Met een goedgekeurd hangslot valt dat stelen wel mee.DoggoLover schreef: en ik had nog een vraagje. ik zie regelmatig dat iemand een hond voor de supermarkt aan een paal vast maakt. Mogen honden niet in de supermarkt? of doen ze dat omdat dat handiger is voor hun zelf?
Ik dacht van dan kan ik met mn hondje naar de supermarkt maar ben bang dat ze word gestolen als ik haar aan een paal vastmaak..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel tips van mensen die ervaring hebben met teckels
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Teckel tips van mensen die ervaring hebben met teckels
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Is dat met een sleutel of een cijfercombinatie?Wolfsblut schreef:Met een goedgekeurd hangslot valt dat stelen wel mee.

-
- Zeer actief
Zo een, met sleutel dus.bram en thijs schreef:Is dat met een sleutel of een cijfercombinatie?Wolfsblut schreef:Met een goedgekeurd hangslot valt dat stelen wel mee.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Ook zonder ketting komt de teckel geheid niet van d'r plek.Wolfsblut schreef:Zo een, met sleutel dus.bram en thijs schreef:Is dat met een sleutel of een cijfercombinatie?Wolfsblut schreef:Met een goedgekeurd hangslot valt dat stelen wel mee.

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Dat zie ik hier ook, Teun is veel minder flexibel.dagmar88 schreef:Nanna schreef:Veel leniger dan de veel stijver ruw- en kortharen.Wat een raar verschil. Hoe kan dat?
Odie springt in 1x op de bank, Teun heeft er vaak 2 of meer keer voor nodig. En dan nog bungelt hij met zijn voorkant op de bank en met zijn achterpoten in de lucht

-
- Zeer actief
ik dacht van dan doe ik boodschappen en uitlaten in 1 x maar dat gaat dus absoluut niet gebeuren..PitBullit schreef:Dat zou je denken. Maar als je een hond buiten hebt staan, die misschien gewild is qua ras.DoggoLover schreef:ik ging het even googelen en vond een topic in een ander forum hierover. veel mensen die zeggen dat ze worden meegenomen of gepest. en dat er erge dingen gebeuren met de hond... jezus wat kunnen mensen toch verschrikkelijk verrot zijn.. je gaat toch niet een lief hondje pesten of jatten?!PitBullit schreef:Een hond kan altijd mee genomen worden als hij aan een lijn buiten de supermarkt staat.DoggoLover schreef:maar een hond word niet gestolen toch?
Dat is ook de reden dat ik mijn hond altijd thuis laat in dat soort dagelijkse bezigheden.
Dan nemen ze die mee. Tegenwoordig gaat het ook ten ronde dat ze zelfs honden afhandig maken waar je bij staat, gewoon tijdens het wandelen. En je hond dan de auto in sleuren.
Maar kan ook dat kinderen denken '' Ahh, een hondje laten we die aaien '', misschien is jou hond daar dan niet van gediend en hap..
Ik snap sowieso niet echt waarom je je hond mee zou willen nemen naar een supermarkt trouwens?
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ahjoh laat je niet gek maken. Ik heb jarenlang geen keus gehad omdat mijn hond écht niet alleen kon zijn en ze is nog nooit gejat. Ook heb ik een aantal jaar terug eens gezocht of er cijfers waren van het aantal aangiftes van bij de supermarkt gejatte honden en dat waren er (ik weet het niet meer exact) bijna 0. Een verwaarloosbaar risico in elk geval. Dus als het toch een keer zo uitkomt, of je bent op vakantie, dan kan het gewoon hoor. Mits je hond dat goed geoefend is op wachten en sociaal is als mensen contact zoeken natuurlijk.DoggoLover schreef:ik dacht van dan doe ik boodschappen en uitlaten in 1 x maar dat gaat dus absoluut niet gebeuren..
- mijke
- Zeer actief
Ik denk dat die mensen ook vast aangifte zouden doen als hun dure rashond gejat wordt en aangezien die aangiftes nauwelijks bestaan (iig toen ik dat destijds opzocht) zal het allemaal wel meevallen. Ik geloof er alvast weinig van. Maargoed er zijn altijd wel ergens verhalen te vinden van iemand wiens moeders buurvrouw vroeger bij hun tante een hond had die, en ieder moet voor zich weten hoeveel waarde ze daar aan hechten en of ze het een reëel risico vinden. Ik wilde iig ook ff de andere kant laten horen ipv al die bangmakerij. En dan moet TS zelf maar beoordelen wat zij waarschijnlijk acht en of ze dat risico wel of niet wil nemen.Tara schreef:Ik wil niet flauw doen, maar ik denk dat het nog wel een verschilletje maakt wat voor hond je bij de Ap buiten vastlegt.mijke schreef:Ahjoh laat je niet gek maken. Ik heb jarenlang geen keus gehad omdat mijn hond écht niet alleen kon zijn en ze is nog nooit gejat. Ook heb ik een aantal jaar terug eens gezocht of er cijfers waren van het aantal aangiftes van bij de supermarkt gejatte honden en dat waren er (ik weet het niet meer exact) bijna 0. Een verwaarloosbaar risico in elk geval. Dus als het toch een keer zo uitkomt, of je bent op vakantie, dan kan het gewoon hoor. Mits je hond dat goed geoefend is op wachten en sociaal is als mensen contact zoeken natuurlijk.DoggoLover schreef:ik dacht van dan doe ik boodschappen en uitlaten in 1 x maar dat gaat dus absoluut niet gebeuren..
Jij hebt een gezellig kruisinkje, maar ik denk dat een klapkaak, golden, tokkel of andere rashond wel eens begeerd jatmateriaal zou kunnen zijn.
- Simone-H
- Zeer actief
Ik durfde het gewoon niet.
Pepper is wel geen rashondje maar is wel heel lief. En ziet er, vooral voor kinderen, leuk en aaibaar uit.
Met veel boodschappen doen blijft ze thuis, ik ben dan lang in de winkel. Maar soms heb je wat vergeten, één dingetje. Met uitlaten kom ik vaak langs de super, ik bracht dan eerst de hond weer naar huis en dan op de fiets dat ene dingetje halen. De laatste tijd durf ik haar vast te maken, vlak bij de ingang, aan een paal. (Toestemming voor gevraagd) Ik kan haar dan vrij lang in de gaten houden, en eenmaal in de rij voor de kassa kan ik haar ook zien.
Tis dat ik het soms als noodoplossing doe, maar ik hou er niet van.
Pepper is wel geen rashondje maar is wel heel lief. En ziet er, vooral voor kinderen, leuk en aaibaar uit.
Met veel boodschappen doen blijft ze thuis, ik ben dan lang in de winkel. Maar soms heb je wat vergeten, één dingetje. Met uitlaten kom ik vaak langs de super, ik bracht dan eerst de hond weer naar huis en dan op de fiets dat ene dingetje halen. De laatste tijd durf ik haar vast te maken, vlak bij de ingang, aan een paal. (Toestemming voor gevraagd) Ik kan haar dan vrij lang in de gaten houden, en eenmaal in de rij voor de kassa kan ik haar ook zien.
Tis dat ik het soms als noodoplossing doe, maar ik hou er niet van.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- mijke
- Zeer actief
In eerste instantie dus omdat ze echt niet alleen kon zijn. Dat heb ik al 1000 keer verteldNanna schreef:Ik zou het risico niet nemen. Je laat toch ook je smartfoon niet buiten bij een lantaarnpaal liggen? En ik neem aan dat je hond je wat meer waard is, al is het een onooglijk mormel.
Er hoeft er maar één te zijn en je hebt de rest van je leven spijt.
En ik begrijp ook al niet waarom dat hele beest mee moet als je naar de supermarkt gaat. Laat hem thuis en ga lekker naar het bos als je terugkomt.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ruim vijf jaar geleden liet ik Boomer ook rustig wachten bij de winkel, maar niet lang daarna durfde ik dat niet meer. Er waren altijd wel mensen en/of kinderen die hem gingen aaien, ongeacht wat hij ervan vond. Hij zou niet van zich af bijten, maar je kon zien dat hij zich ongemakkelijk voelde met die vreemde aandacht. Elco is nog een stuk gevoeliger, heeft sneller last van stress en ziet er nog aaibaarder uit. Dus nee, ik doe het niet meer. Het is vervelender voor m'n honden om daar te moeten wachten dan dat het voor mij is om ze eerst even thuis te brengen.
Gisteren hebben ze wel bij de winkel gewacht: in de auto. En ik was bang dat ze zouden gaan piepen en gillen, maar nee, ze hebben braaf zitten wachten. Gelukkig was het zwaar bewolkt
Gisteren hebben ze wel bij de winkel gewacht: in de auto. En ik was bang dat ze zouden gaan piepen en gillen, maar nee, ze hebben braaf zitten wachten. Gelukkig was het zwaar bewolkt

-
- Zeer actief
Bedankt voor jullie meningen etc. ik ga mijn hondje niet voor de supermarkt laten. Wat als ze word meegenomen of gepest of geaait terwijl ze het niet wilt en ik zie dat... dat vergeef ik mezelf niet.. en wie weet wat er allemaal gebeurd terwijl ik het niet zie..
-
- Zeer actief
alm@ schreef:DoggoLover schreef:maar ik dacht dat als je een teefje niet steriliseert ze ongesteld word?
Goed, dan ben ik NU gestopt om het nog enigszins serieus te nemen.
het kan niet bestaan dat je dit soort dingen niet weet.
"t is het verkeerde seizoen, maar je trolt. Gewoon, je trolt.
Suzanne
-
- Zeer actief
hahaha dankjewel en ik ben me er echt wel van bewust dat ik zonder enige kennis van honden aankwam bij het forumTamara81 schreef:TS is geen trol hoor; voordat ik haar ontmoet had was ik er ook van overtuigd dat ze een trol was.
Maar ze was bij een HF wandeling om naar de forumhonden te komen kijken. Heel aardig koekjes meegenomen voor de groep en alles.
Zelf ben ik opgegroeid met honden, ik heb gewerkt met honden, en zelf al wat honden gehad. Gelezen over gedrag, opvoeding, etc. Naar hondenscholen geweest, hondensport gedaan, talloze hondenshows bezocht, met neus in de Toepoels, etc.
Dit geld voor meerdere leden van dit gekke forum
Stel nou dat je vanuit je cultuur niet gewend bent om honden als huisdier te houden. Dat je nog nooit een hond hebt gehad en je er nooit in hebt verdiept... en stel dat je een beetje naïef bent aangelegd (sorry TS:)); dan zou je toch ook 100 vragen hebben?
Juist goed dat ze een hondenforum bezoekt.
Anyway... doggolover is geen trol

Het is inderdaad zo. Ik ben turks van afkomst en het is super zeldzaam dat turkse mensen een hond hebben. ik had in mijn hele leven maar 1 familie lid met een hond maar haar zag ik ook maar 1 x per jaar ofzo. ik aai wel is een hond buiten die word uitgelaten omdat die naar me toe komt en ik van het baasje mag aaien en iemand die ik ken heeft een hond en dat was het wel. ik wil het heel graag goed doen want wil al sinds ik klein ben wil ik heel graag een hond maar ik wil het wel goed doen.
en inderdaad ik was naar de hondenwandeling gegaan en heb veel rondgevraagd om te proberen wat te leren

de honden vonden de snoepjes ook lekker hihi