Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog meer Franse Bullenpups! Keuze gemaakt! Pag 6

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Nog meer Franse Bullenpups!

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Wat een dagen zeg.. Dat je het niet met me eens bent, prima. Maar blijf een beetje respectvol. Als ik toch eens alles moest delen waar ik het niet mee eens ben.. :schrik:

Jullie reacties doen me in ieder geval heel goed :lief:
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ChantalTY schreef:Wat een dagen zeg.. Dat je het niet met me eens bent, prima. Maar blijf een beetje respectvol. Als ik toch eens alles moest delen waar ik het niet mee eens ben.. :schrik:
:mrgreen: Dan heb je geen leven. Conclusie...

En hé, je hebt puppies liggen en het is lente :I:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co schreef:Nou ja, laten we hier niet zo'n zelfde hetze maken naar hen, als zij daar maken naar Chantal. Sta erboven. Het gaat een keer (nog erger) mis bij hen en dan zien ze het licht vanzelf wel. Of niet. Zulke mensen verander je helaas niet.
in basis reageerde ik enkel op de uitspraak dat de hond uit de foto (een mops) geen franse bull kon zijn omdat hij een staart had met de link van Chantal dat er dus wel degelijk fokkers zijn die proberen honden met staart te fokken. Daarna kreeg ik pas de strontwagen over me heen en heb ik inderdaad nog gereageerd, vooral uit eigen ervaring, en na de volgende plaat voor de kop reactie heb ik het over laten gaan, want je dringt toch niet door

mijn reactie uit eigen ervaring was dat ik voor zowel mijn B als D nest honden gebruikt heb waar de showwereld van gruwelde, maar ja, ik vond ze functioneel gebouwd en goed van karakter (reu gebruikt voor het D nest was overigens nakomeling van het B nest) en kon door de slappe polsen, slappe oren, te groot overall heen kijken.
Leuk detail is dat we nu 12/9 jaar verder zijn en een nakomeling van een van de pups van het D nest nu door combinatie fokkers gebruikt wordt om werkkarakter en stabiliteit terug te krijgen met behoud van rastype, want het is ondanks werklijnen en niet show gefokt zo een mooie rastypische hond (mijn Inno), die fokkers weten dus niet (of niet meer) dat ze het destijds totaal niet eens waren met mijn keuzes....
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
ChantalTY schreef:Wat een dagen zeg.. Dat je het niet met me eens bent, prima. Maar blijf een beetje respectvol. Als ik toch eens alles moest delen waar ik het niet mee eens ben.. :schrik:
:mrgreen: Dan heb je geen leven. Conclusie...

En hé, je hebt puppies liggen en het is lente :I:
inderdaad dan heb je meer dan een dagtaak denk ik.....
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

crutz schreef:
dagmar88 schreef:
crutz schreef:Ik reageerde met Chantal haar website en nee dat zijn pups die “geculled” (afgemaakt) moeten worden
Kan ook van de fok uitgesloten worden betekenen. Ik neem aan dat ze een hondje dat per ongeluk een staart heeft niet tegen de muur slaan.
Laat ik nu exact hetzelfde vinden van hun soort bullen. Dat mag :wink:
Nou de gemiddelde Amerikaan die cullen schrijft bedoeld wel degelijk inslapen.
Het betekent gewoon afmaken. Inslapen komt er niet aan te pas als je aan culling doet.
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ondertussen een tijdje verder. Af en toe nog steeds storm op Social Media. Een verhuizing gehad. En.. een dekking!
Yara is gedekt op 15 en 16 juli door Vegas. En: ze is DRACHTIG!! :cheer: :cheer:

Rond 14 september worden de pups verwacht :I:
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Re: Nog meer Franse Bullenpups! Update pag 4

:cheer: Van harte.

Mogen we de aanstaande vader zien?
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Gefeliciteerd :cheer:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef::cheer: Van harte.

Heb je het eerste bericht gelezen Dagmar? :mep: :D
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

ChantalTY schreef:
dagmar88 schreef::cheer: Van harte.

Heb je het eerste bericht gelezen Dagmar? :mep: :D
Ja. In maart :LOL: Houd op hoor.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Fijn dat ze toch dragend blijkt te zijn! Ik had er een hard hoofd in met die foto's :mrgreen:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Gefeliciteerd

Dat je durft joh :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

Dag 59 of 60 vandaag. Het gaat nog helemaal prima. Ze loopt nog lekker rond.

Ik denk 4, misschien 5 pups. Voor het weekend zullen ze er wel zijn. Spannend!
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

jeutje zeg, spannend, ik moet ooit bij jou op de lijst voor een pup, tenzij ik dan natuurlijk eerst op huis bezoek moet komen, dat is erg in tegenwoordig heb ik gehoord, :wink:
heel veel succes met alles wat komen gaat
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Spannend!
Veel succes met de laatste loodjes voor Yara!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

S@ndr@ schreef:jeutje zeg, spannend, ik moet ooit bij jou op de lijst voor een pup, tenzij ik dan natuurlijk eerst op huis bezoek moet komen, dat is erg in tegenwoordig heb ik gehoord, :wink:
Dan plak je er toch gewoon een lekker dagje zee aan vast? :lol1:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

spannend!!!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Sandra&co schreef:
S@ndr@ schreef:jeutje zeg, spannend, ik moet ooit bij jou op de lijst voor een pup, tenzij ik dan natuurlijk eerst op huis bezoek moet komen, dat is erg in tegenwoordig heb ik gehoord, :wink:
t voelt altijd zo van , je kunt wel een tok zijn en een compleet gebrek aan vertrouwen, en mijn makke, ik heb echt een tering hekel aan autorijden.. was laatst van plan om me dan toch ook te gaan verdiepen in kleinere hondje, de franse bull ( omdat ik toch echt een bulldog mens ben) en de corgi( opgegroeid met herders, Jip leren kennen, en ik vind de merle geweldig mooi) .. bij de corgi , ging het mijn inziens gelijk mis, je kun alleen op de lijst als je langs komt en door de ballotage komt.. dan het advies ga bij meerdere fokkers op de lijst staan, dan moet je dus heel Nederland door voor alleen de kennismaking :cry: .. en niet van autorijden houden is echt echt ........ zwak uitgedrukt.. ik ga echt alleen als het moet.. maar dat maakt me nog geen tok of idioot die niet van honden houdt of zelfs maar een gouden mand heeft voor een leuke pup :(:
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
Sandra&co schreef:
t voelt altijd zo van , je kunt wel een tok zijn en een compleet gebrek aan vertrouwen, en mijn makke, ik heb echt een tering hekel aan autorijden.. was laatst van plan om me dan toch ook te gaan verdiepen in kleinere hondje, de franse bull ( omdat ik toch echt een bulldog mens ben) en de corgi( opgegroeid met herders, Jip leren kennen, en ik vind de merle geweldig mooi) .. bij de corgi , ging het mijn inziens gelijk mis, je kun alleen op de lijst als je langs komt en door de ballotage komt.. dan het advies ga bij meerdere fokkers op de lijst staan, dan moet je dus heel Nederland door voor alleen de kennismaking :cry: .. en niet van autorijden houden is echt echt ........ zwak uitgedrukt.. ik ga echt alleen als het moet.. maar dat maakt me nog geen tok of idioot die niet van honden houdt of zelfs maar een gouden mand heeft voor een leuke pup :(:
En toch wil ik eerst mensen zien voor ze op de lijst komen. Ik wil weten wie ik op de lijst heb, face to face praten is heel anders als op schrift. Ik zet geen tig mensen op de lijst en vind goed contact heel belangrijk. Als je van te voren niet wil komen zijn er vast andere fokkers voor je :)
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

dan worden het weer gewoon buitenlanders, :wink: genoeg honden die een gouden mand willen en er zitten ook daar hele leukerds tussen...
marrieeeb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Gefeliciteerd met je aankomend nestje!
S@ndra schreef:en de corgi( opgegroeid met herders, Jip leren kennen, en ik vind de merle geweldig mooi) .. bij de corgi , ging het mijn inziens gelijk mis
Wat jammer dat je het teveel gedoe vond! Ik vond het persoonlijk heel fijn dat contact te hebben gehad met de fokkers waar ik langs geweest ben, toch een kans om wederzijds interesse en vertrouwen op te bouwen. Ik wil ook zien waar mijn pup vandaan gaat komen. Je had ook gewoon op een kleine Jip moeten wachten :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

nou er werd min of meer voorgesteld dat ik bij zo ongeveer allemaal langs zou gaan :roll: ... want je kunt pas op de lijst als je er langs bent geweest,....

ik ben echt toen met knikkende knieën mijn auto ingestapt naar Zeeland voor de pups van Gil- kraam bezoek..... maar ik haat zulke einden auto rijden.. goed voor paniek aanvallen :schrik:
Boots ophalen heb ik mijn schoonzoon voor ingeschakeld, als chauffeur maar :schrik: .. moet er eerst weer een hele tijd van bijkomen.( tijd om dat eens aan te gaan pakken)
Gelukkig dat Marga me toen van het Cane Corso forum al kende en dat Gil terug kwam, hebben we hem alleen opgehaald.. en ik wil best contact hoor in alle vormen en maten,( iedereen mag alles weten) alleen die auto ee.. langer dan een uur... dan gaat het mis( iedere gek zijn gebrek).. is ook de reden dat we nooit op vakantie gaan bijvoorbeeld
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

ChantalTY schreef:
S@ndr@ schreef:
Sandra&co schreef:
En toch wil ik eerst mensen zien voor ze op de lijst komen. Ik wil weten wie ik op de lijst heb, face to face praten is heel anders als op schrift. Ik zet geen tig mensen op de lijst en vind goed contact heel belangrijk. Als je van te voren niet wil komen zijn er vast andere fokkers voor je :)
Oh, dat begrijp ik volledig! Ik zou het zelfs twijfelachtig vinden als een fokker mensen op de lijst zet zonder eerst kennis gemaakt te hebben. De fokker van Jip hebben we ook nadat het nestgeboren was nog twee keer bezocht. Ik had nog veel vaker willen gaan ;-) maar dat was niet haalbaar.

Lastig natuurlijk als je niet graag in de auto rijd, maar vanuit de fokker snap ik het wel. Ikzelf wil de fokker overigens óók graag ontmoeten. :-)

Maar weer on-topic: super leuk vooruitzicht! Geniet er (alvast) van :D
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

S@ndr@ schreef:nou er werd min of meer voorgesteld dat ik bij zo ongeveer allemaal langs zou gaan :roll: ... want je kunt pas op de lijst als je er langs bent geweest,....

ik ben echt toen met knikkende knieën mijn auto ingestapt naar Zeeland voor de pups van Gil- kraam bezoek..... maar ik haat zulke einden auto rijden.. goed voor paniek aanvallen :schrik:
Boots ophalen heb ik mijn schoonzoon voor ingeschakeld, als chauffeur maar :schrik: .. moet er eerst weer een hele tijd van bijkomen.( tijd om dat eens aan te gaan pakken)
Gelukkig dat Marga me toen van het Cane Corso forum al kende en dat Gil terug kwam, hebben we hem alleen opgehaald.. en ik wil best contact hoor in alle vormen en maten,( iedereen mag alles weten) alleen die auto ee.. langer dan een uur... dan gaat het mis( iedere gek zijn gebrek).. is ook de reden dat we nooit op vakantie gaan bijvoorbeeld
Als je een paar jaar de tijd hebt kunnen we ook samen gaan, haal ik je wel op :mann:
S@ndr@
Zeer actief

Ohw dat vind ik een super aanbod, samen is minder erg :cheer: :cheer: is goed, ik hou je er aan :ok:
en laten we eerlijk zijn het wordt natuurlijk dik tijd dat ik er eens een keer iets aan ga doen ee :schrik:
Gollum
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ohw dat vind ik een super aanbod, samen is minder erg :cheer: :cheer: is goed, ik hou je er aan :ok:
en laten we eerlijk zijn het wordt natuurlijk dik tijd dat ik er eens een keer iets aan ga doen ee :schrik:
Tja ik heb het erger denk ik dus ik snap het wel :mrgreen:
Ik heb ooit eens 50 rijlessen gehad maar kwam nog steeds helemaal verkrampt uit de auto. Dat hele rijden is gewoon niets voor mij, ook al rijd ik zelf niet. Gelukkig kan mijn vriend erg goed rijden maar ik doe nog steeds mijn ogen dicht als we langs een vrachtwagen rijden :lol1:
Kunnen we fijn samen panikeren :LOL:

Mijn vriend kwijlt ook bij de honden van Chantal dus dat komt wel goed :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

als je het erger hebt als ik dan vind ik dat heel erg voor je.. maar tot een uur trek ik nog en dat doe ik ook hoor,..daarboven heb ik echt bijna een dwangbuis nodig :engel: .. en een chauffeur en kalmerende middelen en en en wel fijn dat er iemand is die het begrijpt
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

:LOL:

Iedereen is altijd van harte welkom :lol1: Sowieso de FB eens zien zoals de mijne zijn is al wat anders als die je op straat ziet. Alleen daarom zou ik het al willen, dat mensen geen verkeerde verwachtingen krijgen.

Yara is nog rustig, wel wat dunnere ontlasting. Het lijkt erop dat haar buik een beetje gaat dalen. Vanmorgen at ze nog, al was het niet erg gretig. Geduld, geduld :wachten:
Afbeelding

Gollum
Zeer actief

ChantalTY schreef::LOL:

Iedereen is altijd van harte welkom :lol1: Sowieso de FB eens zien zoals de mijne zijn is al wat anders als die je op straat ziet. Alleen daarom zou ik het al willen, dat mensen geen verkeerde verwachtingen krijgen.

Yara is nog rustig, wel wat dunnere ontlasting. Het lijkt erop dat haar buik een beetje gaat dalen. Vanmorgen at ze nog, al was het niet erg gretig. Geduld, geduld :wachten:
Ja het moet wel een beetje hond zijn als hij of zij met Rani moet wonen, er moet zonder zuurstofflessen geracet worden :mrgreen:

Spannend hoor! Succes met de laatste loodjes!
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

En of er zonder zuurstofflessen gerend wordt, zonder stopknop ook en met een vreselijk goeie neus voor wild en paarden haha.

Ben zo benieuwd naar Teun zijn halfbroers en of zussen, de duinen draaien iig voor een heel mooi meisje voor jou en dan heb ik daar later weer profijt van haha. :)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”