Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitlaatservice starten
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Uitlaatservice starten
Bij mij laat ik ze pas los als ik weet hoe ze reageren op diverse dingen en op mij. Sommigen heel snel, anderen pas na weken. En sommigen nooit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Heel af en toe, als we op vakantie zijn, gaan Alfil en Lily naar de opvang. Zij mag ze loslaten. Ik vind het juist wel fijn dat ze, ondanks dat we er niet zijn, los kunnen lopen in het bos. De opvang is hier wel vlakbij, dus ze lopen in hetzelfde gebied als altijd. En inderdaad, mochten ze terug naar huis lopen, dan is dat maar een paar honderd meter verderop.Nanna schreef:Ik hoef er (gelukkig) niet van te leven, het is een extraatje. Daarom veroorloof ik het me ook om maar 1 hond per keer te nemen, of twee honden van 1 eigenaar. Heel soms overlapt dat een dag maar dat gebeurt maar weinig.
Ik ben natuurlijk ook niet echt een hus want mijn logees zijn hier meestal wel meerdere dagen tot weken fulltime.
Maar dan nog. Ik laat er bijna geen loslopen. De collies wel want die wonen hier in de wijk dus in geval van nood lopen die wel terug naar huis.
Veel mensen zeggen “fikkie kan best los hoor” maar ik ben daar niet zo vrij in. De hond heeft immers maar weinig met mij te schaften. Ik loop voldoende dus een flex moet volstaan.
-
- Zeer actief
Met een drukke baan zou ik ook niet snel aan een hond beginnen, maar het is natuurlijk niet zo dat alleen mensen met een drukdrukdrukbaan gebruik maken van een uitlaatservice. Mijn vriend en ik werkten allebei fulltime. Speciaal voor de honden ben ik nu drie middagen vrij en mijn vriend is ook een middag vrij. Daarnaast wordt in het weekend veel met ze gewandeld. Maar een werkweek bestaat meestal uit vijf dagen en dus is er één dag in de week dat we overdag geen tijd voor de honden hebben. Die dag maken we gebruik van een uitlaatservice. Het heeft wat tijd en moeite gekost om een fijne HUS te vinden, want in principe vertrouw ik ook niemand met mijn hondenNanna schreef:Dan neem je maar geen hond. Ik vind het echt iets bijzonders hebben om een hond te nemen terwijl je zelf vanwege je hieperdepiepbaan geen tijd hebt om dat beest uit te laten.Chihuahua-paws schreef: Mensen die een drukke baan hebben kunnen niet altijd echt een lange wandeling maken.Waarom hèb je dan een hond? Om er dan in het weekend een stukkie mee te lopen? Ik neem ook aan dat het dier vanwege diezelfde drukdrukdrukbaan de verdere dag op het tapijt van zich af ligt te kijken?

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
De meeste honden gaan 2-3 dagen mee, veel mensen werken part-time of hun situatie is veranderd waardoor de hond mee moet. De hond die 5 dagen in de week meegaat woont bij een Herbergier, huis voor dementerende bejaarden. Haar baasje is altijd in de buurt, anders voldoende andere mensen voor aandacht en snaaierij. Regelmatig tref ik ook mensen thuis aan, maar de hond mag dan mee omdat ze het zo leuk vinden. Hele dagen zielig van zich af kijken valt dus nogal mee.Nanna schreef:Dan neem je maar geen hond. Ik vind het echt iets bijzonders hebben om een hond te nemen terwijl je zelf vanwege je hieperdepiepbaan geen tijd hebt om dat beest uit te laten.Chihuahua-paws schreef: Mensen die een drukke baan hebben kunnen niet altijd echt een lange wandeling maken.Waarom hèb je dan een hond? Om er dan in het weekend een stukkie mee te lopen? Ik neem ook aan dat het dier vanwege diezelfde drukdrukdrukbaan de verdere dag op het tapijt van zich af ligt te kijken?
En net als Cleva zou ik geen secónde rust hebben als ik weet dat iemand mijn honden loslaat![]()
Aan mij zal een HUS dan ook nooit ene rooie rotcent verdienen.
En net als bij Cleva kom ik hier zat verdwaasde honden tegen die bij een HUS horen maar die afgedwaald zijn.
Mijn honden geef ik ook niet uit handen overigens.. Als ik zie hoe veel hondeneigenaren met eigen honden omgaan en hoe weinig benul ze hebben van hondengedrag..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
- Zeer actief
Wij hebben beide ook best een drukke baan maar de honden gaan gewoon mee. Die krijgen de laatste happen van het broodje kaas van het personeel, Manu mag meedoen voetballen in de pauzes en ze gaan 3x een rondje uit.
Zodra we 's avonds thuiskomen gaan we wandelen of hardlopen met ze. Moeten we iets buitenshuis doen gaan ze vaak gewoon mee.
We hebben ook weleens naar uitlaatservices gekeken zodat ze op kantoor opgehaald konden worden en even lekker lang wegkonden overdag
Ik ben alleen echt een muts met mijn honden en vertrouw er niet snel iemand mee. Ze mogen niet los, niemand mag Uma aaien en honden mogen niet bij Manu komen als ik er niet bij ben. Misschien wat overdreven maar ik wil niet nog eens een hond kwijt raken.
Zodra we 's avonds thuiskomen gaan we wandelen of hardlopen met ze. Moeten we iets buitenshuis doen gaan ze vaak gewoon mee.
We hebben ook weleens naar uitlaatservices gekeken zodat ze op kantoor opgehaald konden worden en even lekker lang wegkonden overdag

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb ook kleine groepen, wel drie maal op een dag maar ook zo'n 6 per wandeling.Machie schreef:Ik vertrouw mezelf het aller meeste
Dus dan is een HUS starten een vrij logisch gevolg. Laten zien hoe het ook kan. Daarom ook kleine groepen. 2x 6 honden is zat voor mij om van te kunnen leven
En nog steeds met veel plezier, en dat al ruim 23 jaar.
En ook mensen waar we al 23 jaar over de vloer komen en inmiddels de vijfde hond al van uitlaten.
Mijn eigen honden zou ik niet meegeven maar die zijn er ook niet geschikt voor om met iemand anders dan hun eigen baas op stap te gaan.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Als je 'makkelijkere' honden in die zin zou hebben, zou je ze dan wel meegeven aan een goede oppas? Ik lees dat bijna niemand hier dat aandurft. Ben ik nou zo'n ontaarde hondenmoeder?Tineke schreef:Ik heb ook kleine groepen, wel drie maal op een dag maar ook zo'n 6 per wandeling.Machie schreef:Ik vertrouw mezelf het aller meeste
Dus dan is een HUS starten een vrij logisch gevolg. Laten zien hoe het ook kan. Daarom ook kleine groepen. 2x 6 honden is zat voor mij om van te kunnen leven
En ook mensen waar we al 23 jaar over de vloer komen en inmiddels de vijfde hond al van uitlaten.
Mijn eigen honden zou ik niet meegeven maar die zijn er ook niet geschikt voor om met iemand anders dan hun eigen baas op stap te gaan.
-
- Zeer actief
Manu vermoordt gelijk alles als die ooit los komt bij iemand die het onderschat
En Uma zal wel weer twee weken op pad gaan in de duinen, solo tour! Haar koppie zit heel snel vol.
Ik ben er een beetje voorzichtig mee. Ze mogen naar mijn ouders of schoonouders. Bij mijn ouders is er al een konijn gesneuveld, want hij lag zo rustig dus ze dachten dat het wel kon. En daar zit het gevaar. Ik heb ze 1000x gewaarschuwd en nu nemen ze het echt serieus. Maar ik ben daar echt heel misselijk van geweest. Zij nog meer, vermoed ik.

Ik ben er een beetje voorzichtig mee. Ze mogen naar mijn ouders of schoonouders. Bij mijn ouders is er al een konijn gesneuveld, want hij lag zo rustig dus ze dachten dat het wel kon. En daar zit het gevaar. Ik heb ze 1000x gewaarschuwd en nu nemen ze het echt serieus. Maar ik ben daar echt heel misselijk van geweest. Zij nog meer, vermoed ik.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Shep is wel een gemakkelijke hond want zij negeert andere honden gewoon en vroeger zou ik haar wel mee hebben gegeven aan een betrouwbare uitlaatservice. Maar afgelopen jaar is ze een paar keer flink aangevallen en daarom durf ik haar nu aan bijna niemand meer mee te geven. Ik scan zelf altijd de hele omgeving om te zien wat voor honden eraan komen, zodat ik op tijd in kan grijpen, meestal door om te lopen als ik het niet vertrouw. Ik kan dat van een hondenservice niet verwachten, zou daar in ieder geval niet op durven te vertrouwen. Ook weet ik dat ik ingrijp als Shep wordt aangevallen en van een ander weet ik dat niet.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nou, ik geef mijn honden ook mee aan een goede oppas hoor, dus ik vind jou geen ontaarde hondenmoederAlfilillo schreef:Als je 'makkelijkere' honden in die zin zou hebben, zou je ze dan wel meegeven aan een goede oppas? Ik lees dat bijna niemand hier dat aandurft. Ben ik nou zo'n ontaarde hondenmoeder?Tineke schreef:Ik heb ook kleine groepen, wel drie maal op een dag maar ook zo'n 6 per wandeling.Machie schreef:Ik vertrouw mezelf het aller meeste

Edit: een utlaatservice zou dat niet zo snel zijn, omdat ik daar niet echt de honden voor heb. Tenzij ze mijn viertal mee zouden kunnen nemen zonder andere honden erbij en op heel rustige plekken gaan lopen.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Ik ook. Rex heeft een vaste oppas, die hij al kent vanaf dat ie 15 weken oud was en die hij ziet als zijn derde baas. Die jongen laat hem ook wel eens voor ons uit als het zo uitkomt en dan loopt ie ook gewoon los. Ik heb alle vertrouwen in de combinatie van die jongen en Rex. En daar mag ie dus prima naartoe. Sterker nog; ik ben heel blij dat wij hem hebben, gewoon omdat het soms toch verrekte handig is.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Ik vertrouw juist mijn schoonouders en ouders niet met Rex.Manuma schreef:Manu vermoordt gelijk alles als die ooit los komt bij iemand die het onderschatEn Uma zal wel weer twee weken op pad gaan in de duinen, solo tour! Haar koppie zit heel snel vol.

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Nou mijn moeder mag Shep niet meer uitlaten. Die is al oud en heeft een keer haar ribben gekneusd omdat ze tegen Shep zei; dan gaan we zo weer naar huis. Tja Shep kent het woord "huis" , dus die draaide zich met een ruk om om terug te lopen. Moeders was daar niet op voorbereid en viel voorover op de stoep.

-
- Zeer actief
Soooof schreef:Ik vertrouw juist mijn schoonouders en ouders niet met Rex.Manuma schreef:Manu vermoordt gelijk alles als die ooit los komt bij iemand die het onderschatEn Uma zal wel weer twee weken op pad gaan in de duinen, solo tour! Haar koppie zit heel snel vol.
Ik ben er een beetje voorzichtig mee. Ze mogen naar mijn ouders of schoonouders. Bij mijn ouders is er al een konijn gesneuveld, want hij lag zo rustig dus ze dachten dat het wel kon. En daar zit het gevaar. Ik heb ze 1000x gewaarschuwd en nu nemen ze het echt serieus. Maar ik ben daar echt heel misselijk van geweest. Zij nog meer, vermoed ik.![]()
Zij mogen oppassen voor een middagje, als het niet anders kan. Als het écht niet anders kan. En dan blijft ie aan de lijn.
Als er mensen op deze wereld níet mijn instructies opvolgen zijn het mijn ouders en schoonouders wel.

Mijn schoonouders hebben een heel grote tuin en gaan naar markten met die honden. We krijgen ze altijd afgemat terug omdat ze met die honden ineens heel sociaal gaan doen.
Bij mijn ouders liggen ze op bed te stinken en vooral mijn zus gaat lang met ze lopen. Vorig jaar heeft ze zelfs een dogsurvival meegedaan met Manu toen wij weg waren.
- Tineke
- Zeer actief
Ja hoor dan zou ik ze zeker bij een goede oppas achterlaten. Vind dat echt het enige nadeel aan onze honden dat ze daarin zo lastig zijn.Alfilillo schreef:Als je 'makkelijkere' honden in die zin zou hebben, zou je ze dan wel meegeven aan een goede oppas? Ik lees dat bijna niemand hier dat aandurft. Ben ik nou zo'n ontaarde hondenmoeder?Tineke schreef:Ik heb ook kleine groepen, wel drie maal op een dag maar ook zo'n 6 per wandeling.Machie schreef:Ik vertrouw mezelf het aller meeste
Ik zou dan wel goed kijken waar ik ze bracht maar ik zou ze, als ze het er naar hun zin hebben, lachend heen brengen.
Met de honden in het verleden waar dat prima mee kon deed ik dat dan ook wel.
Dan maar ontaard

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
mijn honden gaan absoluut nooit maar dan nooit mee met een HUS. teveel ellende gezien, zoals weg gelopen honden die dood terug worden gevonden, een hond een teletac omdoen wat de baas niet weet, zeggen dat de hond is uitgelaten maar opgenomen beelden laten zien dat de hond de hele dag in huis heeft gezeten (camera stond gericht op de bench), eisen dat de hond gecastreerd cq gesteriliseerd is, met teveel honden lopen en dat niet aan kunnen.
de enige die ik vertrouw met mijn honden is een vriendin/buurvrouw. zij kent mijn honden door en door.
de enige die ik vertrouw met mijn honden is een vriendin/buurvrouw. zij kent mijn honden door en door.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Nanna schreef:Dan neem je maar geen hond. Ik vind het echt iets bijzonders hebben om een hond te nemen terwijl je zelf vanwege je hieperdepiepbaan geen tijd hebt om dat beest uit te laten.Chihuahua-paws schreef: Mensen die een drukke baan hebben kunnen niet altijd echt een lange wandeling maken.Waarom hèb je dan een hond? Om er dan in het weekend een stukkie mee te lopen? Ik neem ook aan dat het dier vanwege diezelfde drukdrukdrukbaan de verdere dag op het tapijt van zich af ligt te kijken?
En net als Cleva zou ik geen secónde rust hebben als ik weet dat iemand mijn honden loslaat![]()
En net als bij Cleva kom ik hier zat verdwaasde honden tegen die bij een HUS horen maar die afgedwaald zijn.
Zelfs met fulltime baan heb ik tijd genoeg om ze uit te laten. Nu heb ik wel de luxe dat ik dichtbij het werk woon en ze tussendoor zelf kan uitlaten. Het vergt wel wat aanpassingen en makkelijk is het ook niet. Dus ik snap dat mensen voor een uitlaatservice/dagopvang kiezen. Ik zou het zelf ook weer overwegen als ik in een andere situatie zou zitten.
- taratunanta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Gocha is een combinatie van Uma en Manu als die loskomt, die vermoord alles wat ze tegenkomt en verdwijnt dan voor 2 weken op solo tourManuma schreef:Manu vermoordt gelijk alles als die ooit los komt bij iemand die het onderschatEn Uma zal wel weer twee weken op pad gaan in de duinen, solo tour! Haar koppie zit heel snel vol.

Zij is ook een master in ontsnappen uit haar halsband (koppie heeft dezelfde omtrek als haar nek) Gocha vertrouw ik dus met niemand buiten mijzelf en mijn vriend om
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Als Saartje loops is. Gaat 1 van de 2 waarschijnlijk met vriend mee naar zijn werk overdag. Waar ik tussendoor heen ga om uit te laten. Hier heb ik al moeite mee.
Als ze zich gescheiden gewoon rustig gedragen hou ik ze gewoon thuis gescheiden. Maar ik kan ze gewoon echt niet bij iemand achter laten.
Als ze zich gescheiden gewoon rustig gedragen hou ik ze gewoon thuis gescheiden. Maar ik kan ze gewoon echt niet bij iemand achter laten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Ήυs
- Zeer actief
Nanna schreef:Dan neem je maar geen hond. Ik vind het echt iets bijzonders hebben om een hond te nemen terwijl je zelf vanwege je hieperdepiepbaan geen tijd hebt om dat beest uit te laten.Chihuahua-paws schreef: Mensen die een drukke baan hebben kunnen niet altijd echt een lange wandeling maken.Waarom hèb je dan een hond? Om er dan in het weekend een stukkie mee te lopen? Ik neem ook aan dat het dier vanwege diezelfde drukdrukdrukbaan de verdere dag op het tapijt van zich af ligt te kijken?
het kan toch zijn dat situaties veranderen? Toen ik begon aan honden had ik niet gedacht dat ik nu 40 uur zou werken

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier werk ik twee dagen vanaf huis, en twee dagen gaan ze met de uitlaat mee. Of nou ja, iemand die enkel individuele honden uitlaat; dus ze loopt enkel met mijn honden. Aan de riem. En dat gaat prima zo.
- runninggirl
- Zeer actief
Ik kom hier vlak buiten het dorp heel vaak een uitlaatservice tegen. Die rijdt dan af en aan met een busje en dan gaan er steeds 1 of 2 honden tegelijk even uit de bus los. 5 minuten later worden ze weer ingeladen en na 4 honden rijdt busje weer weg. Om een half uur later weer terug te komen met andere honden en zo gaat dat dan door.
Ik vraag me dan af waarom hij niet gewoon even die honden in hun eigen buurt aan de riem even die plas laat doen, scheelt toch een hoop heen en weer gerij.
Ik vraag me dan af waarom hij niet gewoon even die honden in hun eigen buurt aan de riem even die plas laat doen, scheelt toch een hoop heen en weer gerij.

- runninggirl
- Zeer actief
Ja was geen serieuze vraag natuurlijk.Heavy schreef:runninggirl schreef:Ik kom hier vlak buiten het dorp heel vaak een uitlaatservice tegen. Die rijdt dan af en aan met een busje en dan gaan er steeds 1 of 2 honden tegelijk even uit de bus los. 5 minuten later worden ze weer ingeladen en na 4 honden rijdt busje weer weg. Om een half uur later weer terug te komen met andere honden en zo gaat dat dan door.
Waarschijnlijk betaald voor een wandeling van een uur waarvan 55 minuten in de bus

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Wat een achterlijke manier van doen zeg.runninggirl schreef:Ja was geen serieuze vraag natuurlijk.Heavy schreef:runninggirl schreef:Ik kom hier vlak buiten het dorp heel vaak een uitlaatservice tegen. Die rijdt dan af en aan met een busje en dan gaan er steeds 1 of 2 honden tegelijk even uit de bus los. 5 minuten later worden ze weer ingeladen en na 4 honden rijdt busje weer weg. Om een half uur later weer terug te komen met andere honden en zo gaat dat dan door.
Waarschijnlijk betaald voor een wandeling van een uur waarvan 55 minuten in de busMaar nee dit soort dingen zou voor mij al een reden zijn om mijn honden niet mee te geven. Naast dat ik ook al veel te vaak heb meegemaakt dat een hond die niet los mag toch los werd gelaten etc...
Dit soort mensen zouden geen HUS moeten hebben.
Bij mij lopen ze een uur in het bos, wat niet los mag loopt niet los en wat niet goed voelt voor mij ook niet.
En verder geniet ik nog elke dag van mijn bedrijfje

- Jackira
- Zeer actief
Zelf zou ik ze nooit meegeven met een uitlaatservice. Ze gedragen zich bij mij prima, maar ik weet precies waar de problemen kunnen ontstaan en ben dat zoveel mogelijk voor. Om dezelfde reden zou ik nooit iemand uit de buurt vragen om ze uit te laten.
Ik heb twee herderkruisingen en een husky. Ze gedragen zich meer dan prima maar dan wel vooral bij mij. Bij anderen nemen ze zelf veel meer het voortouw en dat geeft ongelukken.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je honden in de categorie probleemloos mee laat gaan met een uitlaatservice als je zelf moet werken. Hele volksstammen kinderen worden naar een kinderdagverblijf gebracht. Waarom zou je voor de hond als gezinslid ook niet zoiets regelen. Ik vind een betaalde professionele dienst in zo'n geval prettiger. Dan weet ik zeker dat ik iemand anders niet overvraag en hoef ik er niemand lastig mee te vallen. Want ik heb best bewerkelijke honden.
Maar in de praktijk regel ik het dus zo dat ik vooral niks nodig heb.
Als ik zelf dus een uitlaatservice zou hebben weet ik dat ik er wel mee te vertrouwen ben. En zo zijn er meer. Maar ja pik die er maar eens uit.
Ik heb twee herderkruisingen en een husky. Ze gedragen zich meer dan prima maar dan wel vooral bij mij. Bij anderen nemen ze zelf veel meer het voortouw en dat geeft ongelukken.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je honden in de categorie probleemloos mee laat gaan met een uitlaatservice als je zelf moet werken. Hele volksstammen kinderen worden naar een kinderdagverblijf gebracht. Waarom zou je voor de hond als gezinslid ook niet zoiets regelen. Ik vind een betaalde professionele dienst in zo'n geval prettiger. Dan weet ik zeker dat ik iemand anders niet overvraag en hoef ik er niemand lastig mee te vallen. Want ik heb best bewerkelijke honden.
Als ik zelf dus een uitlaatservice zou hebben weet ik dat ik er wel mee te vertrouwen ben. En zo zijn er meer. Maar ja pik die er maar eens uit.
Maar dat zeg je zelf. Als ik al ooit een hond met een uitlaatservice mee zou geven, zou ik toch wel meerdere referenties willen en dan niet via de uitlaatservice zelf maar van mensen die de hond daar aan hebben meegegeven.Jackira schreef:Zelf zou ik ze nooit meegeven met een uitlaatservice. Ze gedragen zich bij mij prima, maar ik weet precies waar de problemen kunnen ontstaan en ben dat zoveel mogelijk voor. Om dezelfde reden zou ik nooit iemand uit de buurt vragen om ze uit te laten.
- Jackira
- Zeer actief
Dat begrijp ik. Dat lijkt me het hele idee van referentiesNeeltje schreef:Maar dat zeg je zelf. Als ik al ooit een hond met een uitlaatservice mee zou geven, zou ik toch wel meerdere referenties willen en dan niet via de uitlaatservice zelf maar van mensen die de hond daar aan hebben meegegeven.Jackira schreef:Zelf zou ik ze nooit meegeven met een uitlaatservice. Ze gedragen zich bij mij prima, maar ik weet precies waar de problemen kunnen ontstaan en ben dat zoveel mogelijk voor. Om dezelfde reden zou ik nooit iemand uit de buurt vragen om ze uit te laten.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Omdat mensen dat toch graag willen en dan 's avonds en/of in de weekenden er dingen mee gaan doen.Nanna schreef:Ja, maar shit kan natuurlijk altijd gebeuren. Dat ze er in de groep uitgepikt worden door een loslopende pitbull die er even in gaat hangen of zo. En eigenlijk ben ik daar liever zelf bij ook al is het honderd keer niet jouw schuld.Jackira schreef:Als ik zelf dus een uitlaatservice zou hebben weet ik dat ik er wel mee te vertrouwen ben.
Één van de grootste redenen dat ik honden heb is dat ik zelf in beweging blijf. Ik moet iedere dag wandelen of ik trek heb of niet. En ik snap dat je af en toe je hond eens kwijt moet hoor. Maar als dat structureel is, waarom heb je dan een hond?
Daar kun je van alles van vinden maar het gebeurt toch. En die honden gaan met een HUS mee. Als ze mazzel hebben dan.
Dat heb ik dan toch nog liever dan dat een hond hele dagen in een bench zit.
- Machie
- Zeer actief
En omdat situaties wel eens veranderen. Het merendeel van mijn uitlaathonden heb ik 2 a 3x per week. Vaak zijn de eigenaren een fulltime en een parttime werkende. Ik vind het nog steeds een heerlijke baan 

- Tineke
- Zeer actief
Ik heb ook nog steeds ontzettend veel plezier in mijn werk en in de regel leuk contact met de bazen van de honden.Machie schreef:En omdat situaties wel eens veranderen. Het merendeel van mijn uitlaathonden heb ik 2 a 3x per week. Vaak zijn de eigenaren een fulltime en een parttime werkende. Ik vind het nog steeds een heerlijke baan
En ja er zijn echt wel beroerde hussen, zeker, dat zie ik zelf ook wel , helaas.
Wat mij betreft zou regulering echt niet slecht zijn voor deze beroepsgroep want het ontbreekt sommige hussen echt wel aan kennis en fatsoen, al is dat laatste niet bij te spijkeren in alle gevallen

Maar zeg nou zelf , dit zie ik op een gemiddelde werkdag , dat zou ik niet willen ruilen voor welke baan dan ook.