Als de politie al dan niet in overleg met iemand van de hondenbrigade een telefoontje naar de burgemeester pleegt en de burgemeester beslist dat de hond in beslag moet worden genomen dan gebeurd dat.Cleva schreef:Dat is een van de kleine nadelen van het wonen in een beschaafd land. Duncan de politieagent kan je niet zomaar je honden uit je poten gaan staan trekken.blondie schreef:Ik snap niet dat bij zo'n ernstig incident als dit, de hond niet in beslag is genomen.
Er loopt ongetwijfeld een procedure maar als je het niet groter dan www:schiphol/luchtverkeersleiding wil maken dan zullen er een paar werkdagen overheen gaan.
Maar deze burgemeester gaf opdracht tot onmiddellijk muilkorf verplichting.
Neem wel aan dat er nog onderzoek wordt gedaan, en dan zal er ook gekeken worden naar de ernst van de bijtwonden van het kind denk ik en naar verschillende getuigen.
Maar goed zo je leest zijn er verschillende mensen die de hond daar al 2 jaar ervaren en het allemaal niet kunnen begrijpen omdat het zo'n lieve hond is.
Als het een écht een rotbeest was geweest voor dit incident dan hadden buurtbewoners denk ik wel amok gemaakt.
Het geeft wel weer aan dat je je goed moet bedenken aan wie je je hond in vertrouwen meegeeft als het om uitlaten gaat. Ondanks waarschuwingen over scherpe kantjes en dingen waar je alert op moet zijn, zijn er dus altijd mensen die denken dat het wel mee zal vallen met bepaald gedrag, tot het wel fout gaat