlijk doe ik wat met de tips hier voor een beter herstel voor de darmen: ik ga het weekend rustig alles doorlezen en kijken
wat me het beste lijkt (of nog even wat vragen stel hier mocht ik er niet uitkomen). Bedankt allemaal :J:
Laatst gewijzigd door Caro. op 19 okt 2018 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro
Zeer actief

Fijn dat het beter lijkt te gaan. Ik zou dat voer inderdaad ook nog even dicht laten.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Dat klinkt goed! Hoe oud is Jessie nou?
De RC die je hebt is niet geschikt voor opgroeiende honden namelijk.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Dat klinkt goed! Hoe oud is Jessie nou?

Niet? :80: Owww wil je dat even uitleggen, want dat zou dan wel een flinke fout van de dierenarts zijn :80:

Jessie is op 25 oktober 10 maanden oud, dus nu 9 maanden en 3 weken (geschat, maar wel redelijk in de richting want ze is heel
jong gevonden op straat).
Afbeelding
A good dog never dies...

Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

fijn dat het beter gaat. Wat kun je je dan zorgen maken. Ik hoop dat het vanaf nu alleen maar de goede kant op gaat.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Barkley schreef:fijn dat het beter gaat. Wat kun je je dan zorgen maken. Ik hoop dat het vanaf nu alleen maar de goede kant op gaat.
Ik maakte me zo'n zorgen, dacht echt dat ze half dood aan het gaan was toen ze volkomen lusteloos was en niet wilde eten :(:
Ze is normaal zo vrolijk en speels en helemaal niks wilde ze meer. Dus vandaar ook 2 x naar de dierenarts. Ze is nog wat bang voor vreemden,
dus ik ga haar dat niet zo snel aandoen allemaal, maar ik maakte me echt enorme zorgen en dacht dat de darmen compleet verrot
waren door de parasieten ofzo (ik zag haar al met darmbloedingen en al).

Je moet zo'n beestje ook leren kennen natuurlijk: ze is hier nu 4.5 maand en had steeds last van haar darmen. Vorige week ging het een
heel stuk beter op nieuw voer en toen deze week ineens dit. Tja, dan weet je het gewoon niet meer.
In ieder geval is ze een stuk sterker dan we dachten en kan ze zelf herstellen van een virus/iets verkeerd gegeten, wat er ook gebeurd is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Hilde
Zeer actief

Caro. schreef:

Niet? :80: Owww wil je dat even uitleggen, want dat zou dan wel een flinke fout van de dierenarts zijn :80:

Jessie is op 25 oktober 10 maanden oud, dus nu 9 maanden en 3 weken (geschat, maar wel redelijk in de richting want ze is heel
Wat mij betreft inderdaad een flinke fout. De RC Anallergenic bevat te weinig eiwitten voor een hond in de groei. Ik kan niet goed inschatten hoe zwaar Jessie is of wordt, maar een hond tussen de 10-25 kilo volwassen gewicht mogen deze voeding pas vanaf twaalf maanden. Honden tussen de 25-45 kilo volwassen gewicht vanaf 15 maanden en nog zwaardere honden pas vanaf 18-24 maanden. Alleen honden tot 10 kilo volwassen gewicht (maar daar zit Jessie zeker boven zo te zien) mogen de voeding vanaf ongeveer 8-9 maanden.

Er zit gewoon te weinig in om goed van te groeien. Laat die zak dus maar lekker dicht :F:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Dat zijn goede berichten, super!!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hilde schreef:
Caro. schreef:

Wat mij betreft inderdaad een flinke fout. De RC Anallergenic bevat te weinig eiwitten voor een hond in de groei. Ik kan niet goed inschatten hoe zwaar Jessie is of wordt, maar een hond tussen de 10-25 kilo volwassen gewicht mogen deze voeding pas vanaf twaalf maanden. Honden tussen de 25-45 kilo volwassen gewicht vanaf 15 maanden en nog zwaardere honden pas vanaf 18-24 maanden. Alleen honden tot 10 kilo volwassen gewicht (maar daar zit Jessie zeker boven zo te zien) mogen de voeding vanaf ongeveer 8-9 maanden.

Er zit gewoon te weinig in om goed van te groeien. Laat die zak dus maar lekker dicht :F:
Helaas veel dierenartsen die dit klakkeloos te jong adviseren. Ook ooit pupkopers gehad die over moesten van hun dierenarts. Was ook een virusje of iets gegeten. Na overleg met mijn dierenarts die de leeftijd wel meiden ook uiteindelijk niet gegeven.
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Dat is nog eens fijn het weekend in gaan!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:
Caro. schreef:

Ik zie het... 18% (tegenover 26% wat ik geef met Pro Plan optidigest: zou dit ook te weinig zijn die 26%? Het zit ook aan de lage kant, maar
omdat het speciaal voor de gevoelige spijsvertering is, zit er minder eiwit in. Vh gaf ik Acana met 35% eiwit) :oeps:

Jessie is dus bijna 10 maanden en weegt 20.5 kilo. Ik verwacht haar uiteindelijke gewicht rond de 24 á 25 kilo al is het moeilijk in te schatten,
omdat ze natuurlijk een mix is van diverse rassen, maar veel meer dan 4 á 5 kilo zal er denk ik niet meer aankomen na 10 maanden

Nou, het gaat weer lekker met de dierenarts dus :roll: Zak is dicht en blijft dicht en breng ik maandag dus weer mooi terug incl. een
paar blikjes peperduur hypoallergeen voer (die ik dan maar gekocht had voor in de kong).

Heel erg bedankt voor je oplettendheid Hilde :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sekreetje schreef:Dat is nog eens fijn het weekend in gaan!
Een steen van m'n maag kan ik wel zeggen :wink:
We zijn vanmiddag lekker naar de Gaasperplas gegaan, waar we normaal meerdere keren per week heengaan, maar deze week was ze te
ziek en lusteloos hiervoor. Het was zo fijn om haar weer te zien rennen en dollen :I:
Nog niet zo heel lang gemaakt, want ze moet nog even niet al d'r energie verspillen en ze rent zo vreselijk veel (staat echt geen seconde stil haha)
dat 45 minuten al heel wat kilometer zijn voor haar :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Hilde
Zeer actief

crutz schreef:Helaas veel dierenartsen die dit klakkeloos te jong adviseren. Ook ooit pupkopers gehad die over moesten van hun dierenarts. Was ook een virusje of iets gegeten. Na overleg met mijn dierenarts die de leeftijd wel meiden ook uiteindelijk niet gegeven.
Jup, helaas (te veel) ervaring mee vanuit mijn werk. Heel erg kwalijk... :(
Caro. schreef:Ik zie het... 18% (tegenover 26% wat ik geef met Pro Plan optidigest: zou dit ook te weinig zijn die 26%? Het zit ook aan de lage kant, maar
omdat het speciaal voor de gevoelige spijsvertering is, zit er minder eiwit in. Vh gaf ik Acana met 35% eiwit) :oeps:

Jessie is dus bijna 10 maanden en weegt 20.5 kilo. Ik verwacht haar uiteindelijke gewicht rond de 24 á 25 kilo al is het moeilijk in te schatten,
omdat ze natuurlijk een mix is van diverse rassen, maar veel meer dan 4 á 5 kilo zal er denk ik niet meer aankomen na 10 maanden

Nou, het gaat weer lekker met de dierenarts dus :roll: Zak is dicht en blijft dicht en breng ik maandag dus weer mooi terug incl. een
paar blikjes peperduur hypoallergeen voer (die ik dan maar gekocht had voor in de kong).

De 26% is echt niet te laag qua eiwitgehalte hoor, daar zou ik me niet druk om maken :D Dat is eigenlijk heel gemiddeld, Acana zit juist heel hoog en ook daar hangt het weer af van de soort. Ik had Jessie ook ongeveer 20 kilo geschat vanaf de foto's, sluit me er bij aan dat ik niet denk dat er nog veel meer aankomt dan een kilo of vijf. Als ze dat al haalt. Bij mijn Elmo (reu) is er een halve kilo aangekomen tussen de 10 maand en de inmiddels 19 maand, maar sommige honden zwaren wel meer uit dan dat.

En heel goed, lekker terug doen. Groot gelijk :ok: Overigens, dat met die leeftijden en de RC Anallergenic... Dat is niet MIJN kijk er op (al ben ik het er wel mee eens), maar die van Royal Canin. Dus het is niet dat een dierenarts daar anders over kan/mag denken, het is gewoon wat de producent zelf zegt :)
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Goed nieuws Caro :cheer:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:
Caro. schreef:Ik zie het... 18% (tegenover 26% wat ik geef met Pro Plan optidigest: zou dit ook te weinig zijn die 26%? Het zit ook aan de lage kant, maar

De 26% is echt niet te laag qua eiwitgehalte hoor, daar zou ik me niet druk om maken :D Dat is eigenlijk heel gemiddeld, Acana zit juist heel hoog en ook daar hangt het weer af van de soort. Ik had Jessie ook ongeveer 20 kilo geschat vanaf de foto's, sluit me er bij aan dat ik niet denk dat er nog veel meer aankomt dan een kilo of vijf. Als ze dat al haalt. Bij mijn Elmo (reu) is er een halve kilo aangekomen tussen de 10 maand en de inmiddels 19 maand, maar sommige honden zwaren wel meer uit dan dat.

En heel goed, lekker terug doen. Groot gelijk :ok: Overigens, dat met die leeftijden en de RC Anallergenic... Dat is niet MIJN kijk er op (al ben ik het er wel mee eens), maar die van Royal Canin. Dus het is niet dat een dierenarts daar anders over kan/mag denken, het is gewoon wat de producent zelf zegt :)
Van mij hoeft ze niet veel uit te zwaren, ik vind dit al zwaar zat :schrik: :mrgreen:
Sinds 27 september (zeg 3 weken dus) is ze niets aangekomen, maar dat kan natuurlijk ook omdat ze deze week weinig gegeten c.q.
binnengehouden heeft. Daarvoor kwam ze ongeveer 2.5 kilo per 4 tot 5 weken aan en dat zag ik nergens eindigen :schrik: haha.

Ze krijgen het maandag om hun oren met dit voer en ik zal het er absoluut bij zeggen :S:
Ik vind het echt kwalijk dit hoor! Kom je daar met je zieke hondje, gaat er al van alles fout, kom je thuis met een nog groter rotgevoel
dan je al had voor je erheen ging, en dan dit er nog bij.
Nou.... het is goed dat er een weekend tussenzit :wink:

Nogmaals heel erg bedankt :ok: (stand: 3 bijna goede drollen vandaag :cheer: weg voedselallergie :cheer: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Goed nieuws Caro :cheer:
Dank je wel! :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Hilde
Zeer actief

Goed bezig Jessie :D
En graag gedaan :)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren sprak ik iemand die vertelde dat nog een hond zo ziek is geweest afgelopen week: er schijnt een idioot een flinke hoeveelheid
chocolade in de bosjes bij het losloopveld gegooid te hebben :80:
Haar hond was daar 'vrolijk' van aan het eten en ik loop daar ook regelmatig met Jessie.
Geen idee natuurlijk of Jessie er ook van gegeten heeft, maar ik schrok wel even. Wat een idioten heb je toch :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro
Zeer actief

Caro. schreef:Gisteren sprak ik iemand die vertelde dat nog een hond zo ziek is geweest afgelopen week: er schijnt een idioot een flinke hoeveelheid
Haar hond was daar 'vrolijk' van aan het eten en ik loop daar ook regelmatig met Jessie.
Geen idee natuurlijk of Jessie er ook van gegeten heeft, maar ik schrok wel even. Wat een idioten heb je toch :devil:
Ja idioten genoeg. Ik heb hier in de buurt een mooie wandelroute langs het water en je wil niet weten wat voor troep daar allemaal ligt aan de kanten. Gelukkig heeft mijn hond geleerd niks van de straat te eten maar ze heeft wel een keer haar poot flink beschadigd aan een kapot blikje dat daar lag.
Hoe is het nu met Jessie?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Caro schreef:
Caro. schreef:Gisteren sprak ik iemand die vertelde dat nog een hond zo ziek is geweest afgelopen week: er schijnt een idioot een flinke hoeveelheid
Ja idioten genoeg. Ik heb hier in de buurt een mooie wandelroute langs het water en je wil niet weten wat voor troep daar allemaal ligt aan de kanten. Gelukkig heeft mijn hond geleerd niks van de straat te eten maar ze heeft wel een keer haar poot flink beschadigd aan een kapot blikje dat daar lag.
Hoe is het nu met Jessie?
Het gaat goed :ok: Eigenlijk helemaal hersteld, vrijdag was ze nog wat moe, maar gister en vandaag is ze d'r 'ouwe' drukke zelf weer.
De verbetering qua ontlasting voordat ze ziek werd, die zet door en ze heeft nu - op een enkele keer eind van de dag na- goede ontlasting en
ook niet meer zo stinken (scheten). Ze eet ook weer lekker.
Dus ik heb hoop dat de parasieten ook onder controle zijn nu.
Afbeelding
A good dog never dies...

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Super :ok:
Caro
Zeer actief

Dat is fijn om te horen. Krijg je nog een uitslag van dat onderzoek?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”