Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kind zwaar gewond en oma gewond.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: kind zwaar gewond en oma gewond.

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:
blondie schreef:Ik snap niet dat bij zo'n ernstig incident als dit, de hond niet in beslag is genomen.
Dat is een van de kleine nadelen van het wonen in een beschaafd land. Duncan de politieagent kan je niet zomaar je honden uit je poten gaan staan trekken.
Er loopt ongetwijfeld een procedure maar als je het niet groter dan www:schiphol/luchtverkeersleiding wil maken dan zullen er een paar werkdagen overheen gaan.
Als de politie al dan niet in overleg met iemand van de hondenbrigade een telefoontje naar de burgemeester pleegt en de burgemeester beslist dat de hond in beslag moet worden genomen dan gebeurd dat.
Maar deze burgemeester gaf opdracht tot onmiddellijk muilkorf verplichting.

Neem wel aan dat er nog onderzoek wordt gedaan, en dan zal er ook gekeken worden naar de ernst van de bijtwonden van het kind denk ik en naar verschillende getuigen.
Maar goed zo je leest zijn er verschillende mensen die de hond daar al 2 jaar ervaren en het allemaal niet kunnen begrijpen omdat het zo'n lieve hond is.
Als het een écht een rotbeest was geweest voor dit incident dan hadden buurtbewoners denk ik wel amok gemaakt.

Het geeft wel weer aan dat je je goed moet bedenken aan wie je je hond in vertrouwen meegeeft als het om uitlaten gaat. Ondanks waarschuwingen over scherpe kantjes en dingen waar je alert op moet zijn, zijn er dus altijd mensen die denken dat het wel mee zal vallen met bepaald gedrag, tot het wel fout gaat :(:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Heavy schreef:
Lieske_1977 schreef:
tbeast schreef:
Sandra&co schreef: Ik steek er m'n hand (beiden, als je wil) voor in het vuur dat er bij Izzy geen magische knop om zal gaan. Die is wat ze is.
Ik wil je niet aanvallen, maar dat is wat al die andere bazen ook over hun hond zeggen, voordat ze aan het slopen gaan.
Ik heb het er één letterlijk horen zeggen, al was dat over zijn Duitse herder. Een week later heeft hij hem in laten slapen omdat de hond uit het niets een meisje had aangevallen :(
Dat geloof ik niet uit het niets . Dan heeft hij toch echt wel signalen gemist
Ik was er niet bij, maar hij heeft zijn hele leven Duitse herders gehad en ik heb 'm wat kennis over honden betreft vrij hoog zitten. Zijn verhaal: hond lag in de voortuin, meisje en moeder lopen langs, hond vliegt ineens op hen af en pakt het meisje. Meisje en moeder hadden nergens aanleiding toe gegeven, ze liepen alleen maar langs.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Heavy schreef:Tja ik heb dan weer niet zo'n hoge pet op van iemand die zijn Duitse herder los in de voortuin laat liggen :wink:
Nou inderdaad.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lieske_1977
Zeer actief

Heavy schreef:Tja ik heb dan weer niet zo'n hoge pet op van iemand die zijn Duitse herder los in de voortuin laat liggen :wink:
Zo heb ik er nooit naar gekeken. Ook niet als diegene er zelf bij is en de 7-jarige hond nog nooit een spoortje agressie heeft vertoond?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lieske_1977 schreef:
Zo heb ik er nooit naar gekeken. Ook niet als diegene er zelf bij is en de 7-jarige hond nog nooit een spoortje agressie heeft vertoond?
Mijn schoonmoeder heeft de voorkant van haar tuin afgezet omdat er langs de rijn nog wel eens mensen wandelen. Zo kan haar mechelse herder nooit aan die kant komen er zitten dus twee hekken met ertussen nog een grasveld waar de hond niet op kan en ook geen mensen.

Je moet je ook indenken dat er ook kinderen kunnen lopen en dat die nog wel eens dingen doen die een reactie uitlokken. Dat wil je echt niet.

Ik vind dat als je er echt bij zit het iets anders maar dan snap ik niet hoe het heeft kunnen gebeuren. Dan roep je de hond bij je als er iemand langs komt.

De hond van mijn schoonmoeder vertoont geen agressie maar het us en blijft een herder en zijn tuin is nou eenmaal zijn terrein. Tenzij je hem terug roept natuurlijk. Dat betekend dat je moet zorgen dat hij niet de kans krijgt bij mensen te komen en anders om :)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lieske_1977
Zeer actief

Hij was er dus inderdaad bij, de hond lag daar nooit alleen. -Tig jaar ging dat goed en toen ineens niet. Maar nogmaals, ik was er niet bij.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn bouvier reu moest niet veel van mensen weten en negeerde ze meestal en nog nooit iemand gebeten of aangevallen.
Komt een vriend met zijn vrouw op bezoek en zijn vrouw stond hem te aaien wat ik al een prestatie vond en hij loopt naar zijn vrouw en Juul en zegt je bent een brave hond hé Juul en boem Juul die hem aanvloog.
2 weken laten zit de vriend op de stoel en Juul komt langs hem op naar binnen lopen en is hem voorbij . Draait zich om en begint toch te grommen en een stap in zijn richting te doen. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”